Kleine waakvlam symbool | Eneco Community
beantwoord

Kleine waakvlam symbool

• Doet lekker mee (level 6)
  • 5 reacties
Hallo,
Regelmatig krijg ik de symbool van een kleine waakvlam.
Ook al is de kamer temperatuur bereikt,waakvlam bjjft continu branden.
Dit geldt ook als ik bv. de temperatuur 5 graden omlaag zet.
Na reset van de thermostaat, is de waakvlam weg.
Dit kan ik.niet steeds blijven doen.
Wat kunnen we hieraan doen?

.
icon

Beste antwoord door mAiden 14 november 2018, 09:28

De kleine vlam die Toon laat zien, laat zien dat hij de ingestelde temperatuur bijhoud, zodat deze niet kan zakken.
Reset is niet nodig, dit is heel normaal bij Toon als deze modulerend is aangesloten.

Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
De kleine vlam die Toon laat zien, laat zien dat hij de ingestelde temperatuur bijhoud, zodat deze niet kan zakken.
Reset is niet nodig, dit is heel normaal bij Toon als deze modulerend is aangesloten.
Bedankt voor je reactie.
Dat de toon ingestelde temperatuur probeer te behouden, dat snap ik.
Maar als ik de temperatuur naar 3 graden omlaag zet, blijft de kleine waakvlam ma een uur branden.
Hoe zou je dat kunnen verklaren?
Reputatie 7
Badge +8
vdganpat wrote:

Bedankt voor je reactie.
Dat de toon ingestelde temperatuur probeer te behouden, dat snap ik.
Maar als ik de temperatuur naar 3 graden omlaag zet, blijft de kleine waakvlam ma een uur branden.
Hoe zou je dat kunnen verklaren?

Dit zou ook de pomp in de CV ketel kunnen zijn, die het water aan het rond pompen is. Dan laat Toon namelijk ook dat kleine vlammetje zien.
Aangezien je de temp met 3 graden heb verlaagd, zal Toon geen stookopdracht meer geven aan je ketel, pas weer als de temp onder het ingestelde komt.
Hoe zou je dan verklaren dat de kleine waakvlam continu blijft branden tot ik de Toon heb gereset.
Dan is de waakvlam symbool uit.
Welk merk ketel heb je en hoe goed of slecht is je huis geïsoleerd, misschien weet je ook in welke klasse je huis zit.? De mijne zit in klassa A+
Hoelang heb je Toon al in bezit.??
Reputatie 7
Badge +6
@vdganpat

Kun je via Menu > Toon Support de externe toegang aanzetten dan kijken we met je mee in je Toon. Laat je het ons weten wanneer je dit gedaan hebt?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen