Kan het weerbericht op Toon Actueler? | Eneco Community

Kan het weerbericht op Toon Actueler?

• 21 september 2019
  • 38 reacties
  • 566 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Kan het weer niet wat actueler weergegeven worden?
Nog steeds een zonnetje op het display.
Het is hier toch echt al 45 min. donker.
Zie vaker dat de afbeelding (dimstand) niet klopt met het actuele weer.

38 Reacties

Hoi Jan,

Het is al een uurtje later, maar bij mij staat er keurig een maantje.
Reputatie 3
Badge +3
Hoi Jan,

Het is al een uurtje later, maar bij mij staat er keurig een maantje.

Ja Ton, bij ons ondertussen ook!
Drie kwartier te laat.
Snap dat het met vervessing te maken heeft, maar zo lang?
Hoi Jan

Die verversing/zonsondergang (vandaag 19:42) heeft er ongetwijfeld ook mee te maken.
Hoe ruim die is/cq staat afgesteld is mij onbekend.
Reputatie 3
Badge +3
Hoop dat daar nog eens antwoord op komt!
Wordt denk zo door buienradar aangeleverd.
Zal mooi zijn als het actueler kan.
Reputatie 7
Badge +2
Goedemorgen @Jan Booij

De data voor het weerbericht op Toon wordt inderdaad aangeleverd door buienradar. Je kunt eventueel een ander weerstation proberen om te achterhalen of de vertraging ook daar optreed. Als dat het geval is dan horen we het uiteraard graag.

Groet. Urgel
Reputatie 4
Badge +1
Hier komt geen antwoord op waar je wat aan hebt.
@Sniekmaas buienradar is verantwoordelijk voor de data die vanuit de api door toon wordt weergegeven. Eneco kan hier verder niets aan veranderen. Zolang er data is zal buienradar er ook niets aan doen, alleen als blijkt dat het weerstation er uit ligt zal er actie ondernomen worden. Eneco is dus in deze geen partij
Goedemorgen @Jan Booij

De data voor het weerbericht op Toon wordt inderdaad aangeleverd door buienradar. Je kunt eventueel een ander weerstation proberen om te achterhalen of de vertraging ook daar optreed. Als dat het geval is dan horen we het uiteraard graag.

Groet. Urgel

Hoi Jan @Jan Booij

Uiteraard is de aanlevering Buienradar, zoals Urgel meldt, maar Toon®️ neemt de data over en daar kan een vertraging optreden.
Overigens net op de site Buienradar de data-stroom vergeleken, die is bij mij in ieder geval exact gelijk als op Toon®️.
Zullen we Jan, vanavond om 19:45 eens vergelijken wanneer het maantje verschijnt?
Reputatie 3
Badge +3
@Sniekmaas buienradar is verantwoordelijk voor de data die vanuit de api door toon wordt weergegeven. Eneco kan hier verder niets aan veranderen. Zolang er data is zal buienradar er ook niets aan doen, alleen als blijkt dat het weerstation er uit ligt zal er actie ondernomen worden. Eneco is dus in deze geen partij

Mogen ze Rotterdam toch wel eens nakijken. Geen wolk te zien, volop zon!

Reputatie 3
Badge +3

Goedemorgen @Jan Booij

Groet. Urgel
Hoi Jan @Jan Booij

Uiteraard is de aanlevering Buienradar, zoals Urgel meldt, maar Toon®️ neemt de data over en daar kan een vertraging optreden.
Overigens net op de site Buienradar de data-stroom vergeleken, die is bij mij in ieder geval exact gelijk als op Toon®️.
Zullen we Jan, vanavond om 19:45 eens vergelijken wanneer het maantje verschijnt?

Gaan we doen!
Top Jan! @Jan Booij
Ik heb de wekker gezet!
Ik hoop overigens Jan @Jan Booij , dat de controle werkt, want op dit moment ontbreekt het ikoontje.
Het is geheel grijs. Uiteraard dient er een zonnetje te staan.....

Uiteraard een zachte reset gedaan, maar helaas.....
Slechts 1x meegemaakt dat het weer icoon grijs bleef of met vraagteken. Net even gekeken op toon maar hier werkt het zonnetje 🌞 gewoon.

zal per station wel verschillen

Hoi Mark,

Een wisseling Weerstation biedt helaas geen soelaas.
Hoi Mark,

Een wisseling Weerstation biedt helaas geen soelaas.

Sorry Mark!😳😳@mpleizr
Je hebt gelijk!!
Zwolle doet het prima.
Hoi Jan & Mark @Jan Booij @mpleizr

Inmiddels voor de zekerheid (het irriteerde me toch) een harde reset gedaan en voilà

Reputatie 3
Badge +3
Hoi Jan & Mark @Jan Booij @mpleizr

Inmiddels voor de zekerheid (het irriteerde me toch) een harde reset gedaan en voilà

Dan moet ik dat elke dag doen Ton.😏
Oké Jan, dat realiseerde ik mij niet.
Dat is bij mij een zeldzaamheid.

Gelukkig doe ik dat op afstand met m’n WiFi Coolcam op zolder. Ik “weiger” namelijk Toon®️ van de muur af te trekken. 😃

Dus kennelijk moet Toon®️ bij bepaalde Weerstations toch apart/geforceerd de data ophalen/verversen.
Reputatie 3
Badge +3
Oké Jan, dat realiseerde ik mij niet.
Dat is bij mij een zeldzaamheid.

Dus kennelijk moet Toon®️ bij bepaalde Weerstations toch apart de data ophalen/verversen.

Maar na 3,5 uur hier nu eindelijk ook een zon op het scherm, en dat zonder een harde reset
Reputatie 3
Badge +3
Hier om 15:00 regen volgens Weeronline, we gaan het scherm in de gaten houden.
Oké Jan.
Hier krijgen we volgens Buienradar pas rond 21:00 uur regen.
Tot rond 19:45 uur Jan!😎😎

Hoi Jan,

Nog 1 uur te gaan en het ikoontje is weer afwezig en een harde reset bood geen soelaas😢😢

Zonsondergang is nu om 19:40🌙
Reputatie 3
Badge +3
Hoi Jan,

Nog 1 uur te gaan en het ikoontje is weer afwezig en een harde reset bood geen soelaas😢😢

Zonsondergang is nu om 19:40

Hier nu een wolkje, zoals het moet.
We gaan het zo zien. Moet straks een wolk met regen worden.
Hoi Jan,

Jammer maar vanavond kan ik de test met jou niet afronden.
Het ikoontje vlak is geheel grijs😢😢
Reputatie 3
Badge +3
Hoi Jan,

Jammer maar vanavond kan ik de test met jou niet afronden.
Het ikoontje vlak is geheel grijs😢😢

We komen er nog op terug Ton.
Het wordt toch geen nieuwe TOON Ton? 😄
Fijne avond.

Reageer