Kabel tussen Toon en Stedin meter | Eneco Community
beantwoord

Kabel tussen Toon en Stedin meter

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 9 reacties
Stedin heeft een nieuwe slimme meter geplaatst, maar er ontbreekt een kabeltje tussen deze meter en Toon. Toon kan het verbruik nu niet meer meter. Bij verschillende winkels langsgeweest om een dergelijk kabeltje te kopen, maar nergens hadden ze de juiste maat. Waar kan ik deze verkrijgen?
icon

Beste antwoord door TinaC 25 januari 2019, 09:52

@Leon84

Bedankt voor het aanzetten. Het vermoeden van @Brandje is juist. De meters registreren gewoon goed en zijn op afstand uitleesbaar. Helaas komen er geen verbruiken door op Toon. Ik heb namens jou contact opgenomen met Stedin. Zij hebben een ticket aangemaakt en nemen telefonisch contact met jou op voor het maken van een afspraak. De monteur zal ter plaatse de P1 poort doorlezen.

Kan je ons op de hoogte houden?

Fijn weekend alvast.

Tina
Bekijk origineel

21 Reacties

Reputatie 6
Badge +7
Als je een abbo op Toon hebt en je je klantnummer in je profiel hebt ingevuld . Word deze als een moderater dit bericht leest het naar je toegezonden ..
Reputatie 5
Badge
@Leon84

Welkom op de Eneco Community!
Ik stuur bij deze een nieuwe P1 kabel jouw kant op. je hebt al een goede meetmodule dus met de toevoeging van je kabel komt je verbruik weer door. je kan de P1 kabel binnen 10 werkdagen verwachten.

Groet,
Glenn
Dank je wel Glenn! Ik zie het kabeltje wel verschijnen.

Fijne jaarwisseling alvast.

Mvg,
Leon
Beste Glenn,

Ik heb het kabeltje ontvangen en volgens de gebruiksaanwijzing aangesloten. Maar op Toon is niks te zien. Er wordt geen verbruik van elektriciteit aangegeven. Wat kan ik hier aan doen?

Mvg,
Leon
Hoi Leon,

Dan is wellicht de P1 optie in de meetmodule menu’s nog niet juist geactiveerd.
Klik op Toon®️ bij meetmodule op het potloodje en verder opties ook.
Je ziet oa deze vensters verschijnen;

Reputatie 5
Badge +1
@Leon84

Is het gelukt? Zo niet, zet dan de externe toegang aan dan kijk ik achter de schermen of er misschien iets anders aan de hand is.

Groet,

Tina
Hoi Tina,

Excuses dat ik nu pas reageer. Nee, het is nog niet helemaal gelukt. Gas wordt niet uitgelezen en stroom blijft standaard op 149 watt staan. Gaat niet omhoog of naar beneden.

Heb je een tip wat ik hier aan kan doen?

groeten,
Leon
Reputatie 7
Badge +6
@Leon84

Ik heb de nieuwste update aan je toegekend. Kun je deze als eerste binnenhalen Via Menu > Instellingen > Software? Mocht je daarna nog steeds problemen ervaren dan wil ik je vragen de externe toegang klantenservice aan te zetten via Menu > Toon Support.
Hi Folkert,

Bedankt voor de update. Alleen het lijkt niet te lukken. Na het updaten geeft Toon een foutmelding: bijwerken niet gelukt... Aan de internetverbinding ligt het niet.
Toon Support staat inmiddels wel aan.
Reputatie 7
Badge +6
@Leon84

Ok kun je de update later nog eens proberen? We merken dat deze bij een aantal klanten lastig gaat. Dit hebben we in onderzoek.
Ik heb het nu 5 keer geprobeerd. Elke keer loopt de download tot 100% en geeft dan een foutmelding.. Daarna begint het opnieuw.
Reputatie 5
Badge
@Leon84

Mag ik je vragen om Toon 5 minuten van de muur te halen en het dan nog eens te proberen?
Daarnaast ben ik ook even benieuwd naar welke elektra meter er geplaatst is door Stedin. Zou je in dat geval het merk en type kunnen benoemen?

Ben heel benieuwd of de eerste optie het gewenste resultaat geeft met updaten.

Groet,
Glenn
Hoi Glen,

het lijkt me een stuk makkelijker als jullie even iemand langs sturen om dit te fixen, dan dat ik zelf ga prutsen. Ik krijg die Toon niet zo van de muur en straks maak ik iets stuk.

groet,
leon
Hoi Leon,@Leon84

Ik ben bang dat Eneco dan €75 voorrijkosten in rekening wil brengen.
Het Toon®️ van z’n grondplaat halen is echt best zelf te doen.

Zet duim en wijsvinger in de buitenste onderrand van het display; dan met enige lichte kracht de onderrand tot 45 grd optillen; dus de bovenrand scharniert gewoon mee.
Dan kan je het display op 45 grd simpelweg uit de nokjes halen van de bovenrand.

Uiteraard het display goed vasthouden tijdens deze handelingen.
Echt een werkje van nix 😀
Hoi @Leon84

Ik ben natuurlijk nieuwsgierig......😏
Is het gelukt?😳
Ik heb er nog geen tijd voor gehad. Ik ga er vanavond naar kijken.
loskoppelen is gelukt, maar levert geen resultaat op. Standen blijven hetzelfde.

In ieder geval is Toon®️ wel actief na de update.

Ik ga er nu dan ook vanuit dat je P1 poort defect is.
Dan wordt het bellen met je Netbeheerder.
Reputatie 5
Badge
@Leon84

Goed dat je dit hier kenbaar maakt. Wil je de externe toegang op Toon aanzetten via het menu > Toon Support > externe toegang klantenservice > aan? Dan kijk ik met je mee of het een probleem is wat wij kunnen oplossen of zoals @Brandje aangeeft, de netbeheerder inschakeld moet worden.

Groet,
Mitchel
Hi Mitchel,

staat al aan hoor. Check maar. Ik hoor wel wat moet gebeuren.

Gr, Leon
Reputatie 5
Badge +1
@Leon84

Bedankt voor het aanzetten. Het vermoeden van @Brandje is juist. De meters registreren gewoon goed en zijn op afstand uitleesbaar. Helaas komen er geen verbruiken door op Toon. Ik heb namens jou contact opgenomen met Stedin. Zij hebben een ticket aangemaakt en nemen telefonisch contact met jou op voor het maken van een afspraak. De monteur zal ter plaatse de P1 poort doorlezen.

Kan je ons op de hoogte houden?

Fijn weekend alvast.

Tina

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen