iOS "Toon voor tablet" app porten naar Windows 10 (Mobile) | Eneco Community
vraag

iOS "Toon voor tablet" app porten naar Windows 10 (Mobile)

• 13 februari 2016
  • 6 reacties
  • 225 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2
  • Kind aan huis (level 12)
  • 186 reacties
Dames en heren ontwikkelaars. Kan iemand hier eens naar kijken?
https://youtu.be/L7Y6YlWuHQ8
Zo simpel is het! En de Windows 10 (Mobile) app is geboren. Kan iemand nog een keer uitleggen waarom niet?

De tool om te porten van iOS naar Windows 10 (Mobile) is gratis op github te krijgen.
Van Visual Studio is volgens mij ook een gratis variant te krijgen waarmee dit mogelijk is. En dan nog: wat is de aanschaf van een goede Visual Studio licentie nu in verhouding tot alle investering die gedaan is/wordt in de iOS en Android apps?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

6 Reacties

Reputatie 2
Al zouden ze het alleen maar een keertje proberen en als beta uitbrengen. Maar pure onwil bij Eneco als het om Windows gaat.
Reputatie 3
Badge +2
Oei oei... dat mag je niet zeggen! Straks krijg je Brandje op je dak die een verhaal ophangt over het marktaandeel van Windows Phone.
Ik zal het alvast voor zijn:
Windows Phone bestaat niet meer, het is nu Windows 10 en daar is ook een mobiele variant (Windows 10 Mobile) van. En waarom is dat zo relevant? Windows 10 heeft een huge marktaandeel! De Surface Pro 3 en 4 apparaten gaan als warme broodjes over de toonbank. Windows 10 is inmiddels op 400+ miljoen apparaten geïnstalleerd. En als ze dan toch een app voor Windows 10 maken, laat ze dan die app UWP maken. Dan schijnt het peanuts te zijn om die app ook als Windows 10 Mobile app uit te brengen.

Ja, marktaandeel van Windows Phone en Windows 10 Mobile is tot een absoluut dieptepunt gedaald, maar het moet eens afgelopen zijn dat ontwikkelaars die een app voor tablets en desktops kunnen ontwikkelen zich verschuilen achter het lage marktaandeel van de mobiele variant. De app "Toon voor tablet" is toch ook enkel voor de iPad en voor de Android tablets gemaakt?
Reputatie 7
Badge +9
Ookal ben ik officieel geen ontwikkelaar, de moeite en tijd zal ik ook niet nemen om apps te maken voor W10.

Windows is gewoon geen serieuze speler op de markt, wat iOS en Android wel is.. Blackberry is geflopt met hun Windows roms, Nokia Lumia is geflopt met hun Roms..
Reputatie 3
Badge +2
Que? Volgens mij draaien nog steeds miljoenen mensen Windows.

Blackberry Windows rom? Nokia Lumia rom? Waar gaat dit over? Blackberry staat toch helemaal los van Windows? Een groot deel van Nokia is verkocht aan Microsoft en Microsoft stopt met Lumia. Netjes? Nee, wellicht niet. Maar volgens mij staat dat helemaal los van wel of niet apps voor het Windows platform maken.

En wat je stelt lijkt ook op pure stemmingmakerij. Of ik moet het verkeerd begrijpen. Je bent geen ontwikkelaar, maar wil wel graag kwijt dat je de moeite en tijd ook niet zal nemen om apps te maken voor Windows 10.
Reputatie 7
Badge +9
Ik ben officieel geen ontwikkelaar, maar beschik wel over de vaardigheden en kennis van een ontwikkelaar.. Niks stemmingmakerij aan, ik zou de moeite ook niet nemen.. Wat lever het op dan? Niks.. Tot tegenstelling van iOS en Android is Windows niks..

Blackberry heeft het geprobeerd op Windows 10 (Windows roms / besturingssysteem). Nokia Lumia heeft het geprobeerd, Nokia is toen van een koude kermis thuis gekomen. Hun aandelen zag je gewoon per uur dalen..

Prima dat er mensen zijn die voor Windows kiezen als Mobile Systeem.. Eneco heeft hier gewoon een standpunt ingenomen, er komt geen Windows app. Ik snap dat standpunt absoluut 🙂
Reputatie 3
Badge +2
Wat het oplevert is dat je miljoenen mensen met Windows machines ook een app geeft.

Dat Blackberry Windows 10 heeft geprobeerd te draaien heb ik nog nooit gehoord. Dat kan ook met mijn desinteresse voor Blackberry te maken hebben.
Bij mijn weten heeft Nokia het niet zozeer geprobeerd. Vanaf het moment dat ze aan smartphones zijn begonnen zijn ze enkel met Windows Phone/Mobile bezig geweest (op een enkel geheim project na).

En in het laatste punt dat je aanhaalt zit 'm ook juist de crux: mensen vragen niet zozeer om een app te maken voor Windows als mobiel systeem... maak er gewoon één voor Windows. En als je dan toch bezig bent zet dan ook even het vinkje om er een mobiele variant van te maken. (Want zo simpel schijnt het zo ongeveer te zijn.)