Intergas Kombi Kompakt HRE 36/30 | Eneco Community
vraag

Intergas Kombi Kompakt HRE 36/30

• 3 oktober 2017
  • 38 reacties
  • 6166 Bekeken

Badge +2
Wat zijn de ervaringen met Toon en een Intergas Kombi Kompakt HRE 36/30. Werkt dit zonder problemen of zijn er nog zaken waarmee ik rekening moet houden bij het installeren?

38 Reacties

Hoi rrentenaar,

Uit ervaring kan ik je melden dat dit merk CV erg goed is in combinatie met Toon.
Ik neem aan dat je Toon tenminste bedoelt.
De aansluiting verloopt geheel probleemloos.
Dus zonder aanvullende maatregelen werkt Toon en CV meteen op Opentherm.

Bij de E-uitvoering is de opentherm koppeling met Toon zelfs nog beter dan die van de oudere Intergas.
Je kan bv op Toon de temperatuur van de voorverwarming tapwater instellen.
Hier heb ik ook een Intergas HRE 36/30 in combinatie met Toon. Het werkt zeer goed en is aangesloten via OT.

Wat @Brandje aangeeft kun je met deze ketel temperatuur van tapwater via Toon instellen. aanvoertemp cv zelf neemt toon niet altijd over dus die kun je gemakkelijk op de ketel zelf aanpassen.

Tot nu toe geen problemen mee gehad, en werkt zeer energiezuinig
Reputatie 5
Badge
Hier ook goede ervaringen, echter wel met de kombi kompakt hr 36/30. En wat eerder gezegd is: de aanvoer temperatuur dient wel op de ketel ingesteld te worden. Verder geen issues!
De koppeling tussen Toon en mijn HR-36-30 is uitstekend. Jammer is dat de HR-36-30 (en de HRE) niet in het overzicht met ketels staan in software versie 4.8.
Je hebt neem ik aan een dichtbij liggend typenr gekozen.
Straks komt 4.9 uit en is de lijst wellicht weer aangevuld.
Nee, ik heb het veld leeg gelaten. Als ik een volgende versie wel mijn ketel kan selecteren, dan ga ik dat alsnog doen. Ik vond het overigens vreemd dat ik niet zelf een keteltype in kon voeren.
De koppeling tussen Toon en mijn HR-36-30 is uitstekend. Jammer is dat de HR-36-30 (en de HRE) niet in het overzicht met ketels staan in software versie 4.8.

Heb mijn model een HRE 36/30 gewoon ingesteld. Deze staat gewoon in het overzicht.

Heb mijn model een HRE 36/30 gewoon ingesteld. Deze staat gewoon in het overzicht.

Dan moet ik daar nog eens een keer naar kijken.
Reputatie 2
Badge +1
Bij mij Kombi Kompakt HRE 36/30 (RF2)
De betekenis van FR2 ontgaat mij echter.
De aanvulling RF2 is overigens normaal voorkomend.
Zie bv:

https://www.cvkoopjes.nl/cv-ketels/intergas/intergas-hre-36-30-cw5-rf2-installatiemateriaal-a-label-pomp-cvketel.html

Het betekent:

RF2 E Manager module
RF is een communicatie module die gebruikt maakt van incomfor van Intergas izm draadloze kamerthermostaten van Honeywell.
Reputatie 2
Badge +1
Heren mijn dank.
Heren mijn dank.

Uiteraard graag gedaan!
Reputatie 2
Badge
Ik heb deze ketel ook in combinatie met vloerverwarming. Echter volgens Toon is deze aangesloten via aan/uit en kan ik de optie “vloerverwarming” nergens selecteren.

Zou het zinvol zijn om de ketel via Opentherm te laten aansturen en zo ja, hoe?
Dan zal de thermostaat leiding op de verkeerde punten aangesloten zijn voor Toon om op OpenTherm tewerken.
Kijk daar even naar en maakt er een foto van.
@Willem, je dient de Toon draden op aan te sluiten op de OT klemmen 11-12 van de X4. Nu staan ze op aan/uit 6 -7.
Reputatie 2
Badge
Ga zo ff kijken, zou het veel uitmaken als de verwarming op OT staat?
Dat kan je dan nu mooi met de start van dit stookseizoen uitproberen.
Je CV gaat nu mooier moduleren en daardoor zuiniger met gas om.
En op Toon komt er de mogelijkheid bij om echt de optie vloerverwarming te kiezen.
Vergeet niet om eerst de ketel en Toon spanningsloos te maken, en als je klaar bent met de draden om te steken, dan doe je eerst de ketel aan, dan pas de Toon.
Ga zo ff kijken, zou het veel uitmaken als de verwarming op OT staat?
“De belangrijkste functie van de modulerende kamerthermostaat is het berekenen van de aanvoertemperatuur bij een gewenste kamertemperatuur, om een optimaal gebruik te maken van het moduleren. Bij elke warmtevraag wordt op het display van het toestel de gewenste aanvoer temperatuur aangegeven.
Indien men gebruik wil maken van de tapwater aan/uit schakel functie van de OpenTherm thermostaat dient de tapwatercomfort functie op eco of aan ingesteld te worden.”
Uit de Intergas HRE handleiding.
Reputatie 2
Badge
Gelukt, heb de draden omgezet naar Opentherm op klem 11-12. Vloerverwarming en Opentherm geselecteerd op Toon...

Ben benieuwd
Goed zo Willem!
En nu afwachten hoe je de opwarming van je vloer vindt gaan.
Toch weer een Toon monteur die voor het eerst een Intergas HRE zag...😁
Reputatie 2
Badge
Raar toch? Ik heb dit huis pas 1,5 jaar, maar de ketel en toon hangt er al veel langer...

Zit ik hier met 1600m3 gas, hoop dat daar wat af kan....
Hoi Willem,
Dat zou wel mooi zijn.
Het verbruik is pittig! Het landelijke gemiddelde staat op 12 a 1300 m3

Reageer