vraag

Instellingen verwarming

Reputatie 2
Badge +1
Wat doet de instelling type verwarmingsinstallatie precies?
Ik heb vloerverwarming incl. 2 radiatoren in de woonkamer en probeer dmv de instelling van de type verwarmingsinstallatie de ingestelde temperatuur op tijd te bereiken.
Het lijkt er echter op dat deze instellingen de stookcurve niet beïnvloedt.

Weet iemand hoe dit zit?

Ik bedoel deze keuze opties,
Radiatoren
Vloerverwarming
Convector
Handmatig

Op dit moment staat de keuze op handmatig: 70 graden - 2 graden per uur.
Ik heb de instelling een etmaal op 70gr. en 1 gr/hr en een etmaal op 70gr en 4 gr/hr gehad en merkte geen verschil.

3 Reacties

Reputatie 6
Badge
Beste @johnths2

Hiermee kan je instellen welk type verwarming je hoofdverwarming is. Dat betekend dus dat als je meerder types hebt dat dan de vloerverwarming als eerste aangestuurd zal worden als deze als hoofdverwarming is ingesteld.

Groeten Chantal
Reputatie 2
Badge +1
Beste Chantal,

De vloerverwarming is niet op zich zelf staand, maar werkt via een verdeler.
Het verwarmde water dat de ketel uitkomt wordt verdeeld over de vloerverwarming en de radiatoren.

Dat de vloerverwarming als eerste aangestuurd wordt is dus niet aan de orde.

Mijn vraag was meer bedoeld om een antwoord te krijgen of het stookgedrag (curve) van de ketel beïnvloed wordt door deze instelling. Ik heb dit nog niet kunnen constateren.
Reputatie 6
Badge
@johnths2

Zoals ik begrijp is dit in jouw geval niet van toepassing omdat alles met elkaar in verbinding staat. Dan heeft het dus geen invloed op het stookgedrag.

Groeten Chantal

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen