Instellingen ketel en Toon | Eneco Community
vraag

Instellingen ketel en Toon

• 29 december 2014
  • 8 reacties
  • 359 Bekeken

Hallo,

heb de Toon icm De Nefit Proline 30 CW5.

Heb een paar vragen over de instellingen.

heb de open therm functie op aan met een converter.

1.op hoevel kan ik het beste de correctie temperatuur zetten?

2.verwarmingsinstalatie ,als ik die handmatig zet ,welk temp is dan het beste en zuinigst?

3.tapwatertemp 55 of 60 graden?

4.tap water voor verwarmen of niet? heb beneden een close inn boiler.

ook gebruik ik in de winter rond de 8 m3 gas per dag.merk wel als ik s'morgens al 3 a 4 m3 kwijt ben voordat hij op temp is,dat vindt ik al vrij veel.

hopend op een antwoord,zodat ik hem zuiniger kan afstellen.

bij voorbaat dank

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

8 Reacties

1 gewoon 0
2 CV-water nu 60 grd; hangt verder af van buiten temperatuur; dus varieert
3 55 grd is voldoende veilig
4 tapwater uiteraard NIET voorverwarmen; je hebt een boiler, toch....
Hoi Brandje,

bedankt voor je antwoord,

kan je wat uitleg geven bij vraag 1 en vraag 2,

ik heb alleen warm water nodig voor de badkamer,beneden heb ik een close inn boiler.

bedankt alvast
Ook ik heb warm water allen nodig voor de badkamer; totaal overbodig om daar een voorraadje tapwater voor warm te houden; zinloos dus!
Als je 'wilt gaan douchen dan is het die ene keer per dag echt niet interessant dat je iets langer op warm tapwater moet wachten.

Je hebt een correctie ingesteld van 0,2, maar waarom vertel je niet. Dus ik zeg altijd gewoon op 0,0 instellen.
Het hoogste rendement op je CV-water bereikt je als je bij de retourleiding ongeveer 20 grd lager uitkomt.

Ik houd tegenwoordig de volgende temperatuur aan voor de aanvoer van CV-water:

Bij een buitentemperatuur van, uiteraard overdag he! ('s-nachts lig je in je bedje):

10 grd; 50 grd aanvoer
5 grd; 60 grd aanvoer
0 grd; 70 grd aanvoer
Ls,

dat is een mooi antwoord,daar ken ik wat mee.

nu staat er kraantje in mijn display,dat snap ik niet goed.
Dan wordt er tapwater gebruikt............
Reputatie 7
Badge +6
@Schompes,

Welkom op het forum!
Het vlammetje met kraantje betekent dat de CV-ketel bezig is om het tapwater op te warmen.
hoi,

dat begrijp ik niet goed,ik heb tapwater toch op uit staan?

gr richard
Als je tapwater voorverwarmen uit hebt staan, dan geldt dus wat ik al eerder meldde.
Want ik ging daar ook van uit.

Je kan het toch simpel weg controleren?
Zet de kraan open op de warme, liever hete, stand en loop naar je Toon............

Bij mij staat het voorverwarmen ook uit en in de keuken heb ik een boiler; bij mij komt dat kraantje dus alleen maar bij het wassen en douchen in de badkamer.