Instellingen boiler | Eneco Community
beantwoord

Instellingen boiler

• 20 december 2017
  • 12 reacties
  • 485 Bekeken

Sinds het vervangen van de oorspronkelijke thermostaat door de Toon kan ik alleen nog de cv-ketel bedienen, niet meer de boiler, zoals dat wel kon met behulp van de vroegere thermostaat. Zijn er mogelijkheden de instellingen van de boiler weer aan te passen en tegelijkertijd de Toon te behouden voor de bediening van de cv-ketel?
cv-ketel: ATAG Blauwe Engel II, type S-HR35
oorspronkelijke thermostaat: ATAG Brain II
icon

Beste antwoord door Brandje 20 december 2017, 15:30

Gevonden. Hartelijk dank!

Top!??
Nu eenmalig dat op de gewenste opties instellen en dan moet dat voldoende zijn.
Veel plezier verder met je Toon.
Bekijk origineel

12 Reacties

Dat ligt niet aan Toon maar aan je eigen CV.
Er zijn CV’s die de voorrang geven aan hun eigen, merkgebonden dus, thermostaat.
Die passsen dus het standaard OpenTherm protocol aan.
Bv een Intergas HRE daar kan het wel.

Dus bij jouw CV is dat met Toon onmogelijk.
Daar kan je gewoon de boiler op Toon bedienen.
De instellingen van de boiler kan je in de ketel zelf aanpassen en Toon blijven gebruiken voor de cv aansturing.
Geen idee hoe ik de boilet instellingen kan aanpassen op de cv ketel. Kun je daar meer over vertellen?
Geen idee hoe ik de boilet instellingen kan aanpassen op de cv ketel. Kun je daar meer over vertellen?

Hier is de complete gebruiksaanwijzing.

http://www.atagverwarming.nl/media/292476/gebruikshandleiding%20blauwe%20engelii%20s-hr.pdf

Het drukken op de knop met het douchekopje zou het instelmenu moeten opleveren.
Ik ga het bekijken.
Ik ga het bekijken.

Moet lukken!

Top!??

Top!??
Probleem helemaal opgelost. Ik heb nooit een gebruiksaanwijzing voor de cv-ketel gehad; met behulp daarvan gaat het prima lukken de boiler instellingen naar behoefte aan te passen.
Nogmaals dank, had eerder via Toon Forum hulp moeten vragen.
Probleem helemaal opgelost. Ik heb nooit een gebruiksaanwijzing voor de cv-ketel gehad; met behulp daarvan gaat het prima lukken de boiler instellingen naar behoefte aan te passen.
Nogmaals dank, had eerder via Toon Forum hulp moeten vragen.

Graag gedaan.
Die werkwijze is idd perfect.
Nou gewoon het forum in het achterhoofd houden; er zijn altijd wel leden die je (gezamenlijk) verder kunnen helpen en met een oplossing komen.
Nog uitgebreider. Op bladzijde 21 kan je in de ketel jouw type cv-systeem instellen.

https://www.smarthomesupply.nl/handleiding/atag/installatievoorschrift-atag-blauwe-engel-enigma.pdf

Reageer