Instellingen | Eneco Community

Instellingen


  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 8 reacties
Kan het zijn dat sinds wij een slimme meter hebben, instellingen verkeerd staan in toon?
Ons verbruik is best hoog.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

11 Reacties

Welk verbruik bedoel je?
Welke softwareversie draait er nu op je Toon®️?
Hallo Brandje,

Softwareversie 3.7.9 draait hier.
Qua instelling bedoel ik of je in Toon nog iets moet veranderen als je een slimme meter hebt in plaats van de ouderwetse draaischijf-meter.
Toon zat hier eerst op de draaischijf en nu op de slimme meter.
Oké, dat is de laatste juiste versie.als je slimme meters hebt behoeft er op Toon®️ niets gewijzigd of ingesteld te worden.
Als het verbruik aantoonbaar te hoog is, zou er misschien iets aan de hand kunnen zijn ivm de vorige week in de media bedoelde onderzoek.
Kijk even in het topic over dit issue.

https://forum.eneco.nl/actueel-87/de-slimme-meter-eenvandaag-13784
We zijn nu per stopcontact het stroomverbruik aan het meten om te kijken of we het kunnen verklaren.
14 kWh per dag voor een 2-persoons huishouden is toch aan de hoge kant.
Wilde toch uitsluiten of het niet aan een instelling in Toon kon liggen.
We zijn nu per stopcontact het stroomverbruik aan het meten om te kijken of we het kunnen verklaren.
14 kWh per dag voor een 2-persoons huishouden is toch aan de hoge kant.
Wilde toch uitsluiten of het niet aan een instelling in Toon kon liggen.


Dat is slim!
14 KWh zeker als dat gemidddld is, vind ik zeker hoog.
Heb je het topic waar ik naar verwees al gelezen?
Die hadden we gelezen.
Kreeg daar ook al een reactie van je.
Oké, dan is het begrijpelijk dat je nu verder gaat zoeken.
Heb je ook gedacht om bv bij de buren te vragen of hun verbruik te vergelijken is?
Heb je veel stroomverbruikers die in dat onderzoek worden genoemd?
De buren zijn bijna nooit thuis (werken in de horeca) dus dat vergelijk gaat niet op.
Maar gemiddeld in de buurt is het 7,6 kWh per dag volgens Toon.
We zoeken dus vrolijk verder.
Suc6!
Jezelf inzicht geven is altijd goed om beslagen ten ijs te komen.
En ik zou met de vergaarde gegevens snel de Netbeheerder inschakelen.
Heb je ook vergelijkingsmateriaal over de periode met je ferrarismeter?
nee hebben alleen de eindstanden maar we zijn van de 130 euro per maand naar de 205 euro per maand gegaan sinds de slimme meter terwijl we alleen maar meer energiezuiniger zijn gaan leven.
Aii jammer dat je geen tussendoor standen hebt, want dan kon je vergelijken wanneer je uit de pas bent gaan lopen.
75 euro meer betalen is nog al wat zeg!
Misschien toch maandag eens contact gaan leggen met je Netbeheerder?