Instelling energiemeter in Toon | Eneco Community

Instelling energiemeter in Toon

Reputatie 6
Badge +5
Hoe kan je de juiste instelling voor je energiemeter in toon achterhalen ..
IK zat wat te spelen en deze instelling per ongeluk gewijzigd .

Nu heb ik op mijn meter dit zien staan . 187,5 r/kWh . En ik heb een draaischijf .. Is dit juist als ik dit heb ingevoerd in toon ?
Ik zie nu wel verschil namelijk . En energie verbruik is nu wat hoger dan normaal volgens Toon...

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

10 Reacties

Welke waarde in imp/kWh (bijv. 500, 1000 of 10.000) staat er vermeld op je meter en voer dit in op Toon.
Als het niet duidelijk is, plaats dan hier een foto van je meter.
Reputatie 6
Badge +5
Er staat alleen een waarde in r/kWh .. En dat is 187,5 . Een draaischijf meter ... Waar zou ik de imp / kwh moeten vinden dan ?
Reputatie 6
Badge +5
http://www.flickr.com/photos/27972775@N05/8145750456/
Reputatie 6
Badge +5
http://www.flickr.com/photos/27972775@N05/8145750456/in/photostream

Hier de link naar de foto
Voorzover ik op de foto kan zien, vermeldt deze meter alleen de waarde in r/kWh.
Dat klopt dan met de aard van de meter, inderdaad een draaischijf waar de sensor het zwarte vlakje detecteert.
Op de foto kan ik zo de waarde niet aflezen, maar als daar staat 187,5 moet je op Toon eerst bij type kiezen voor draaischijf en vervolgens bij Aanduiding en waarde voor 187,5 r/kWh
Hiermee moet Toon dan het correcte verbruik weergeven.
Reputatie 3
Badge
Je kunt idd een waarde aangeven in toon, maar kan je met komma's werken? Zoals me voorganger ook zegt is die r/kwh wel van toepassing als ik zo de foto zie.
Reputatie 6
Badge +5
Ik heb dus die waarde ingevoerd .. Maar hij geeft nu hogere waardes aan als daarvoor . Daarvoor was ik benieuwd wat die monteur dan ingevuld moest hebben ...

En ik heb dus gisteren voor het eerst het ingeschat verbruik kunnen zien . En die was 73 % lager dan ik normaal verbruikte . Vond ik al een beetje veel ...
De installatiemonteurs blijken nogal eens wat laks te zijn, zeker op dit punt.

Om te controleren of Toon nu de juiste waarden laat zien, kun je het volgende doen.
Zorg eerst dat je een stabiel verbruik hebt, dus geen wisselingen (al kun je het aanslaan van bijv. de koelkast niet voorkomen).
Schakel dan een apparaat in waarvan je het exacte verbruik weet. Dat moet dan correct weergegeven worden.
Kleine afwijkingen mogen daarbij wel te zien zijn. Een gloeilamp van 100 Watt zal mede afhankelijk van de ouderdom vrijwel nooit exact een waarde van 100 Watt laten zien.
Reputatie 3
Badge
Waterkoker was bij mij een mooie ijkpunt
Reputatie 6
Badge +5
Ik zal het eens testen ...

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen