Installeren Toon met landis gyr b86c | Eneco Community
vraag

Installeren Toon met landis gyr b86c

• 22 december 2012
  • 39 reacties
  • 2871 Bekeken

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 9 reacties
Gisteren kwam de monteur bij me lang om Toon te installeren. Hij keek in de meterkast en zag het direct. De pulse van landis gyr b86c meter staat niet aan. Die hebben ze van de Stedin niet aangezet en dus kan Toon hem niet lezen. Bel met Stedin, maak een afspraak dat ze dat aanpassen. Als je dit typenummer zegt en Toon begrijpen ze je direct. Als dat gedaan is, even de Gasunie bellen voor een nieuwe afspraak. Jammer dat hier niet over wordt gerept bij de Toon check op de site van Eneco.

Bij Stedin door een afgrijselijke telefoonmenu, maar iemand aan de lijn gekrgen uiteindelijk. Nee hoor Toon kan alleen bij slimme meters. Nou mevrouw ik denk het niet, ik heb een check gedaan en omdat jouw collega's 6 jaar geleden een foutje hebben gemaakt kan Toon niet bij mij worden geinstalleerd. Nee meneer ik weet het zeker Toon kan alleen bij een slimme meter. Wilt u toch zo vriendelijk zijn om navraag te doen mevrouw want een meneer die de hele dag die dingen installeert zegt dat het wel kan maar dat die pulse het enige obstakel is. Nou prima dan meneer, dan wordt u binnen 5 werkdagen teruggebeld. ( Lekker in deze tijd met kerst en nieuwjaarsdag)

Nog even met de Gasunie gebeld die de toon installeert en daar bevestiging gekregen dat het niet perse een slimme meter hoeft te zijn.

Lullig voor Eneco, doe je vele inspanningen om Toon te verkopen gooit een Stedin dame je omzet in de plomp. Wellicht voor toekomstige Toon klanten een communicatie naar de Stedin?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

39 Reacties

Reputatie 3
Badge
Ook duidelijk weer 1 die niet gewoon zegt... Meneer ik weet het niet. Ik vraag het even na. Kost je 2 minuten en weer een blijde klant. Maar ja wisselen van netbeheerder kan je niet dus waarom zouden ze

Bij Stedin door een afgrijselijke telefoonmenu, maar iemand aan de lijn gekrgen uiteindelijk. Nee hoor Toon kan alleen bij slimme meters. Nou mevrouw ik denk het niet, ik heb een check gedaan en omdat jouw collega's 6 jaar geleden een foutje hebben gemaakt kan Toon niet bij mij worden geinstalleerd. Nee meneer ik weet het zeker Toon kan alleen bij een slimme meter. Wilt u toch zo vriendelijk zijn om navraag te doen mevrouw want een meneer die de hele dag die dingen installeert zegt dat het wel kan maar dat die pulse het enige obstakel is. Nou prima dan meneer, dan wordt u binnen 5 werkdagen teruggebeld. ( Lekker in deze tijd met kerst en nieuwjaarsdag)

Ohh wat erg is dit zeg!!
Hopelijk neemt Eneco dit op en wordt het terug gekoppeld aan Stedin!!!!!!!!!!!!!!!
Als ik dit zo lees dan gaan mijn nekharen weer recht overeind bij het fenomeen Frontoffice en Backoffice. Treurig dat men de Toon-KLOK heeft horen luiden en niet weet waar de klepel hangt.....
Als deze dame even overlegt dan is ze meteen uit haar droom!

Ik zou dan ook niet schromen om schriftelijk een klacht in te dienen bij Stedin.

Wat ik mij trouwens wel afvraag: "Kan die puls niet op afstand aan gezet worden?"
Het is toch een slimme meter??

Houdt ons op de hoogte s.v.p.; ik ben nieuwsgierug naar de afloop..............
Nee het is geen slimme meter heb ik begrepen, maar ik begrijp het inmiddels helemaal niet meer. Vrees ook dat het niet gaan werken aangezien ik een agpo optifor met WTW heb. Als Stedin het ooit in orde maak zal ik de monteur eerst daar naar laten kijken. Vreems is wel dit nergens te vinden is behalve hier. Eneco zou haar informatie toch moeten updaten als dit het geval is. Z espreken het ook niet tegen
Tja als Stedin geen contact op neemt binnen een week doe ik het zelf wel weer. Ze kon niks terugvinden van mijn telefoontje vorige week, maar deze dame ging het tenminste direct even navragen. Het antwoord:

1. Bij Stedin weten we 100% zeker dat Toon alleen met slimme meters werkt en die heeft u niet.
2. Wij kunnen niet zomaar een puslje aan komen zetten in de landis gyr b86c.

Ik ga de Toon maar afbestellen, ik voel mijn "KPN InternetPlusbellen" syndroom weer gaan opspelen. Of kan een operator nog helderheid scheppen?
Reputatie 3
Badge
Kan jij laten zien welke meter je hebt. (plaatje?) dan kan Eneco even meekijken. Misschien zijn er andere die dezelfde meter ook hebben hier.
Ja ik ben ook wel nieuwsgierig naar een fotootje?
Als ik op Landis gyr b86c google komt er geen afbeelding uit.
Heb je de type aanduiding goed vermeldt?
Is het deze??

https://[/img]
Nee deze

https://twitter.com/gewoonservice/status/284616307167592448/photo/1
Heel goed! Simpel dus. Een pulsoog is aanwezig, even aanzetten en Klaar is Kees(Toon).

Ik zou Eneco bellen en de zaak voorleggen en een laatste poging doen.
Lukt het niet dan 2 klachten naar Eneco en Stedin, want ze (Stedin uiteraard he)  houden gewoon vol dus dat met een puls stroommeter er geen Toon aangesloten kan worden.
Tijd dat hun ogen daar geopend worden!

Overigens blijf ik het vreemd vinden dat dat rode knipperlichtje uit staat. Waar is dat in hemelsnaam goed voor. Je moet toch kunnen zien dat er stroom verbruikt wordt? Nou dat geeft het knipperen nou juist aan!!
Is die meter misschien defect en willen ze 'm niet vervangen zou je bijna denken.......

Ik heb ook zo'n meter; alle van een ander merk.
Reputatie 3
Badge
Is het niet zo dat deze altijd knipperd en dat sommige een infrarood pulse hebben die alleen zichtbaar is voor de sensoren van Toon? Of moet deze echt op afstand aangezet worden?
Is het niet zo dat deze altijd knipperd en dat sommige een infrarood pulse hebben die alleen zichtbaar is voor de sensoren van Toon? Of moet deze echt op afstand aangezet worden?

Zoals op het fotootje van Sjakie is aftelezen knippert alleen het actuele tarief.
Voor zo ver ik het weet moeten ze allemaal een knipperend led hebben, je moet immers kunnen zien dat je stroom verbruikt............

Of die op afstand kan worden aangezet dat moeten de experts maar vertellen. Van die kant hoor je maar weinig.
Ik vind dat Eneco dat op z'n minst moet kunnen navragen.............
Dus moderators grijp je kans.

Sjakie meldde: "de monteur zei: "ohh ik zie het al; ze moeten de led aanzetten........"

Anders wist ik het wel; ik zou goed boos worden en in de pen klimmen!!
Reputatie 3
Badge
De Wattcher werkt goed op uw pulsmeter, als:
• Uw pulsmeter een knipperende LED heeft met hierbij de vermelding 1000 imp/kWh (of een ander getal)
• Andere vermeldingen kunnen zijn tr/kWh, pulsen/kWh, p/kWh of Wh/imp.
• De LED kan diverse kleuren hebben: rood, oranje, groen, of infrarood (=niet zichtbaar licht)

SORRY, was niet voor Toon. Maar dit apparaat heb ik erbij en zit bij mij op een zichtbaar knipperend ledje. Maar goed Steding moet gewoon is duidelijk zijn en netjes de klant te woord staan met juiste info.
Hij kan niet op afstand worden aangezet
Hij kan niet op afstand worden aangezet

Tijd voor actie dus! In beweging zetten die zaak!
Ik heb een soort  gelijk probleem maar dan met een itron ace 3000 meter met daar op weer een kastje van landis gyr ik denk voor de relais van dag en nacht stroom daar knippert trouwen wel een ledje in ver weg maar blijft constant gaat niet sneller knipperen bij meer verbruik.
heb afgelopen donderdag mijn toon aangesloten gekregen volgens monteur na lang bellen zou deze meter niet op toon aangesloten kunnen worden.
Hij wou de toon weer mee nemen maar ik wou hem houden omdat het gas het wel goed werd afgelezen.
heb vandaag een oude 3 fasen draaischijf meter in de meterkast er bij geplaatst waardoor alles nu goed functioneerd maar denk dat de monteur van toon het niet goed had heb deze andere meter nu gewoon tijdelijk in bruikleen van mijn baas.
Het is me nu te laat om even foto's van mijn meters te maken maar dat doe ik morgen wel even
Nou we zijn nieuwsgierig kom maar op met de nadere info en foto's. 
Misschien is het voor jou beter meteen maar slimme meters aan te vragen??
weet niet of het is gelukt met de foto
https://
Hoi Danny,

Lukt niet! Je hebt een URL van een (foto)site nodig.
Neem gewoon:

http://tinypic.com/

Niks registeren, gewoon anoniem, simpel en je kiest welke URL je wilt gebruiken.
Binnen enkele seconden geregeld en ook belangrijk, pas het formaat aan, het wijst de weg vanzelf.
http://www.technowinkel.nl/user_images/products_463/Elektriciteitsmeter-elektronisch-Itron-ACE3000-260-63097-1.gif
Deze zit onder en daar boven op
http://style.landisgyr.com/apps/products/data/jpg1/rcr_5991.jpg
de meest rechtse
sorry weet niet hoe ik mijn eigen foto's er op kan zetten maar als dat lukt doe ik dat gelijk
Tsjonge wat een toestand. 
Door het bijplaatsen van die draaistroommeter heb je nu toch een kerstboom........
Uiteraard heb je bereikt dat Toon het doet, maar ik zou met de kerstboom geen genoegen nemen.
Geeft dat alles problemen, dan zou ik rigoreus omschaklen naar slimme meters!
Kabeltje er in en klaar!
http://i47.tinypic.com/153a8tw.jpghttp://i49.tinypic.com/2w31fmg.jpg
Deze voor nood er bij gehangen
Hoi Daniel,

Helemaal duidelijk, maar wat zijn nu je volgende plannen??
Tip: probeer het via de klachten afdeling van stedin. Ik heb ook al een paar keer met hun te maken gehad en dat is een afdeling waar het allemaal WEL geregeld kan worden. Je krijgt er zelfs nog een bosje bloemen bij.
Wat is stedin precies is dat een net beheerder.
Wij zitten bij enexis heb net op hun website gekeken en een slimme meter kost 60 euro exclusief btw dus dat is nog een keer te doen maar denk dat ik eerst maar is een belletje doe om te vragen of ik ook niet gewoon een probleem heb met de meter dat de led uit geschakeld is ofzo groeten daniel
Ja inderdaad dat had ik je eerder voorgesteld. 
Maar bij geen voldoende respons, zou ik toch een klacht indienen. 
Dat het 60 eurie kost, dat klopt; het is een landelijk vast gestelde prijs. 
Laat ons de voortgang nog even weten.