Installatie Toon op Aan/Uit i.p.v. OpenTherm | Eneco Community

Installatie Toon op Aan/Uit i.p.v. OpenTherm

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

63 Reacties

Badge
Dat klopt inderdaad in de ketel de aansluitingen veranderd, daarna op toon herhaaldelijk op controleren gedrukt bij menu aan uit of opentherm, en toen stond het op opentherm !!
Reputatie 7
Badge +7
fijn dat alles naar tevredenheid is op gelost
en Toon en je ketel op opentherm modulerend werkt.
Goed om te lezen dat dit werkt.
Ik ben benieuwd of het ook werkt bij mijn ketel?
Ik heb een Nefit Topline Aqua HRC, en een paar weken geleden is mijn Toon thermostaat aangesloten.
Vandaag voor het eerst de cv aangezet en.... niets.... na contact met een monteur van Eneco bleek de aansluiting op mijn ketel verkeerd te zitten.
Nu werkt het, maar..... alleen aan en uit! Natuurlijk wil ik dat mijn ketel gaat moduleren maar hoe krijg ik dat voor elkaar?
Ik vind dat de monteur die de Toon heeft gemonteerd, als deskundige, mij er van op de hoogte had moeten stellen dat deze combinatie niet modulerend werkt, dan had ik misschien er voor gekozen om mijn oude thermostaat te laten zitten...
Of zijn er nog andere mogelijkheden?
H.J.C. Kruithof kremer wrote:

Goed om te lezen dat dit werkt.
Ik ben benieuwd of het ook werkt bij mijn ketel?
Ik heb een Nefit Topline Aqua HRC, en een paar weken geleden is mijn Toon thermostaat aangesloten.
Vandaag voor het eerst de cv aangezet en.... niets.... na contact met een monteur van Eneco bleek de aansluiting op mijn ketel verkeerd te zitten.
Nu werkt het, maar..... alleen aan en uit! Natuurlijk wil ik dat mijn ketel gaat moduleren maar hoe krijg ik dat voor elkaar?
Ik vind dat de monteur die de Toon heeft gemonteerd, als deskundige, mij er van op de hoogte had moeten stellen dat deze combinatie niet modulerend werkt, dan had ik misschien er voor gekozen om mijn oude thermostaat te laten zitten...
Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Ik denk het niet, want de monteur zal bewust voor A/U gekozen hebben.
Heb je de zoekfunctie gebruikt voor jouw CV?

Als je de zoekfunctie via Googje gebruikt, vind je deze allemaal bij elkaar:

https://www.google.nl/search?q=Nefit+Topline&rlz=1C1AVNE_enNL614NL614&oq=Nefit+Topline&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8#q=Nefit+Topline+toon+eneco
Al gegoogled...

Ik onderzoek nu iets over een EMS-OT converter
Reputatie 7
Badge +7
H.J.C. Kruithof kremer wrote:

Al gegoogled...

Ik onderzoek nu iets over een EMS-OT converter

ik heb ook maar ff mee gegoogled
en zover ik kan vinden zal je een EMS-OT module moeten aanschaffen/installeren in je ketel.
om deze nefit met Toon op opentherm/modulerend te kunnen gebruiken.

wat je dus inmiddels zelf al gevonden had🆒

mvg,
jan
frankuit wrote:

Hoi Allemaal,

Ik hoorde onlangs van iemand dat mijn toon waarschijnlijk niet op opentherm zit aangesloten maar op aan/uit. Bij de instellingen stond toon ook op aan/uit. Toon is indertijd (februari 2014) geinstalleerd door iemand van Eneco.
Ik heb het boekje van mijn HR ketel erbij gepakt en dit model ondersteund opentherm gewoon. Dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de control unit van de ketel afgeschroefd (waar de draadjes van het toon regelkastje de ketel ingaan). en wat blijkt, hij zit op aan/uit aangesloten. heb de draadjes verplaatst naar de laatste 2 poten (opentherm). Toon gereboot, naar de settings op detect getikt en presto, opentherm running! Klusje van niets zou je denken.

Wat mij nu dus verbaasd eigenlijk is dat de man van Eneco dit niet meteen gedaan heeft ? Een HR doorstroomketel werkt toch veel zuiniger op opentherm dan op aan/uit ? is hier een beleid over bij Eneco ?

Vriendelijke groet,
Frank uittenbosch

En...Merk je veel verbetering? Ik heb heb Opentherm-converter gekocht maar is het de moeite waard die te installeren? Toon lijkt nu al een soort van moduleren, als je die kleine/grote vlammetje ziet?
hansr wrote:

En...Merk je veel verbetering? Ik heb heb Opentherm-converter gekocht maar is het de moeite waard die te installeren? Toon lijkt nu al een soort van moduleren, als je die kleine/grote vlammetje ziet?

Realiseer je je dat je op een topic van meer dan 1 jaar reageert?
De bewuste persoon zal daardoor misschien niet reageren.

Als je je merk en type van je CV noemt, zijn er hier genoeg die je ook verder kunnen helpen.
Brandje wrote:

hansr wrote:

Als je je merk en type van je CV noemt, zijn er hier genoeg die je ook verder kunnen helpen.

Ik he
b een Nefit Smartline Basic HR24
hansr wrote:

Brandje wrote:

hansr wrote:

Ik he
b een Nefit Smartline Basic HR24

Dus het gaat erom of je dus je gekochte converter zou moeten plaatsen?
Heb je de vele topic's daarover wel gezien?
Na het eten kom ik of een ander er uiteraard op terug!
Ik heb dus een Nefit Smartline Basic HR24, en ja, ik had het te laat door dat het een heel oude vraag was. Ik heb zo'n opentherm-convertor van CVtotaal (of zoiets) . Er stond met kleine lettertjes bij: "Als je een toon hebt moet je deze hebben"
Nu ik in het installatieboekje een schema van de aansluitkast gevonden heb kan er weinig mee misgaan en ga ik hem asap aansluiten. Maar ik vraag me wel af wat die grote/kleine vlam betekenen. Als hij op verschillende standen kan branden is volledig moduleren misschien niet zo belangrijk meer?
Reputatie 5
Badge +1
Convertor dien je te installeren voor een correcte werking met de Toon.
Er zijn ontzettend veel problemen met Nefit ketels zonder de convertor.
Gebruik hem zelf nu 1 jaar probleemloos.
Je ziet dan tevens in de Toon dat hij werkt met opentherm.
hansr wrote:

Ik heb dus een Nefit Smartline Basic HR24, en ja, ik had het te laat door dat het een heel oude vraag was. Ik heb zo'n opentherm-convertor van CVtotaal (of zoiets) . Er stond met kleine lettertjes bij: "Als je een toon hebt moet je deze hebben"
Nu ik in het installatieboekje een schema van de aansluitkast gevonden heb kan er weinig mee misgaan en ga ik hem asap aansluiten. Maar ik vraag me wel af wat die grote/kleine vlam betekenen. Als hij op verschillende standen kan branden is volledig moduleren misschien niet zo belangrijk meer?

Oke, dat zoek ik de vele info daarover er niet bij.
Gewoon installeren en je zal zien dat Toon OT reageert.
Dus geef Toon na aansluiten module een harde reset.
Dan zie je van zelf hoe je CV op Toon reageert qua vlam.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen