Inloggen / registreren voor Toon App lukt niet | Eneco Community
beantwoord

Inloggen / registreren voor Toon App lukt niet

• 4 maart 2019
  • 9 reacties
  • 397 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een goed werkende Toon aan mijn muur hangen. Voor extra gebruiksgemak en de mogelijkheid van buitenaf de temperatuur in te stellen, wil ik gebruik gaan maken van de Toon App.

Situatie voor mij is dat ik wel een actief Toon abonnement heb, maar mijn gas en elektra neem ik af via een andere provider dan Eneco. Vandaag de laatste versie van de App via de Playstore geïnstalleerd.

Bij het opstarten van de App moet ik aangeven dat ik de Toon in Nederland in gebruik heb, wat uiteraard het geval is. Daarna kies ik voor "account aanmaken", maar daar gaat het mis. Ik wordt door doorgeleid naar de site van Eneco, waar ik in het menu inloggen of registreren mijn mailadres moet invoeren. Daarna moet ik dan meteen een wachtwoord invullen die ik nog niet heb?? Omdat ik dacht dat dit dan de registratiefase zou zijn, maar een wachtwoord ingevoerd en verder gegaan. Dan krijg ik echter de melding dat de combinatie van beide niet goed is. Gelukkig geen nood, want ik kan voor de optie "wachtwoord vergeten" kiezen. Daar moet ik dan mijn mailadres invoeren en aangeven dat ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord wens te ontvangen. Helaas kijk ik dan tegen de melding aan dat mijn mailadres niet wordt herkend in het systeem.

Daarna met een ander mailadres geprobeerd op de laptop een account aan te maken. Eigenlijk zelfde verhaal als hierboven beschreven, maar vanuit het niets schiet de site door naar een volgende site.
Daar lees ik echter de melding "u maakt geen gebruik van een Eneco energiecontract en kunt daarom geen gebruik maken van de App"

Samenvattend; geen toegang tot de Toon App met de bijbehorende voordelen. Blijkbaar moet ik ook een Eneco energiecontract hebben om er gebruik van te mogen maken?

Ik hoop dat ik dat mis heb en er een andere manier is waardoor ik wel toegang krijg?

Alvast bedankt!
Gr. Richard
icon

Beste antwoord door ChantalS 29 maart 2019, 20:14

@sssuuuzzz

Je kan je nu via de site registreren. Mocht het issue toch niet opgelost zijn horen we het graag.

Groeten Chantal
Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Richard_86_H

Ik heb dit uitgezet bij de beheerder van Mijn Eneco. Je hebt geen energiecontract van ons nodig om gebruikersgegevens aan te maken. Ik laat het aan je weten, zodra ik terugkoppeling heb gehad. Dit duurt in de regel twee werkdagen.

Groet,

Folkert
Je bent niet verplicht om Eneco als leverancier te hebben. Een abo en een account is het enige.

Wacht even op een moderator om het probleem ts tackelen.
Reputatie 7
Badge +6
@Richard_86_H

Het probleem is opgelost, ik stuur je een pb met je inlog gegevens.
ik heb exact hetzelfde probleem
Reputatie 6
Badge +2
Hi @sssuuuzzz,

Welkom op het forum! Ik kijk graag met je mee. Kan je je klantnummer toevoegen aan je profiel ?

Groeten Chantal
Hi @sssuuuzzz,

Welkom op het forum! Ik kijk graag met je mee. Kan je je klantnummer toevoegen aan je profiel ?

Groeten Chantal

Hallo Chantal, bedankt dat je mee wilt kijken, heb zojuist mijn klantnummer van Toon abonnement toegevoegd
Reputatie 6
Badge +2
@sssuuuzzz

Ik heb het issue intern uitgezet. Zodra ik meer weet zal ik bij je terug komen.

Groeten Chantal
Reputatie 6
Badge +2
@sssuuuzzz

Je kan je nu via de site registreren. Mocht het issue toch niet opgelost zijn horen we het graag.

Groeten Chantal
Hoi chantal, ik had het intussen gemerkt dat het nu wel ging, bedankt! De Toon werkt via de app en ook via Google home!
Thanks!

Reageer