Inloggen op de Toon app lukt niet | Eneco Community
beantwoord

Inloggen op de Toon app lukt niet


Badge
goedemiddag

Ik probeer al enige tijd in te loggen in de Toon app , maar het wil niet lukken. Kan iemand hierbij helpen?

Mvgr Natascha
icon

Beste antwoord door Folkert 4 september 2019, 09:22

Beste forumleden,

Ik zie dat er verwarring is tussen twee lopende issues. Wanneer je wel in mijn Eneco kan inloggen en niet in de Toon app, dan moeten wij achter de schermen iets uitvoeren zodat je wel gebruik kan maken van de Toon app.
Wanneer je geen energie afneemt van ons, dan kun je wel een account aanmaken op Mijn Eneco, maar deze gegevens werken dan alleen voor de Toon app. Mocht je na het aanmaken van gegevens op Mijn Eneco, niet kunnen inloggen op de Toon app, dan kunnen wij dit ook oplossen voor je.

Wanneer je last hebt van een van bovenstaande problemen laat dan een reactie achter in dit topic.

Een ander issue is dat de app bij een aantal klanten regelmatig de verbinding verliest met Toon. Dit ligt momenteel bij onze IT afdeling en hier wordt met hoge prio naar gekeken, dit issue is gecompliceerd, updates plaatsen we in dit topic.

Groet,

Folkert
Bekijk origineel

260 Reacties

Maar ik zat al te wachten tot er een reactie kwam op een posting van mij en dan wordt het weer actief. Kruip weer terug in mijn holletje tot ik een melding krijg vanuit het forum dat er een oplossing is.

Lijkt mij een verstandige keuze!
Je bent immers bekend en je issue is in behandeling en tot 2 keer toe is het bevestigd.
Ook bij anderen is dit zeer irritante issue ook opgelost.
Dus gewoon, zeker nu, lekker van de zon genieten😎😎. Doe ik ook, inmiddels is het 22,9 grd in de tuin.
Komt echt goed.
Een fijn weekend toegewenst.
Reputatie 7
Badge +2
@Anna0606

Welkom op het forum! Ik heb je vraag hier naartoe verplaatst. We hebben dit issue in onderzoek. zodra er meer bekend is laten we dit weten.

Groeten Chantal
Ik heb het vanochtend weer geprobeerd. En het is gelukt ik heb nu contact met mijn toon.
weet niet wat er is gedaan, maar moest even een nieuw account/ wachtwoord invullen en nu werkt het wel.
Heb het liefst net als andere een werkende oplossing. Toon met Toon-app en dat origineel.

Komen straks zonnepanelen op dak en als ik zou flashen dan is het de vraag of het überhaupt nog werkt.

Toon hangt bij familie (Eneco klanten) en het werkt perfect. Verbruik van in de straat ook Toon gebruikers laten gemiddelde waarden zien. Na flashen heb je een grafische thermostaat waar ik dan net zo goed een Arduino van 12 euro aan een oude Honeywell kan hangen via Home Assistant.

Maar ik zat al te wachten tot er een reactie kwam op een posting van mij en dan wordt het weer actief. Kruip weer terug in mijn holletje tot ik een melding krijg vanuit het forum dat er een oplossing is.
Reputatie 7
Badge +2
haha @vdmeulennl ... heel gladjes 😋.

Om transparant te zijn - Na mijn laatste reactie zijn we je zeker niet vergeten. We zijn begonnen met het verzamelen van klantnummers die intern worden doorgespeeld. Zo ook die van jou. Per klantnummer wordt er gekeken naar wat het probleem veroorzaakt en hier zijn we tot heden mee bezig. Hopelijk hebben we het probleem snel onder controle.

Groet. Urgel
Bij mij ook hetzelfde probleem. De klantenservice verwijst mij zelfs naar dit forum. Wat een drama...

Ik mag hopen dat Eneco dit snel oplost...
Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,

Ik zie dat er verwarring is tussen twee lopende issues. Wanneer je wel in mijn Eneco kan inloggen en niet in de Toon app, dan moeten wij achter de schermen iets uitvoeren zodat je wel gebruik kan maken van de Toon app.
Wanneer je geen energie afneemt van ons, dan kun je wel een account aanmaken op Mijn Eneco, maar deze gegevens werken dan alleen voor de Toon app. Mocht je na het aanmaken van gegevens op Mijn Eneco, niet kunnen inloggen op de Toon app, dan kunnen wij dit ook oplossen voor je.

Wanneer je last hebt van een van bovenstaande problemen laat dan een reactie achter in dit topic.

Een ander issue is dat de app bij een aantal klanten regelmatig de verbinding verliest met Toon. Dit ligt momenteel bij onze IT afdeling en hier wordt met hoge prio naar gekeken, dit issue is gecompliceerd, updates plaatsen we in dit topic.

Groet,

Folkert
Reputatie 6
Badge +2
@Mariodrent

Ik zie in een ander topic dat het al is opgelost. Veel plezier met Toon.

Groeten, Tina

Ik weet natuurlijk niet wat je al gedaan hebt om het te laten werken, maar wat je zeker moet doen is:

-de App verwijderen van je smartphone

-je cache legen; dus alle actieve zaken op je smartphone beëindigen

-de (nieuwste) App even opnieuw downloaden

Reputatie 7
Badge +2

Goedenavond @Kayleigh en welkom op het Eneco forum :relaxed: .

 

Wel zonde dat ook jij niet kan inloggen op de Toon app :weary:. Ik lees dat @Brandje al een aantal goede tips heeft gegeven en als aanvulling hierop of je Toon ook wil herstarten. Verder wil ik je vragen je klantnummer toe te voegen aan je profiel. Mocht er meer onderzoek nodig zijn dan hebben we daar je klantnummer voor nodig.

 

Groet. Urgel 

Reputatie 7
Badge +2

@Kayleigh

 

Goed dat je het vraagt:grinning:. Als je op Toon drukt op Menu > Instellingen > Software, dan zie je aan de rechter kant de optie om Toon de herstarten. Laat je weten wat het resultaat is met inloggen nadat Toon is herstart? 

 

Edit:

Overigens, dank voor het toevoegen van je klantnummer aan je profiel. Hierdoor heb ik geconstateerd dat je geen abonnement hebt op Toon. Alles wat we nu doen heeft daardoor geen zin :disappointed_relieved:. Je dient namelijk eerst een abonnement af te sluiten wil je gebruik kunnen maken van de Toon app.

 

Groet. Urgel. 

Ja dat heb ik ook
@Saro02

Welkom! Kun je je klantnummer toevoegen aan je profiel? Dan zet ik dit voor je uit bij de beheerders van Mijn Eneco. Laat je het weten wanneer dit is gedaan?

@Jo0tj

Wij hebben nog geen terugkoppeling ontvangen voor je. Zodra dat wel het geval is laten we het aan je weten via dit topic.

Groet,

Folkert


@Folkert Heb het klantnummer toegevoegd
Reputatie 7
Badge +6
@Saskia56 @Balvijay

Welkom op de community! Ik heb jullie gegevens doorgestuurd naar de beheerders van mijn Eneco. Zodra we een terugkoppeling van hen ontvangen laten we het aan jullie weten.

Welcome to the community! I have forwarded your data to the managers of my Eneco. We will let you know as soon as we receive feedback from them.
Reputatie 6
Badge +2

@Underkoffer 

Welkom op de community. Lukt het wel in te loggen in de Mijn Eneco app? Ik ga het intern aankaarten. Zodra we een terugkoppeling krijgen komen we hier in dit topic erop terug.

Groeten, Tina

 

@TinaC 

 

bedankt voor je reactie. Het antwoord is ja ik kan gewoon inloggen op mijn Eneco en de bijbehorende app. De Toon app ligt dwars. De verbinding met het service center is er enz enz

groetjes

Bij mij doet hij het @Folkert ! Bedankt

Sorry @ThomasValk, ik wil het er niet inwrijven 😂 haha
Ik had een toon abonnement afgesloten omdat de website aangeeft dat ik dan alle functionaliteiten waaronder de app kon gebruiken. Ik heb een contract bij essent. Dus abonnement voor toon afgesloten en app gedowload. Kon niet inloggen of registreren. Gebeld met klante service en die zeiden dat
als eneco geen energie levert ik geen mijneneco account kan krijgen en die heb ik nodig voor de toon app. Dus de toon app kan ik alleen gebruiken als eneco mijn energie gaat leveren.

Dit is totaal niet wat de website aangeeft. Abonnement direct weer geannuleerd en ik vind het echt heel naar dat niet de juiste info via de website wordt verstrekt.

Goedemorgen @Emel 

 

hij doet het!! Dank jullie wel! :relaxed:

@TinaC
@Urgel
@Folkert

Het is nu drie weken geleden dat ik voor het eerst mijn vraag geplaatst heb. Is er al een oplossing?
Dit is wat ik in beeld krijg

Reputatie 7
Badge +2
@Yugioh1983

Welkom op het forum en gefeliciteerd met je nieuwe woning 🎉 🏠.Leuk dat je via deze weg op zoek bent naar een oplossing m.b.t. de Toon app. Voeg je je klantnummer toe aan je profiel? Ik zoek dan graag voor je uit wat er mis gaat!

Groet. Urgel
Hoi @Yugioh1983

Perfect gedaan zeg deze nieuwe foto. 👍👌
Nog even geduld tot een moderator je issue in behandeling neemt.

Hi @Emel 

Het werkt! Super!

goed weekend!

Badge

@Emel Ik ben nu niet thuis. Zodra ik thuis ben zal ik dat doen.
Neem aan dat er een melding op het scherm staat hoe ik dit moet doen?

Reageer