Inloggen op de Toon app lukt niet | Eneco Community
beantwoord

Inloggen op de Toon app lukt niet


Badge
goedemiddag

Ik probeer al enige tijd in te loggen in de Toon app , maar het wil niet lukken. Kan iemand hierbij helpen?

Mvgr Natascha
icon

Beste antwoord door Folkert 4 september 2019, 09:22

Beste forumleden,

Ik zie dat er verwarring is tussen twee lopende issues. Wanneer je wel in mijn Eneco kan inloggen en niet in de Toon app, dan moeten wij achter de schermen iets uitvoeren zodat je wel gebruik kan maken van de Toon app.
Wanneer je geen energie afneemt van ons, dan kun je wel een account aanmaken op Mijn Eneco, maar deze gegevens werken dan alleen voor de Toon app. Mocht je na het aanmaken van gegevens op Mijn Eneco, niet kunnen inloggen op de Toon app, dan kunnen wij dit ook oplossen voor je.

Wanneer je last hebt van een van bovenstaande problemen laat dan een reactie achter in dit topic.

Een ander issue is dat de app bij een aantal klanten regelmatig de verbinding verliest met Toon. Dit ligt momenteel bij onze IT afdeling en hier wordt met hoge prio naar gekeken, dit issue is gecompliceerd, updates plaatsen we in dit topic.

Groet,

Folkert
Bekijk origineel

260 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Goedemorgen @Michelvanballekom 

 

Ik zie dat je deze vraag ook in een ander topic hebt gesteld. Daar heb ik een reactie voor je achtergelaten. 

 

Groet. Urgel

Kan niet inloggen op de app en bij mijn eneco. Heb al een paar keer nieuw wachtwoord aangevraagd, maar er komt geen mail binnen. Nee ook niet inde spam etc. Heb vanalles al geprobeerd maar helaas. 

Reputatie 7
Badge +2

@Kayleigh

 

Goed dat je het vraagt:grinning:. Als je op Toon drukt op Menu > Instellingen > Software, dan zie je aan de rechter kant de optie om Toon de herstarten. Laat je weten wat het resultaat is met inloggen nadat Toon is herstart? 

 

Edit:

Overigens, dank voor het toevoegen van je klantnummer aan je profiel. Hierdoor heb ik geconstateerd dat je geen abonnement hebt op Toon. Alles wat we nu doen heeft daardoor geen zin :disappointed_relieved:. Je dient namelijk eerst een abonnement af te sluiten wil je gebruik kunnen maken van de Toon app.

 

Groet. Urgel. 

@Kayleigh

 

Wat goed dat je zelf al de nodige handelingen hebt verricht. Heb je ook je Toon al een herstart gegeven?

 

Groet. Urgel 

hoe doe ik dat?

Reputatie 7
Badge +2

@Kayleigh

 

Wat goed dat je zelf al de nodige handelingen hebt verricht. Heb je ook je Toon al een herstart gegeven?

 

Groet. Urgel 

Ik weet natuurlijk niet wat je al gedaan hebt om het te laten werken, maar wat je zeker moet doen is:

-de App verwijderen van je smartphone

-je cache legen; dus alle actieve zaken op je smartphone beëindigen

-de (nieuwste) App even opnieuw downloaden

Helaas heb ik dit allemaal al geprobeerd maar bedankt voor de tips

Reputatie 7
Badge +2

Goedenavond @Kayleigh en welkom op het Eneco forum :relaxed: .

 

Wel zonde dat ook jij niet kan inloggen op de Toon app :weary:. Ik lees dat @Brandje al een aantal goede tips heeft gegeven en als aanvulling hierop of je Toon ook wil herstarten. Verder wil ik je vragen je klantnummer toe te voegen aan je profiel. Mocht er meer onderzoek nodig zijn dan hebben we daar je klantnummer voor nodig.

 

Groet. Urgel 

Ik weet natuurlijk niet wat je al gedaan hebt om het te laten werken, maar wat je zeker moet doen is:

-de App verwijderen van je smartphone

-je cache legen; dus alle actieve zaken op je smartphone beëindigen

-de (nieuwste) App even opnieuw downloaden

Ik krijg elke keer dit te zien als ik probeer in te loggen op de toon app… wat kan ik doen?

Reputatie 6
Badge +2

@Aaipad 

Oh dat was mij niet bekend :disappointed:  Wel blij dat alles het weer doet.

Fijn weekend.

Groeten, Tina

@Aaipad

Kan je nogmaals proberen de app op te starten. De ontwikeklaar heeft nog een aanpassing gemaakt.

Groeten, Tina

Ik had al gecommuniceerd met @Emel in diverse privé berichten. Sinds gisteravond laat lukt het inloggen weer. Ook net nog uitgelogd en opnieuw ingelogd. Voorlopig werkt het weer zoals het hoort. 

Reputatie 6
Badge +2

@Aaipad 

Kan je nogmaals proberen de app op te starten. De ontwikeklaar heeft nog een aanpassing gemaakt.

Groeten, Tina

Reputatie 6
Badge +2

@vdmeulennl 

Jouw geduld wordt inderdaad op de proef gesteld :pensive: . Ik heb intern het verzoek gedaan het gehele account te verwijderen zodat jij een nieuw account kan aanmaken. Binnen 3 werkdagen is het account verwijdert en kan je een nieuw account aanmaken.

Groeten, Tina

Mijn geduld wordt wel op de proef gesteld. Kan nog steeds geen account aanmaken op Eneco.nl op mijn huisadres. Heb 100-en emailadressen maar hij pakt niks, njada. Ik heb die screenshot al een maand geleden een keer weggezet en het is nog steeds hetzelfde. Geprobeerd via 2 laptops, 2 Androids, iPad, iPhone en vaste PC, via huis ip, VPN bij mijn moeder waar Toon wel werkt (neemt energie eneco af). Kan geen account aanmaken.

Geef jullie "Eneco" het recht om een account aan te maken op mijn email en woonadres. De logincredentials pas ik wel weer aan met "wachtwoord vergeten".

Reputatie 6
Badge +2

@S. Benalla 

Bij een fabrieksherstel worden alle instellingen en verbruiksgegevens gewist. Dit is niet meer te herstellen. Er is nu wel wat onduidelijkheid over waar Toon nu hangt. Wij hebben namelijk onder het klantnummer uit je profiel gehandeld. Nu zien wij onder een ander klantnummer ook een los Toon abonnement ivm een verhuizing. Ik zal je in een privébericht meer vragen hierover stellen.

Groeten, Tina

Badge

Eindelijk weer gebruik kunnen maken van de app.

Ben wel al mijn instellingen en verbruiksgegevens kwijt (dat vind ik eigenlijk niet kunnen).

Heb de Toon hersteld naar fabrieksinstellingen, geactiveerd met de nieuw verkregen activatiecode.

Had toen problemen met het koppelen van de meetmodule, hiervoor heb ik de klantenservice gebeld.

Samen is het toen uiteindelijk allemaal gelukt.

 

Daarna geprobeerd in te loggen met de app. Dat lukt in 1e instantie niet.

De app verwijderd via iPhone-opslag en vervolgens weer opnieuw geïnstalleerd.

Daarna kon ik inloggen met de app.

 

Even terugkomend op het verliezen van de verbruiksgegevens.
Dit zou eigenlijk op de 1 of andere manier teruggezet kunnen worden na een ‘her-installatie’.

Reputatie 7
Badge +6

@S. Benalla 

 

Heb je via Menu > Instellingen > Software een fabrieksherstel uitgevoerd? Wanneer je dat doet krijg je de mogelijkheid om de code die @Emel je gestuurd heeft in te voeren.

 

Groet,

 

Folkert

@Emel  Waar moet ik deze activatiecode invoeren?
Kan op de Toon niets vinden hiervoor.

Een activatiecode vraagt Toon® zelf om nadat je een fabrieksherstel hebt gedaan. 
 

Badge

@Emel  Waar moet ik deze activatiecode invoeren?
Kan op de Toon niets vinden hiervoor.

Badge

@Emel Ik ben nu niet thuis. Zodra ik thuis ben zal ik dat doen.
Neem aan dat er een melding op het scherm staat hoe ik dit moet doen?

Reputatie 5
Badge

@S. Benalla 

 

Ik zie dat Toon geactiveerd dient te worden. Het kan zijn dat je een fabrieksherstel hebt uitgevoerd. Doordat Toon niet is geactiveerd kan je ook geen gebruik maken van de app. De activatiecode heb ik je via een privé bericht doorgestuurd. Wil je eerst de Toon activeren en vervolgens opnieuw inloggen op de Toon app? 

 

Groet, Emel

 

@S. Benalla @Aaipad 

 

Ik heb het uitgezet bij de softwarebeheerders. Zodra ik een reactie heb kom ik bij jullie terug.

 

Groet, Emel

 


Een softwaredeveloper mag bij best bellen hoor. Ik denk dat er veel informatie verloren gaat door deze manier van communiceren.

Reputatie 5
Badge

@S. Benalla  @Aaipad 

 

Ik heb het uitgezet bij de softwarebeheerders. Zodra ik een reactie heb kom ik bij jullie terug.

 

Groet, Emel

 

Badge

 

  • Heb je de cache geleegd?
    Hoe dan? App staat nu niet meer op mijn telefoon, ook niet onder iPhone-opslag.
  • Wat is de merk en type van je smartphone?
    iPhone 7
  • Welke softwareversie heeft je besturingssysteem?
    13.2
  • Zie je een foutmelding op Toon?
    Nee
  • Heb je geprobeerd om op een andere smartphone in te loggen?
    Nee

    Externe toegang heb ik net aangezet.
Reputatie 5
Badge

@S. Benalla

 

Je hebt alles gedaan wat we hebben geadviseerd lees ik. Het wil niet echt lukken :tired_face: .  

Om te achterhalen waar het probleem aan ligt wil ik graag antwoorden op de volgende vragen;

  • Heb je de cache geleegd?
  • Wat is de merk en type van je smartphone?
  • Welke softwareversie heeft je besturingssysteem?
  • Zie je een foutmelding op Toon?
  • Heb je geprobeerd om op een andere smartphone in te loggen?

Zodra ik alle gegevens van je heb ontvangen, zet ik het door naar de softwarebeheerders. Wil je ook de externe toegang op Toon aanzetten? Ik hoor het graag van je.

 

Groet, Emel

 

Reageer