Inloggen op de Toon app lukt niet | Eneco Community
beantwoord

Inloggen op de Toon app lukt niet

Toon eerste bericht

260 Reacties

@Brandje Daar betaal ik wel iedere maand voor ja.
Dus de App heeft wel altijd gewerkt?
Dan is het even wachten tot een moderator het voor je nakijkt.
Heb je wel je klantnummer in je profiel van dit forum opgenomen, anders kan een moderator je in het systeem niet terug vinden.
@Brandje ik ben nog maar net klant geworden. De app heeft nooit gewerkt.

Heb m'n klantnummer in profiel opgenomen ja. Thanks voor het meedenken
Oké! Is je Toon®️ soms ook nieuw of 2e hands?
De toon is 2e hands. Deze hing al in het huis. Heb het wel teruggezet naar fabrieksinstellingen en daarna met eigen gegevens gevuld. Zie hier ook de gegevens die ik wil zien. Het enige wat ik niet kan is dit koppelen aan de app.

De app heb ik gedownload, maar kan niet eens inloggen. Zegt dat de gebruikersgegevens niet bekend zijn, maar heb wel een inlog voor mijn Eneco account. Daar kan ik wel gewoon inloggen. Dat vind ik juist zo vreemd, want volgens mij is de inlog voor Eneco en de inlog voor Toon hetzelfde.
Kijk dat vermoedde ik al. Deze info is essentieel.
Nu snap ik ook dat de klantenservice je naar het forum heeft verwezen.

Deze Toon®️ dient (denk ik) eerst door een moderator hier ontkoppeld te worden van de vorige eigenaar.
Pas dan kan je een fabrieksherstel geven en Toon vraagt dan om je nieuwe activatiecode.
De moderator zal dan om het displaynr vragen om de ontkoppeling te kunnen doen; dus houdt die even paraat.

Daarna zal ongetwijfeld de App ook gaan werken.

Overigens zijn de inlog niet dezelfde.
Voor de App voor Toon®️ gebruik je bv je forumnaam en zelfgekozen WW
Reputatie 5
Badge
@Arjangw

Welkom op het forum. Je bent komen wonen in een woning waar al een Toon hangt. Ik zie ook dat je een fabrieksherstel hebt uitgevoerd en dat Toon gekoppeld is. De inloggegevens die je hebt aangemaakt voor Mijn Eneco dien je ook te gebruiken om in te kunnen loggen op de Toon app. Echter lees ik dat je wel kan inloggen op Mijn Eneco en niet op de Toon app. Deze heb ik voor je uitgezet. Zodra ik een reactie krijg kom ik bij je terug. Mijn excuses voor het ongemak.

Fijn weekend, Emel
Nog maar een keer in Jip en Janneke taal want niemand bij Eneco / Toon begrijpt het.

Ik heb een Toon aangeschaft en een abonnement afgesloten. In eerste instantie kon ik niets want ik had een activatiecode nodig en die kon ik ingeven na een herstelfunctie op de Toon zelf.

Afijn, activatiecodeproces gedaan, sensoren geplaatst en ik zie op de Toon mijn gas en elektraverbruik en buienradar.

Echter ik heb een smartphone, Toon zit op WiFi wat werkt want er is contact (Optie Internet - Status "Verbonden met het servicecenter".

En nu komt DE ELLENDE..... ik kan de App (Toon) niet op de Android Smartphone gebruiken want;

Na het openen van de App kan ik klikken op Ja, dat klopt - of - Nee, in een ander land.
Ik druk dus op Ja, dat klopt en krijg een welkomstscherm met Log in of maak en saccount aan.

Aangezien ik nog GEEN account heb, druk ik op Account Aanmaken
Ik wordt omgeleid naar eneco.nl en mag daar een email of gebruikersnaam invullen.
Ik vul daar mijn emailadres in en dan op
Er volgt eebn verhaal dat Eneco me niet kent en als ik er niet aan uitkom ik contact met digital@eneco.nl kan opnemen. Maar het invullen van postcode en huisnummer kan nooit moeilijk zijn toch ???

Dus postcode ingevuld en krijg een groen vinkje
Dan het huisnummer en weer een groen vinkje

En dan begint de ELLENDE...... Na krijg ik de Pop-UP zoals op de foto.

Nu kan ik bellen met Eneco, Appen mt Eneco, Chatten met Eneco die verwijzen me naar digital@eneco.nl en daar geen enkele reactie van dan opeens een verwijzing naar dit forum waar helemaal niemand er uit komt.

Het is zo simpel. Ik kan omdat ik geen gas of elektra afneem niet in de Eneco.nl omgeving komen van klanten. Simpelweg omdat ik geen Eneco klant ben. Als ik 1 minuut klant ben dan kan ik inloggen op Eneco.nl wat automatisch betekend dat ik ook in de APP kan.

Jumbo, AH, Gamma, Karwei, Ikea, Hartstichting, Action, Ziggo, KPN, Telfort als ze maar 1x mijn emailadres hebben dan spammen ze mijn mailbox maandelijks soms wekelijks vol maar Eneco lukt het niet om mij in hun database te krijgen. Op zich vreemd want ik hang wel in het forum met mijn emailadres toch ???

Volgens mij is jouw issue toch al in behandeling?
Zie bericht @Urgel

https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-en-opmerkingen-over-toon-110/inloggen-op-de-toon-app-lukt-niet-21751/index3.html#post221793
Bij de Notaris en uitvaartverzekering is ook alles in behandeling tot ik omver val.

Volg het nu een tijdje en krijg wat mails van Eneco en Toon maar het probleem is tot op heden niet opgelost.
Her stug blijven volhouden me te registreren op Eneco.nl werkt niet. En daar zit hem de clue

Tik je nu in digital@eneco.nl als loginnaam dan pakt ie dat wel alleen bij wachtwoord 12345 wat fout is krijg ik de melding dat het wachtwoord onjuist is. digital@eneco.nl is echt geen gas,/elektra afnemer dus imo lijkt het mij niet zo heel moeilijk mijn email erin te zetten.

Er lopen in dit draadje wat issues door elkaar wat verwarrend zou kunnen zijn. Sommige kunnen wel.op Eneco.nl inloggen maar niet op de App.

Terzijde, heb hier Home Assistent draaien op een Raspberry Pi3B+ met geflashte Sonoffs, Hue, Fibaro, RFXcom, Broadlink, Ring Doorbell, Tuyasmart, Amazon Alexa Dot2, Google Home mini 2x, Google Home, Google Home Nest, Mika, Eurodomest, E-Welink BLE, iPad 4 (als panel), Rookmelders, Sonoff Hub, LSC Alarmkit.Google Chromecast, blinds, RFID doorlock allemaal vlekkeloos draaien.

(Ja en ik ben de pisang als internet wegvalt (Al pakt een oude smartphone in hotspot hem eerst op) maar doel is alles te flashen en een unix server in de meterkast te hangen en eea van Google daar op te zetten naast de Raspberry waar alleen Home Assistant op draait)

Alleen de Toon werkt NIET en sta op het punt om hem te flashen. Scheelt een Abbo en er zijn wat meer opties. Dat wat wegvalt is niet relevant want ik zit niet bij Eneco. En met een hall-sensor erbij zie ik ook nog eens het waterverbruik.
Reputatie 7
Badge +2
Goedemiddag @vdmeulennl

Ik lees dat ook jij bent getroffen door de vervelende issue met de app. Deze teistert een aantal van ons. Ik zal hier intern een melding van maken. Zodra ik meer informatie heb kom ik hierover bij je terug.

Groet. Urgel

@vdmeulennl

Het is begrijpelijk dat je op zoek bent naar een oplossing. Zo ook een aantal die kampen met hetzelfde probleem, maar zoals je weet zijn we hiermee bezig. Om die reden kan ik dan ook niets meer toevoegen aan mijn voorgaande reactie en doe ik een beroep op je geduld.

Mocht je Toon willen 'flashen', dan is dat op eigen risico. Wij kunnen je dan niet verder helpen, wat wel is wat je wil uitgaande van de reacties die je in dit topic plaatst. Ik kan het ook mis hebben🤔, maar ik hoop van niet🤗.

Groet. Urgel
Heb het liefst net als andere een werkende oplossing. Toon met Toon-app en dat origineel.

Komen straks zonnepanelen op dak en als ik zou flashen dan is het de vraag of het überhaupt nog werkt.

Toon hangt bij familie (Eneco klanten) en het werkt perfect. Verbruik van in de straat ook Toon gebruikers laten gemiddelde waarden zien. Na flashen heb je een grafische thermostaat waar ik dan net zo goed een Arduino van 12 euro aan een oude Honeywell kan hangen via Home Assistant.

Maar ik zat al te wachten tot er een reactie kwam op een posting van mij en dan wordt het weer actief. Kruip weer terug in mijn holletje tot ik een melding krijg vanuit het forum dat er een oplossing is.
Reputatie 7
Badge +2
haha @vdmeulennl ... heel gladjes 😋.

Om transparant te zijn - Na mijn laatste reactie zijn we je zeker niet vergeten. We zijn begonnen met het verzamelen van klantnummers die intern worden doorgespeeld. Zo ook die van jou. Per klantnummer wordt er gekeken naar wat het probleem veroorzaakt en hier zijn we tot heden mee bezig. Hopelijk hebben we het probleem snel onder controle.

Groet. Urgel
Maar ik zat al te wachten tot er een reactie kwam op een posting van mij en dan wordt het weer actief. Kruip weer terug in mijn holletje tot ik een melding krijg vanuit het forum dat er een oplossing is.

Lijkt mij een verstandige keuze!
Je bent immers bekend en je issue is in behandeling en tot 2 keer toe is het bevestigd.
Ook bij anderen is dit zeer irritante issue ook opgelost.
Dus gewoon, zeker nu, lekker van de zon genieten😎😎. Doe ik ook, inmiddels is het 22,9 grd in de tuin.
Komt echt goed.
Een fijn weekend toegewenst.
Bij mij ook hetzelfde probleem. De klantenservice verwijst mij zelfs naar dit forum. Wat een drama...

Ik mag hopen dat Eneco dit snel oplost...

Zo, daar ben ik weer. Na 12 dagen nog steeds geen oplossing. Nog steeds de melding die iedereen in de app krijgt: "Dat ging niet helemaal goed. Heb je de juiste gegevens ingevuld? "

Wat ik raar vind is dat ik wel een contract afsluit omdat er word aangegeven dat de TOON app gewoon moet kunnen werken ook al neem je geen energie af. En contractueel gezien zijn er ook de nodige verplichtingen. Ik kan ook niet zeggen dat ik niet kan betalen omdat het lastig is.

Het zou toch wat zijn als we allemaal maar een beetje doen...

Maw. ik wil nu graag echt dat het opgelost word, anders heb ik helemaal niets aan mijn abonnement....
En ik ga echt niet meer heel lang wachten....

Groeten Chris
Reputatie 5
Badge
Goedemorgen @CwaF81

Ik kan het me voorstellen dat je het lang vind duren en zo snel mogelijk gebruik wil maken van de app. Ik ben zelf ook een Toon gebruiker en vind het heel erg fijn en makkelijk om de app te gebruiken. Zoals @Urgel al eerder aangaf zijn we bezig met het verzamelen van klantnummers. Er wordt per situatie gekeken naar de oorzaak en oplossing. Het heeft zeker onze prioriteit. Ik vraag je bij deze toch om je geduld 😥. Ik kom bij je terug met een oplossing.

Voor nu wens ik je een heel fijn weekend.

Groet, Emel
Ik heb hetzelfde probleem. Als ik de Toon app wil gebruiken moet ik een mijn Eneco account hebben. Als ik een mijn Eneco account wil hebben moet ik een energie contract hebben. Ik heb alleen een Toon abonnement. Maar ik wil wel de Toon app gebruiken. Kunnen jullie dit mogelijk maken?

Op 8 augustus heb ik gemeld dat ik niet in kan loggen. Inmiddels is het 16 september en kan ik nog steeds niet inloggen op de app. Ik zie hier ondertussen mensen berichten plaatsen die dezelfde problemen hebben, waarop jullie steeds antwoorden dat het een bekend probleem is en dat er naar een oplossing gezocht wordt (al dan niet per geval).

Ik heb een Toon abonnement genomen (zonder energiecontract) om de app te kunnen gebruiken.

1. Ik betaal nu per maand voor iets wat niet werkt. Wat gaat Eneco hier aan doen?
  2. Eneco biedt iets aan wat op dit moment niet werkt voor een bepaalde groep mensen. Waarom duurt het zolang voordat dit opgelost wordt?
Graag geen reactie met het bericht dat we meer horen wanneer er iets bekend is. Ik mag toch hopen dat er in al die weken meer bekend is geworden. Ik zou graag wat meer transparantie willen hebben en op de hoogte gehouden worden.
Reputatie 5
Badge
@vuiltje

Ik weet dat we jullie geduld op de proef stellen en dat het lang duurt. Zoals ik al eerder aangaf kijken we per individu naar een oplossing. Ik kan je garanderen dat we hier met de hoogste prioriteit aan werken.

Excuses voor het ongemak.

Groet, Emel
@vuiltje

Ik weet dat we jullie geduld op de proef stellen en dat het lang duurt. Zoals ik al eerder aangaf kijken we per individu naar een oplossing. Ik kan je garanderen dat we hier met de hoogste prioriteit aan werken.

Groet, Emel

@Emel

Nee, ik geef aan in mijn vorige bericht dat ik deze standaard reactie juist niet wil. Natuurlijk melden jullie dat het spijtig is dat het zo lang duurt, dat er naar een oplossing gekeken wordt en dat het de hoogste prioriteit heeft.

Maar geen antwoord op de twee vragen die ik, voor een makkelijk referentie, genummerd heb met een 1 en een 2.

Het maakt me niet eens uit of het een maand of twee maanden duurt. Zorg gewoon voor transparantie en wees eerlijk. En nu moet ik als klant dan maar weer smeken of Eneco alstublieft deze twee vragen kan beantwoorden. Kom op Eneco, doe eens je best voor je klanten!

@vuiltje

Groet, Emel
@Emel

Nee, ik geef aan in mijn vorige bericht dat ik deze standaard reactie juist niet wil. Natuurlijk melden jullie dat het spijtig is dat het zo lang duurt, dat er naar een oplossing gekeken wordt en dat het de hoogste prioriteit heeft.

Maar geen antwoord op de twee vragen die ik, voor een makkelijk referentie, genummerd heb met een 1 en een 2.

Het maakt me niet eens uit of het een maand of twee maanden duurt. Zorg gewoon voor transparantie en wees eerlijk. En nu moet ik als klant dan maar weer smeken of Eneco alstublieft deze twee vragen kan beantwoorden. Kom op Eneco, doe eens je best voor je klanten!

Nogmaals, ik zou hier graag een reactie op willen.
Reputatie 7
Badge +6
@vuiltje

Ik betaal nu per maand voor iets wat niet werkt. Wat gaat Eneco hier aan doen?
We gaan eerst ervoor zorgen dat dit weer werkt en kijken daarna wat we hierin voor je kunnen betekenen. We komen hier in een privébericht op terug bij je.

Eneco biedt iets aan wat op dit moment niet werkt voor een bepaalde groep mensen. Waarom duurt het zolang voordat dit opgelost wordt?
Dit ligt bij de beheerders van Mijn Eneco, er komt een update van de Mijn Eneco app, die dit probleem gaat oplossen, alleen is deze een paar keer uitgesteld. Ik heb de vraag uitstaan of dit niet handmatig opgelost kan worden.
Hopelijk heb ik snel meer nieuws voor je, ik weet dat je al erg lang op een oplossing wacht..😐
Badge +1
Bij mij was de oplossing een nieuwe account op mijn adres met een nieuw emailadres.
@vuiltje

Ik betaal nu per maand voor iets wat niet werkt. Wat gaat Eneco hier aan doen?
We gaan eerst ervoor zorgen dat dit weer werkt en kijken daarna wat we hierin voor je kunnen betekenen. We komen hier in een privébericht op terug bij je.

Eneco biedt iets aan wat op dit moment niet werkt voor een bepaalde groep mensen. Waarom duurt het zolang voordat dit opgelost wordt?
Dit ligt bij de beheerders van Mijn Eneco, er komt een update van de Mijn Eneco app, die dit probleem gaat oplossen, alleen is deze een paar keer uitgesteld. Ik heb de vraag uitstaan of dit niet handmatig opgelost kan worden.
Hopelijk heb ik snel meer nieuws voor je, ik weet dat je al erg lang op een oplossing wacht..😐

Dank je. Het is prettig om zo nu en dan iets concreets te horen.
Ik heb zelf een soortgelijk probleem. Ik kan wel inloggen in de Eneco app maar niet in die van Toon? Hoe kan dit opgelost worden? Ik krijg steeds de melden dat gebruikersnaam en wachtwoord niet correct zouden zijn maar deze zijn hetzelfde als voor de Eneco app.
Reputatie 7
Badge +2
@Timmmvp

Welkom op het forum! Als je je klantnummer toevoegt aan je profiel zet ik het graag voor je uit.

Groeten Chantal

Reageer