Inloggen op de Toon app lukt niet | Eneco Community
beantwoord

Inloggen op de Toon app lukt niet

Toon eerste bericht

260 Reacties

Er lopen wat (inlog ) zaken/probleempjes inzake een Toon®️ abo zonder een energiecontract bij Eneco.

Belangrijk om te weten is dat dus een abo op Toon®️ in jouw geval gewoon mogelijk is.

Eventuele inlog problemen kan je dan hier samen met een moderator proberen op te lossen.
@TinaC
@Urgel
@Folkert

Het is nu drie weken geleden dat ik voor het eerst mijn vraag geplaatst heb. Is er al een oplossing?
Reputatie 7
Badge +2
@Anna0606

Welkom op het forum! Ik heb je vraag hier naartoe verplaatst. We hebben dit issue in onderzoek. zodra er meer bekend is laten we dit weten.

Groeten Chantal

Hoi @vuiltje

Goed dat je weer een vinger aan de pols houdt. Zie hierover de reactie van collega Chantal. Momenteel loopt het onderzoek nog m.b.t het niet kunnen inloggen op de app. We hebben geen indicatie van hoe lang het onderzoek nog gaat duren. We plaatsen een reactie zodra er meer bekend is.

Groet. Urgel
Badge +1
Ongelooflijk maar waar, je moet in het bezit zijn van een 'mijn eneco' account voor de Toon App.
Echter, 'mijn eneco' is alleen voor klanten welke ik citeer; Mijn Eneco is voor klanten die stroom, gas of stadswarmte van ons ontvangen. Zodra je één of meerdere van deze producten geleverd krijgt, kun je Mijn Eneco gebruiken. Kom je dan weer terug?

Juist de app maakt Toon interessant.. los dit op A.U.B.

Ik heb dit telefonisch aangegeven gisteren, en als oplossing mocht ik mijn abbonement zonder opzeg termijn opzeggen.. wat een service.. want dit was een bekend probleem. Werk aan de winkel dus ENECO.
Reputatie 5
Badge
@Jackasfck

Welkom op het forum. Ik heb je bericht toegevoegd aan dit bestaande topic. We hebben dit issue in onderzoek. Zodra er meer bekend is laten we het direct weten.

Groet, Emel
Badge +1
Ik vind dat er financiële compensatie, zoals geen abbo kosten zolang de App niet functioneel is wel op zijn plek. De belofte staat immers op de site...

Zie bijlage.
Bij mij ook hetzelfde probleem. De klantenservice verwijst mij zelfs naar dit forum. Wat een drama...

Ik mag hopen dat Eneco dit snel oplost...
Reputatie 7
Badge +2
@Jackasfck

Welkom op het forum. Ik heb je bericht toegevoegd aan dit bestaande topic. We hebben dit issue in onderzoek. Zodra er meer bekend is laten we het direct weten.

Groet, Emel

@CwaF81

Welkom op het forum en jammer dat ook jij getroffen bent door het probleem met de app. Mijn collega heeft eerder al een antwoord hierop gegeven, zie quote.
Zodra we een update hebben zullen we die hier delen.

Groet. Urgel
Badge +1
Jongens, dit probleem loopt al 2 maanden, als ik dit wist had ik de toon niet eens aangeschaft, maargoed dat stadium zijn we gepaseerd. Punt is wel dat dit voor zo'n groot bedrijf als eneco echt niet kan.. Een ICT probleem wat al 2 maanden loopt, en als klantenservice verwijs je je klanten maar naar een forum, waar, het enige antwoord is 'het is onder de aandacht' ... Mij is altijd geleerd beloof niet wat je niet waar kan maken, schijnbaar denkt eneco hier anders over.. Nogmaals, ik denk dat wij als klanten van toon financieel gecompenseerd moeten worden voor een niet compleet product...
Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,

Ik zie dat er verwarring is tussen twee lopende issues. Wanneer je wel in mijn Eneco kan inloggen en niet in de Toon app, dan moeten wij achter de schermen iets uitvoeren zodat je wel gebruik kan maken van de Toon app.
Wanneer je geen energie afneemt van ons, dan kun je wel een account aanmaken op Mijn Eneco, maar deze gegevens werken dan alleen voor de Toon app. Mocht je na het aanmaken van gegevens op Mijn Eneco, niet kunnen inloggen op de Toon app, dan kunnen wij dit ook oplossen voor je.

Wanneer je last hebt van een van bovenstaande problemen laat dan een reactie achter in dit topic.

Een ander issue is dat de app bij een aantal klanten regelmatig de verbinding verliest met Toon. Dit ligt momenteel bij onze IT afdeling en hier wordt met hoge prio naar gekeken, dit issue is gecompliceerd, updates plaatsen we in dit topic.

Groet,

Folkert
Beste moderators, kunnen jullie mijn e-mailadres ook aan Toon koppelen. Ik heb nu zo vaak gebeld en gemaild. Uiteindelijk maar dit forum gestuurd.

Volgens mij kunnen jullie het oplossen door de niet Nuts klanten die wel een Toon-Abbo hebben zetten op een verbruik van 0m3 gas en 0KWh Elektra. Anderzijds is er altijd sprake van een afname met bedenktijd van 14 dagen en is het aan- afmelden als klant. Klantnummers worden nooit dubbel uitgegeven dus dan zou het ook opgelost zijn.

Maar de vraag is nu: activeer mijn Toon (lees Eneco login tbv de website en App).

Als ik alles eerder had geweten dan had ik de Remaha iSense laten hangen en er de ESP8266 tbv Google Home koppeling erop lasten zetten. Wil per maand zelfs meer betalen als het maar werkt die TOON.

krijg nu keihard de melding oo Eneco dat er geen Eneco diensten op mijn adres zitten (klopt, zit bij Greenchoice), maar Toon wordt geadverteerd met energie-onafhankelijke dienst.
Reputatie 5
Badge
@vdmeulennl

Welkom op het forum. Ik begrijp dat het inloggen op Toon app niet lukt. Dit is zoals al eerder aangegeven een bekend issue waar we hard aan werken om het op te lossen. Ik geef het door aan de desbetreffende afdeling. Zodra ik een reactie heb kom ik er hier bij jou op terug. Wil je hiervoor je klantnummer toevoegen in je profiel?

Groet, Emel
@Emel klantnummer ingevuld. Als ik het forum doorstruin blijken sommige wel via een omweg het eea werkend hebben. Hie gaat die omweg ?
Reputatie 5
Badge
@vdmeulennl

Bedankt voor het aanvullen van je klantgegevens. Wat wel kan helpen is een paar keer uit en inloggen. Echter is dit niet de definitieve oplossing. Zodra we meer weten kom ik erop terug.

Groeten, Emel
Badge +1
@Folkert dat is precies mijn probleem, wel toon, ook een mijn eneco, maar ik neem geen energie van eneco af en kan dus met die reden niet van de toon App gebruik maken.
@vdmeulennl

Bedankt voor het aanvullen van je klantgegevens. Wat wel kan helpen is een paar keer uit en inloggen. Echter is dit niet de definitieve oplossing. Zodra we meer weten kom ik erop terug.

Groeten, Emel

Beste,

Ik heb nog nooit kunnen inloggen op de website van Eneco (www.eneco.nl). Ik krijg de melding dat ik contact moet opnemen met Eneco zodat die hem actief zetten.

Met andere woorden, ik begrijp niet goed waar u nu op doelt met een paar keer in- en uitloggen als mijn gegevens net bekend zijn. En dat terwijl ik wel met het emailadres een contract heb met klantnummer, mijn emailadres en wachtwoord voor het product TOON van Eneco.

Ik maak erop uit dat ik GEEN klant ben. Kast aan de muur heb ik er nu al een paar keer afgehaald en teruggeklikt en die meld me keurig aan op het servicenetwerk van jullie.

Nu kan ik een berg werk op mijn nek halen eenmalig en dan dat va Marktplaats maar aan gaan bieden en dat is de boel voorzien van andere firmware. Kan op zich net zoveel (alleen niet met buren vergelijken) want alle opties werken en zelfs nog meer zoals Kodi. Scheelt me het abbobedrag per maand (afgerond 50 euro per maand) en schat na de eerste J-Tag Root (is wat uitzoeken) de eerstvolgende hooguit een 10 minuten.

Dus 2 issues: Ik kan niet inloggen op Eneco en ook geen gebruik maken van de App, maar wel een product aangeschaft die afzonderlijk van Eneco zou moeten werken wat betekend dat het niet uitmaakt welke energieleverancier ik heb.
Dat in overweging nemende is er natuurlijk geen (grijs) haar op mijn hoofd die zegt (Wowww wat een service bij Eneco.... ik stap over naar ze et mijn Gas en Elektra). Snap dat de moderator er ook niks aan kan doen en hier probeert de kalmte te bewaren, maar dat er hier in huis iets kookt zonder gas/elektraverbruik is wel duidelijk.

Kleine moeite om in de database klanten aan te maken en de verbruiken op 0 te zetten. Dan kan je tenminste inloggen en werkt die handel. Of moet ik me maar gewoon aanmelden voor G/L (heb ik acuut een klantnummer en kan inloggen) om vervolgens een paar seconde later ipv de termijn van 14 dagen de boel op te zeggen. Klantnummers worden nooit heruitgegeven en voor reclamedoeleinden bewaren ze echt mijn emailadres wel. Als ze dat nu eens niet zouden wissen kan ik gewoon inloggen. Daar hoef je geen ICT-er voor te zijn.
Reputatie 6
Badge +2
@vdmeulennl

Wat Emel bedoelt met een aantal keer in- en uitloggen heeft betrekking op de de Toon app. Dat werkt bij sommige. Jouw klantgegevens zijn doorgegeven. De intentie is inderdaad om alles te wissen zodat je weer gewoon kan inloggen. Zodra dit gebeurt is geven we je een seintje via dit topic.

Fijn weekend, Tina
@vdmeulennl

Wat Emel bedoelt met een aantal keer in- en uitloggen heeft betrekking op de de Toon app. Dat werkt bij sommige. Jouw klantgegevens zijn doorgegeven. De intentie is inderdaad om alles te wissen zodat je weer gewoon kan inloggen. Zodra dit gebeurt is geven we je een seintje via dit topic.

Fijn weekend, Tina

De App vraagt om een "Mijn Eneco" gebruikersnaam. Die heb ik niet. Druk ik op vergeten, dan wordt ik omgeleid naar de website van Eneco en daar kom ik du niet op.

Ook een fijn weekend btw
Reputatie 7
Badge +2
@vdmeulennl

Goed dat je laten weten dat je blijft hangen op het aanmaken van een account. Ik raad je aan om een account aan te maken door te klikken op Mijn Eneco rechts bovenin op onze website. Op dit moment zijn we bezig met gepland onderhoud. Je kan het op een latere dag proberen.

Groeten Chantal
@vdmeulennl

Goed dat je laten weten dat je blijft hangen op het aanmaken van een account. Ik raad je aan om een account aan te maken door te klikken op Mijn Eneco rechts bovenin op onze website. Op dit moment zijn we bezig met gepland onderhoud. Je kan het op een latere dag proberen.

Groeten Chantal

Op de website (eneco)kan ik met geen mogelijkheid een account aanmaken.

Maak ik er één aan xxxxxxxxxx@gmail.com (verwijderd door moderator) met postcode en mijn huisnummer, dan pakt ie het email adres (Oké), dan vraagt ie om postcode en adres en dan zegt ie dat er GEEN producten worden geleverd door Eneco, dus einde verhaal.

Een Pop-Up met onderstaand

Deze combinatie van postcode en huisnummer hebben we niet kunnen vinden in onze administratie. Heb je de gegevens goed ingevuld ? "
Reputatie 7
Badge +2
Goedemiddag @vdmeulennl

Ik lees dat ook jij bent getroffen door de vervelende issue met de app. Deze teistert een aantal van ons. Ik zal hier intern een melding van maken. Zodra ik meer informatie heb kom ik hierover bij je terug.

Groet. Urgel
Beste,

kortgeleden heb ik een Toon_abonnement afgesloten.
nu wil k gebruik maken van mde Toon app en de Colisto app. en deze vragen beide de inloggegegevens.
na invoeren van de gegevens geeft die een melding "dat ging niet helemaal goed" ik ben hier al een paar dagen mee aan het rommelen maar ik krijg deze niet aan de praat.
op de site van Eneco geprobeert mijn account te activeren maar daar het je dus een account voor nodig.
helpdesk geprobeerd, en deze geeft aan dat ik via deze site mijn account moet activeren.

Hierbij dus het verzoek van activatie van mijn account.
Reputatie 6
Badge +2
@m.rooks3

Welkom op de community. Leuk dat je gebruik gaat maken van Toon. Dan is het gebruiken van de bijbehorende app inderdaad ook erg handig. Je hebt dus een Mijn Eneco account aangemaakt? En met diezelfde gebruikersnaam en wachtwoord lukt het niet om in te loggen in de Toon app? Dan zet ik het hier intern uit en geven we je een seintje als je weer kan activeren.

Groeten, Tina
Zojuist heb ik gebeld met Eneco. Ik kan mijn toon niet koppelen aan de app. Blijkt het zo te zijn dat ik geen account aangemaakt heb op de website (bij Eneco zien ze mijn gegevens niet). Ik kan echter wel met een wachtwoord en gebruikersnaam inloggen via de website en kan mijn verbruik daar inzien. Maar de Toon app herkent deze gegevens niet. Hoe kan ik nu toch inloggen bij Toon? Of hoe kan ik er voor zorgen dat ik alsnog een account krijg?
Heb je voor Toon®️ wel een abonnement ad €4,50 per maand genomen om de uitbreidingen op Toon®️, zoals de App te kunnen gebruiken?

Reageer