Inloggen op de Toon app lukt niet | Eneco Community
beantwoord

Inloggen op de Toon app lukt niet


Badge
goedemiddag

Ik probeer al enige tijd in te loggen in de Toon app , maar het wil niet lukken. Kan iemand hierbij helpen?

Mvgr Natascha
icon

Beste antwoord door Folkert 4 september 2019, 09:22

Beste forumleden,

Ik zie dat er verwarring is tussen twee lopende issues. Wanneer je wel in mijn Eneco kan inloggen en niet in de Toon app, dan moeten wij achter de schermen iets uitvoeren zodat je wel gebruik kan maken van de Toon app.
Wanneer je geen energie afneemt van ons, dan kun je wel een account aanmaken op Mijn Eneco, maar deze gegevens werken dan alleen voor de Toon app. Mocht je na het aanmaken van gegevens op Mijn Eneco, niet kunnen inloggen op de Toon app, dan kunnen wij dit ook oplossen voor je.

Wanneer je last hebt van een van bovenstaande problemen laat dan een reactie achter in dit topic.

Een ander issue is dat de app bij een aantal klanten regelmatig de verbinding verliest met Toon. Dit ligt momenteel bij onze IT afdeling en hier wordt met hoge prio naar gekeken, dit issue is gecompliceerd, updates plaatsen we in dit topic.

Groet,

Folkert
Bekijk origineel

188 Reacties

Badge
Hi.

de ToonOpAfstand app werkt alleen met Eneco contract en/of Toon abonnement(a 4,50e per maand) als je geen klant bent bij Eneco.

ben je wel klant bij Eneco en/of heb je een Toon abonnement?
Badge
Ik heb een toon abonnement
Ik heb een toon abonnement
Hoi Natascha,

Heb je dit topic gelezen?:

https://forum.eneco.nl/mijn-eneco-en-eneco-app-129/problemen-met-inloggen-in-mijn-eneco-eneco-app-of-toon-app-lees-dit-topic-eerst-20468

Gebruik eventueel het daar genoemde E-mail adres daar, zij helpen je ook verder.
Reputatie 6
Badge +2
Hi @NataschaM

Welkom op het forum. Leuk dat je ons gevonden hebt ! Voeg je klantnummer toe aan je profiel, dan kijk ik graag voor je na of het abonnement goed in het systeem staat.

Groeten Chantal
Badge
Ik heb een toon abonnement

Heb je de Eneco Toon klantenservice al eens gebeld? Die kunnen ook zaken nakijken voor je. 🙂
Voordat soort zaken bellen is zonde van de belkosten.
Via het forum gaat dat net zo makkelijk en zonder bel kosten en een moderator zet e.e.a. voor je in werking.
Reputatie 7
Badge +6
@NataschaM

Wat is de melding die je krijgt wanneer je probeert in te loggen op de Toon app?
Badge
Dat ik geen eneco klant ben en dat ik eerst energie moet afnemen
Reputatie 7
Badge +6
@NataschaM

Ik heb dit uitgezet bij de beheerders van Mijn Eneco, deze moeten iets aanpassen zodat je weer gebruik kan maken van de app. Zodra we een terugkoppeling hebben ontvangen laten we het aan je weten via dit topic.
Badge
Weten jullie al iets meer?
Reputatie 6
Badge +2
@NataschaM

We zijn intern nog bezig met het zoeken naar een oplossing. We houden je op de hoogte!

Groeten Chantal
Badge
H Chantal,

Al enig nieuws , dit duurt al best lang
.
Reputatie 7
Badge +6
@NataschaM

Excuses, dit hoort helemaal niet zo lang te duren. Ik heb mijn collega's gevraagd dit met spoed op te lossen voor je.

Groet,

Folkert
Badge
Nogmaals de vraag wanneer dit opgelost is.
Graag nu met een uiterste datum, want ik geloof er niet meer in.
Reputatie 5
Badge
@NataschaM

We hebben je geduld op proef gesteld 😥. Het probleem is eindelijk opgelost. Je kan nu inloggen op de Toon app. De inloggegevens heb ik via een privé bericht naar je gestuurd.
Mijn excuses voor al het ongemak en bedankt voor je geduld.

Groet, Emel
Badge
dan mag je voor mij ook aan de slag.
Ik heb de toon met abbo van 4,50.
Maar kan niet inloggen omdat ik geen stroom en gas van eneco heb....
Zou graag gebruik willen maken van de toon app.

m. v. g.

Mario
Reputatie 6
Badge +1
@Mariodrent

Welkom op de community. Heb je een Mijn Eneco account aangemaakt? Lukt het niet om met diezelfde inloggegevens in te loggen in de Toon app?

Groeten, Tina
Badge

ja ik probeer dat juist, maar lukt niet
Reputatie 6
Badge +1
@Mariodrent

Ik zie in een ander topic dat het al is opgelost. Veel plezier met Toon.

Groeten, Tina
Ik heb hetzelfde probleem. Als ik de Toon app wil gebruiken moet ik een mijn Eneco account hebben. Als ik een mijn Eneco account wil hebben moet ik een energie contract hebben. Ik heb alleen een Toon abonnement. Maar ik wil wel de Toon app gebruiken. Kunnen jullie dit mogelijk maken?
Reputatie 6
Badge +1
@vuiltje

Welkom op de community. Om een Mijn Eneco account aan te maken is een energiecontract niet noodzakelijk. Je kan om die reden alleen niet inloggen in Mijn Eneco. Als je een gebruikersnaam en wachtwoord hebt aangemaakt kan je die gelijk gebruiken om in te loggen in de Toon app.

Gaat het lukken zo?

Groeten, Tina
@TinaC

Nee, ik heb al eens een account aangemaakt. Als ik inlog op Mijn Eneco krijg ik altijd het volgende bericht te zien:

Je kunt (nog) niet inloggen.

En als ik het op de Toon app probeer krijg ik de melding:
Dat ging niet helemaal goed. Heb je de juiste gegevens ingevuld?

Enig idee?
Reputatie 6
Badge +1
@vuiltje

Het klopt dat je niet in Mijn Eneco kan inloggen. Dit komt omdat je geen energiecontract bij ons hebt. Ik zie dat het Toon abonnement gisteren pas is ingegaan. Probeer nu eens in te loggen in de Toon app?

Lukt het nu wel?
@TinaC

Nee, het lukt nog steeds niet.
Reputatie 6
Badge +1
@vuiltje

Dat had ik niet verwacht. Ik ga het uitzoeken en kom hier morgen op terug.

Groeten, Tina

Reageer