ingeschat verbruik | Eneco Community
vraag

ingeschat verbruik

• 29 november 2013
  • 98 reacties
  • 3026 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 28 reacties
Hallo allen,

In ons nieuwe huis zijn we veeeeel te laag ingeschat met ons verbruik. De helft minder dan op het oude adres. Hierop is denk ik ook de grafiek van het ingeschat verbruik afgestemd.

Sinds twee maanden is het termijn verbruik weer bijna op het oude bedrag. Wordt de grafiek van het ingeschat verbruik hierop aangepast? Nu heb ik nog steeds een duim met uitroepteken. Dus nog steeds na aanpassing van ons termijn bedrag.

Groeten Siebe

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

98 Reacties

Dan zal je even tot maandag moeten wachten, want dan kan er een moderator kijken wat het ingeschatte bedrag is en dit bedrag aanpassen zodat Toon ook een betere inschatting kan maken. 
Reputatie 7
Badge +6
Hey Siebe,

Goed dat je inzichtelijk hebt dat je te laag ingeschat bent.
De verbruiken in Toon worden enkel handmatig of na de jaarnota aangepast. Als het termijnbedrag op verzoek verhoogd of verlaagd wordt, verandert er eigenlijk niets in het ingeschatte verbruik van ons. In jouw geval is alleen het termijnbedrag verhoogd. Handmatig kunnen we het verbruik aanpassen, zodat de vergelijking voortaan goed wordt gemaakt. Daarvoor heb ik de meterstanden nodig. Wil je mij de standen doorgeven? Je kunt ze eventueel ook via een privébericht doorgeven.

Ik zie ze graag tegemoet.

Groet,
Danielle
PB gestuurd.
Reputatie 7
Badge +6
Hey Siebe,

Op basis van je doorgegeven meterstanden hebben we een nieuw ingeschat verbruik berekend. Dit hebben we aangepast op Toon. Vanaf nu zal het ingeschatte en het werkelijke verbruik goed overeenkomen.

Groet,
Danielle
Op 22 okt. is bij mij Toon geinstalleerd.
Toon gaf aan dat het ingeschatte verbruik per Januari beschikbaar was.
Na een paar weken gaf hij aan dat het per December beschikbaar zou zijn.
Toen na een maand gaf hij aan dat het Februari zou zijn.
En nu geeft hij aan dat het beschikbaar is in Maart.

Één keer is de stroom er 10 min. afgeweest om een lamp op te hangen.
Verwacht dat ik dus op deze manier toch zeker in Oktober mijn overzicht heb van mijn ingeschatte verbruik.
Hoi Danielle,

Bedankt. Moet ik Toon nog een keer herstarten want het lijkt nog niet gewijzigd.

Groeten Siebe
Reputatie 7
Badge +6
@Barto,

Sorry voor het ongemak dat Toon elke keer een andere maand aangeeft dat het Status Verbruik zichtbaar is.
Naar onze verwachting is het Status Verbruik beschikbaar in januari. Ondanks dat de stroom eraf is geweest, heeft dit geen verdere gevolgen voor Toon.
Reputatie 7
Badge +6
@Barto,

Het Status Verbruik is onderzocht en wat Toon aangeeft, is leidend. Eerder zei ik in mijn reactie dat het Status Verbruik naar verwachting in januari beschikbaar is, maar uit onderzoek blijkt het bericht op Toon te kloppen.
Excuses.
Zo!!!
Dat is bijna 5 maanden en niet de genoemde 2 maanden die Toon nodigt heeft om in te leren.

En hoe komt dat dan?
Gelukkig is het geen vaste gewoonte na installatie van Toon; voor jou uiteraard niet leuk, helaas het is niet anders!
Nee niet leuk. In April krijg ik de jaar afrekening en daarna als ik het goed begrepen heb weer twee maanden wachten.
Dus als ik geluk heb is Toon begin Augustus helemaal (goed) draaiend.

Nou ja als hij tot die tijd in ieder geval storingsvrij werkt heb ik er toch nog iets aan.
Dat klopt ja, want 2 volle maanden later is het pas 1 juli 2014!
Jammer de hoop dat hij in ieder geval storingsvrij zou werken is ook vervlogen.
De welbekende internetstoring is er weer en de niet werkende app.

Krijg steeds meer plezier in Toon!!!!
Ach dat valt wel mee. Hier werkt Toon al 23 maanden storingsvrij. 
Het enige wat wel eens uitvalt is Toon op afstand. 
Nu ik op visite ben werkt de App inderdaad ook niet. 
Nou dan hou ik nog maar even goede hoop.
De langste tijd zonder storing oid is bij mij 11 dagen,
Het hangt er van af wat je onder een storing laat vallen. 
Een simpel driehoekje ook?
Was het maar alleen een driehoekje die gaat vaak vanzelf weg.
Wat ik onder storing versta:

Als ik onderweg ben en de verwarming iets eerder wil aan doen en dan werkt de app niet.
Als het verbruik van stroom blijft hangen terwijl alles uit is.
Als hij laat zien dat ik heeeeeel weinig gebruikt hebt terwijl de verwarming flink brand,
en vervolgens de volgende dag het dubbele aangeeft. (met het tekort van de dag ervoor erbij geteld).

Als hij zegt dat er geen internetverbinding is terwijl alles in huis op internet wel werkt.
Als de toegevoegde dingen zoals buienradar niet werken terwijl het verkeerinfo het wel doet.

Dit zijn enkele dingen.

Vr. Gr. Bart

Gr. Bart
Qua verbruik is dat niet goed natuurlijk, dus tijd voor een monteur?
Reputatie 7
Badge +6
@Barto,

Meerdere klanten met nieuwe slimme meters hebben hetzelfde probleem met het verbruik. Het lijkt aan de meter zelf te liggen. Er wordt gewerkt aan een update voor de meteradapter waardoor deze beter met de slimme meter om kan gaan hiermee om kan gaan. Tot die tijd is een tijdelijke oplossing om Toon + de meteradapter te herstarten door de P1 kabel te verwijderen en de meteradapter 20 sec van de stroom te halen en daarna alles weer terug. Alleen de meteradapter en de ketelmodule resetten zoals je aangeeft heeft ook al geleid tot een weergave, alleen van meerdere dagen.
Reputatie 1
Badge +2
sinds 1 oktober heb ik nieuwe slimme meters + toon in gebruik, nu is mijn vraag de bedragen die toon aangeeft is dat de volledige prijs of komt daar nog wat bij?mvg opa
Hoi Opa,

De kosten die Toon aangeeft zijn slechts de verbruikskosten. 
Als je je jaarnota erbij pakt zie je dat daarboven op nog netwerkkosten en belastingen komen. 
Reputatie 1
Badge +2
bedankt Brandje, heb helaas nog geen afrekening gehad ben eind april  pas bij de eneco gekomen. zover als ik het nu kan berekenen kom ik in een heel jaar uit op dag 1500 nacht op 1000 en gas op 1300 m ik betaal 160 euro per maand moet dus mallelijk uitkomen .mvg opa
Hoi Opa,

Graag gedaan!

M.n voorzichtige schatting is dat het krap zal zijn. Waarom? Ivm je gasverbruik van 1300.
Voor de zekerheid kan je het Eneco even laten narekenen, want je kan beter iets terug ontvangen dan moeten bij betalen.
Reputatie 1
Badge +2
Heb vorige week het al een keertje geprobeert, maar ik heb zon hekel aan die dure betaalnummers, ben wel 10 minuten bezig geweest toen zou ik doorverbonden worden maar stond te lang in de wacht waarop ik maar neergelegd heb. Vorig jaar heb ik 1850 m gas verbruikt en moest ik 660 euro bij betalen, nu dus dank zij toon zal ik wel aardig in de buurt blijven van de 1300m
Hoi Opa,

Nou die 0900 nrs daar heb ik ook een vreselijke hekel aan. 
Maar ik bedoelde dat morgen een moderator wel zal reageren en die kan voor je bekijken of je op het goede spoor zit. 
Of je het voorstel doen je voorschot nig iets te verhogen. 
Ze heeft je gegevens en weet je verbruik en dan kan ze dat hier op het forum melden.