Ingeschat verbruik | Eneco Community
vraag

Ingeschat verbruik

• 29 januari 2019
  • 12 reacties
  • 165 Bekeken

Badge +1
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 10 reacties
Mijn buurman heeft sinds 2 naar ook de Toon. Wij hebben een identiek huis. Verschil is dat mijn huis een geïsoleerd dak heeft en overal dubbel glas.
Tot mijn verbazing verschilt onze tussenstand continu.

Ter voorbeeld : zijn status is voor de maand januari 3 euro meer verbruik als ingeschat tegenover bij ons 27 euro meer.

Hoe is dit in godsnaam mogelijk ?

12 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
@Thierry

Begrijpelijk dat je hier vragen over hebt. Echter kan ik pas echt een conclusie trekken als ik de gegevens van de buurman kan inzien. Het kan namelijk met een aantal factoren te maken hebben.

Groeten Chantal
Badge +1
Je zou toch zeggen , dat in deze situatie met hetzelfde aantal personen , het verbruik wat wordt ingeschat nagenoeg gelijk moet zijn?

Ons werkelijke gebruik houden wij bij en dat verschil is miniem.

Maat zijn ‘tussenstand’ is veel positiever als die van mij, terwijl wij hetzelfde bedrag per maand betalen
Reputatie 6
Badge +2
@Thierry

Wat ik in je gegevens kan zien is dat het maandbedrag bij jou verhoogd is. Verder is het lastig om een vergelijking te maken zonder de gegevens van de buurman.

Groeten Chantal
Badge +1
het ingeschatte jaarverbruik van de buurman is totaal 2170 euro.

Die van ons is 1960 euro.

We betalen allebei 170 in de maand

Ter vergelijk, wij hebben echt een programma ingesteld, de buurman heeft de CV gemiddeld vaker aan staan dan wij.
Reputatie 7
Badge +6
@Thierry

Je ingeschatte jaarverbruik kun je altijd terugvinden op je jaarnota. Dit is afgeleid van je verbruik op je jaarnota. Hierop wordt je termijnbedrag gebaseerd. Ik weet niet of je bijvoorbeeld hetzelfde maandbedrag betaalt als je buren? Ook is het zo dat wanneer je een paar dagen meer thuis bent geweest dan je buren, je dat in een wintermaand snel gaat merken aan het gasverbruik.
Ja idd het ingeschatte jaarverbruik komt weer terug!!
Alleen al de voorschotten kunnen per huishouden verschillen en de ingeschatte jaarverbruik worden mede daarvan afgeleid.
Badge +1
Oke, dus je ingeschatte jaarverbruik komt binnenkort op de toon te staan?

Voor nu kan ik dan bij status het ingeschatte maand verbruik zien?

Maar normaliter zou hetgeen ingeschat is toch nieren echt moeten verschillen bij 2 nagenoeg identieke situaties
Precies!
Dat is het probleem dat moet je, totdat bij een volgende update het weer zichtbaar wordt op Toon®️, opvragen bij een moderator.
Dat geldt ook voor je buurman.
Dan pas weet je of je uitgangspunt (het ingeschatte jaarverbruik) ook gelijk is.

Voor “the time being” kan je wel het zichtbare ingeschatte maandvolume als uitgangspunt nemen.
Kijk daarvoor dus op de Statuspagina.
Badge +1
Waar Kun je dan je ingeschatte jaargebruik vinden?
Maar over het ingeschatte jaarverbruik geef je weer geen info!😢
En juist met die info wordt op Toon®️ je status berekend😉
Badge +1
Onze energieverbruik verschilt ook niet veel. En veel van de tijd hebben wij minder verbruikt per maand/week.
Lijkt mij nog al simpel, want:

Wie zegt dat jullie energie verbruik gelijk is?
Idem ingeschatte jaarverbruik naar de beide Toons?

Reageer