In leren toon | Eneco Community

In leren toon

• 14 december 2012
  • 37 reacties
  • 2305 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

37 Reacties

Dat klopt, maar je weet men is bezig met een uitrol van slimme meters over heel Nederland.
Vooral Toon gebruikers zullen geen moeite hebben met de overgang. Mijn Eneco zal tegen die tijd ingetwijfeld goed werken. Nou dan heb je toch je backup!
Dus ik denk dat Eneco die wens niet zo gauw daardoor zal invullen.
Maar ook hier kan ik er ook helemaal naast zitten; het is tenslotte koffie dik kijken......
Ik heb gemerkt dat Toon alleen goed inleert wanneer de temperatuur over een lange tijd constant gehouden wordt.

Ik heb Toon nu twee weken en de temperatuur was twee weken lang niet constant (schommelde na aanwarmen 2 a 3 graden en kwam vervolgens niet meer op target temperatuur. Overdag ben ik niet thuis en via het programma schakelt ie
- 's nachts => 13 gr.
- om 19:00 => 16 gr
- om 20.00 => 19 gr
- om 22:00 => terug naar 13 gr

Blijkbaar zijn deze 2 uur van 19 graden niet genoeg om in te leren en blijft ie maar aan*****n. Pas toen ik een keer een hele zondag thuis was en bijna de hele dag 19 graden had, heeft ie in 1 dag ingeleerd en is nu stabiel.

Het zou handig zijn geweest als ik dat van te voren had geweten ...
Kijk dat vermoede ik al. Het is idd wel handig als dat van tevoren wordt vermeld. Daarnaast misschien een parameter inbouwen dat de toon tijdens het inleren niet maximaal gaat lopen stoken!? Want daar zijn ook veel klachten over. Eneco? Reactie?
Ik heb gemerkt dat Toon alleen goed inleert wanneer de temperatuur over een lange tijd constant gehouden wordt.

Ik heb Toon nu twee weken en de temperatuur was twee weken lang niet constant (schommelde na aanwarmen 2 a 3 graden en kwam vervolgens niet meer op target temperatuur. Overdag ben ik niet thuis en via het programma schakelt ie
- 's nachts => 13 gr.
- om 19:00 => 16 gr
- om 20.00 => 19 gr
- om 22:00 => terug naar 13 gr

Blijkbaar zijn deze 2 uur van 19 graden niet genoeg om in te leren en blijft ie maar aan*****n. Pas toen ik een keer een hele zondag thuis was en bijna de hele dag 19 graden had, heeft ie in 1 dag ingeleerd en is nu stabiel.

Het zou handig zijn geweest als ik dat van te voren had geweten ...

Hoi Corcky,

Hoe het ook zei in de handleiding staat het duidelijk. Maar in details dat uileggen is m.i. zo per Toon gebruiker verschillend, dat ze daar niet aan beginnen.
Met mijn vroeger Chronotherm was het identiek. Inleren is oh zo belangrijk. Hier op het forum sprak met wel eens over 2 weken......
Ik heb een vast ingesteld programma en na 4 dagen had Toon mijn stookgedrag wel door....

Blijft lastig de signalen van extreem hoog stook gedrag........, want tja waar ligt dat aan...........
In mijn handleiding (software 2.0.0) staat alleen dat het enkele dagen kan duren... Verder niets. 

In mijn geval was het na twee weken nog steeds hopeloos. Niet allleen onconfortabel (warm, koud, warm enz.), maar kost ook meer gas.

Mijn punt is dat als je een keer een hele dag normaal stookt (lang op de target temperatuur) dan is ie binnen 1 a 2 dagen goed. Als je net als jk kort stookt, dan komt ie er volgens mij nooit. Je moet et ff weten ...
Vooral qua kort stoken kan ik het begrijpen, maar in 2 weken tijd zitten toch meer zondagen of in ieder geval een dag dat je langer stookt???
Nie echt. Op zaterdag ben ik vaak aan het klussen en is m'n meisie werken. Zondag vaak weg voor familie en vrienden bezoek ...
Badge +1
Toon is bij mij vlak voor het weekend geplaatst, als ik dit alles lees een gelukje, het inleren heeft bij mij ongeveer 3 tot 4 dagen geduurd.
Het weekend is hierbij inbegrepen en dus ook een steady  temp ingesteld voor langere tijd.
ik heb na die dagen geen gekke dingen meer gezien, ik moet zeggen dat ik geen klokprogramma van Toon gebruik, Jeroen heeft al meerdere malen geopperd dat daar mogelijk een oorzaak van probleempjes kunnen zitten.
Reputatie 3
Badge
 ik moet zeggen dat ik geen klokprogramma van Toon gebruik, Jeroen heeft al meerdere malen geopperd dat daar mogelijk een oorzaak van probleempjes kunnen zitten.

alleen reageerd eneco hier niet op.
Badge +1
 ik moet zeggen dat ik geen klokprogramma van Toon gebruik, Jeroen heeft al meerdere malen geopperd dat daar mogelijk een oorzaak van probleempjes kunnen zitten.

alleen reageerd eneco hier niet op.

Zie dat dan maar als en bevestiging Jeroen!
wel vervelend overigens dat als je je zo inzet om het product te verbeteren er geen feedback komt!
Nie echt. Op zaterdag ben ik vaak aan het klussen en is m'n meisie werken. Zondag vaak weg voor familie en vrienden bezoek ...

Hoi Corcky,

Je moet maar zo denken: uit eindelijk is het dan toch goed gekomen en is het inleer proces nu afgerond.
Reputatie 3
Badge
In het begin toen het forum nog nieuw was werd er veel gecommuniceerd. Zoals je ziet reageer ik vaak 🙂 en werd ik ook via priveberichten ondersteund. Ook hielp ik de moderators door vragen die ze over het hoofd hadden gezien even door te sturen dmm prive bericht (in de huisregels staat dat ze hier officieel niet op reageren) naar ze noem zo maar op. door de drukte en (mogelijke drukte ivm toon) merk je dat ze er minder zijn, minder snel reageren. ze hebben hiervoor een verklaring gegeven maar toch is het jammer.