Ik zou graag zien dat inleren opnieuw gedaan kan worden zonder reset. Of dat het inleren altijd zal blijven. Als ik nu alles flink ga isoleren zal toon daar niet op berekend zijn naar 5 maanden gebruik. Zou liever zien dat toon zich gaat bijstellen op je gebruik.
Dus jouw oude stook gedrag zonder isolatie moet uit het geheugen weg en je maakt gewoon een nieuwe start!
Ik vind dat het inleren mij nu ook wel erg lang duurt. Na meer dan een week haalt mijn Toon nog steeds zijn target temperatuur niet. Het aanwarmen gaat prima, maar als de target bereikt is zakt de temperatuur in en wordt de target niet meer gehaald de rest van de avond. Heeft iemand hier ervaring mee????
Ik heb de toon nu ongeveer twee weken, maar de monteur heeft de toon op aan/uit regeling gezet. Dit werkte opzich redelijk, maar aangezien mijn ketel opentherm volledig ondersteunt heb ik em zelf op opentherm aangesloten aangezien dit beter en efficienter zou werken. Ik heb mijn AWB ketel in cv mode 3 gezet voor modulaire aansturing (85degc aanvoer) en heb alles gereset.
's nachts gaat bij mij de temperattur terug naar 13 graden. Tegen 18.00 gaat ie naar 16 graden en om 20.00 moet ie naar 19 graden gaan. Het aanwarmen tot de target temperatuur gaat prima. Echter wanneer de target temperauur bereikt is zakt de temperatuur ongeveer 1,5 a 2 graden onder de target temperatuur en dan haalt ie het de rest van de avond de target niet meer. De Toon lijkt ook niet echt een poging meer te doen om de eind target temperatuur te bereiken. De temperatuur wordt dan de gehele avond 1.5 a 2 graden onder de target temperatuur gehouden. Alleen wanneer ik de target temperatuur handmatig opschroef krijg ik mijn kamer temperatuur omhoog.
Kan iemand mij vertellen of dit ook met inleren te maken heeft? Of is er iets anders aan de hand?
Alvast mijn dank en groeten,
Arjan
Toon versie: 2.2.18
Ketel : AWB Thermomaster 2 HR uit 2003
Dus jouw oude stook gedrag zonder isolatie moet uit het geheugen weg en je maakt gewoon een nieuwe start!
Dat zou ik dus niet willen! Je wilt toch je nieuwe stookgedrag met het oude kunnen vergelijken? Een optie om een nieuw stookgedrag in te leren zou dus niet ten kosten moeten gaan van de al in het geheugen aanwezige stookgegevens.
In excel trek je zo binnen enkele minuten een grafiek en je weet wat je weten wil.
Nog geen account? Maak een account aan
Vul je e-mailadres in. We sturen een e-mail met instructies om het wachtwoord opnieuw in te stellen.