Hoogte van het stroomverbruik in de nacht lange tijd hetzelfde | Eneco Community
beantwoord

Hoogte van het stroomverbruik in de nacht lange tijd hetzelfde

Gisteren is de Toon bij me aangesloten. Toen ik vannacht ging slapen en alles uitzette zakte de toon tot ongeveer 35. Toen ik vanmorgen echter wakker werd bleek dat er vannacht, tussen half 4 en 6 uur toch activiteit geweest is...

Hoe kan dit verklaard worden? P.S. niet op de tijden op de foto letten, de tijd op toon loopt anderhalf uur achter (maar dat is al een ander topic)

..

Mvg Thor
icon

Beste antwoord door Danielle 30 juni 2017, 15:45

@Thorgardian,

Ook dit heb je met mijn collega Erica besproken op Facebook, toch? ;)
We dachten aan het verbruik wat bleef hangen en waardoor dit verbruik dan ook onterecht is. Je kunt in de gaten houden of je het later nog eens ziet. Dan vernemen we het natuurlijk graag zodat we er nogmaals onderzoek naar kunnen doen!
Bekijk origineel

10 Reacties

Reputatie 6
Badge +7
Misschien slaan er vriezers , koelkast of een boiler aan?
Dat zou kunnen. Maar waarom dan zo specifiek in die periode? Het is aan één stuk en er zit een rustperiode voor en na die piek...
Iets wat aanslaat zou toch een paar periodieke pieken in de nacht moeten geven...
Reputatie 7
Badge +9
Aanslaan van je koelkast/vriezer/CV ketel die warm water opwarmde, gebeurd niet op vaste tijdstippen! Dit gebeurd gewoon wanneer het nodig is.
Dat zou kunnen. Maar waarom dan zo specifiek in die periode? Het is aan één stuk en er zit een rustperiode voor en na die piek...
Iets wat aanslaat zou toch een paar periodieke pieken in de nacht moeten geven...

Ik zou dan nog een dag afwachten en kijken of zo'n piekje steeds terug komt.
Dan zal je toch op zoek moeten gaan naar de boosdoener.
Voor een vriezer vind ik de tijdsduur te lang.
Je zou gaan denken aan nachtwandelen.... hahaha
hallo , ik had dit ook na de installatie en vroeg mij af wat voor gas gebruikt wordt als ik slaap , geen apparaten aan en geen stiekeme douch gebruiker ! twee dagen later is de grafiek veranderd, en ik denk dat toon de tijd nodig heeft te acclimatiseren 🤔
Reputatie 7
Badge +9
hallo , ik had dit ook na de installatie en vroeg mij af wat voor gas gebruikt wordt als ik slaap , geen apparaten aan en geen stiekeme douch gebruiker ! twee dagen later is de grafiek veranderd, en ik denk dat toon de tijd nodig heeft te acclimatiseren 🤔

Als er snachts gas word gebruikt, moet je toch denken aan een CV ketel die je Warm Water aan het opwarmen is.. Dit process gaat 24/7 door...

Sommige cv ketels kunnen het uitzetten, andere kunnen het hooguit op ECO zetten. ☺
Je zou gaan denken aan nachtwandelen.... hahaha

Prima, maar dan met zoveel stroomverbruik.......
Reputatie 7
Badge +6
@Thorgardian,

Ook dit heb je met mijn collega Erica besproken op Facebook, toch? ;)
We dachten aan het verbruik wat bleef hangen en waardoor dit verbruik dan ook onterecht is. Je kunt in de gaten houden of je het later nog eens ziet. Dan vernemen we het natuurlijk graag zodat we er nogmaals onderzoek naar kunnen doen!
Hier had ik hetzelfde probleem in de nacht. Een monteur die toevallig voor zonoptoon kwam maakte hier ook een opmerking over.

Als je een slimme meter heb, kan dit evt de oorzaak zijn. Schijnt een miscommunicatie van de P1 poort te wezen.

Inmiddels is dit probleem bij mij nu opgeschoven naar de ochtend

Is niet iets om druk over te maken

Reageer