Hoog gasverbruik | Eneco Community

Hoog gasverbruik

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

72 Reacties

Hier vind je de foto van mn vloerverwarming, en daarna de dotos van hoe de toon is aangesloten op de ketel.. ( ik hoop natuurlijk dat het niet zo hoort okdat het zo amateurisch lijkt ) en als laatst de type van mn ketel..
Bedankt voor de foto's. Het ziet inderdaad heel amateuristisch uit voor een gecertificeerd Eneco monteur...
Ik zie dat de draden in de kroonsteen staan op de aders isolatie geklemd, kan je dat checken? En als je handig bent, de draden strippen en op de koper aders aandraaien. Eerst de cv ketel en de Toon uit de stopcontact trekken, corrigeren, en alles weer in de stopcontact doen.

Bij de vloerverdeler, draai de zwarte dop daar rechts achter naar 0,4, thermostaat op 40 graden en de pompknop (rood), laat hem wijzen tussen 1 en 3 links, als ik het begrijp is ie nu op 6 rechts. Dat is heel erg veel opvoerhoogte (pomp druk) als de verdeler in dezelfde verdieping is als de vloerverwarming.

Tenslotte hal de stofzuiger over de verdeler heen.:D
Ik heb alles gedaan wat je heb gezegt.. maar wil je ook aub uitleggen waarom ik dit heb gedaan..
En kan ik de correctie van +2 weer op 0 zetten of zal ik het zo even aanzien
De zwarte dop is een drukverschilregelaar, als te laag ingesteld is zoals het is/ was, dan komt het water niet eens in de verdeler om jouw vloer op te warmen en gaat direct terug naar de ketel.
De thermostaatkraan zorgt dat het water niet hoger wordt dan de ingestelde watertemperatuur, voor vloerverwarming is 40 voldoende.
De pompsnelheid was op maximaal, verschildrukregeling constant ingesteld, en naar links werkt met verschildrukregeling variabel. Afhankelijk van thermostaatkraan open of dicht gaat, dan gaat de pomp harder of zachter draaien.
Dus eigenlijk krijg ik nu meer water in mn vloerverwarming met iets mindere warmte dan het was.. dus tenslotte word het nu sneller warm ofzo?
Heeft Toon een Opentherm verbinding?
Ja, zet de correctie op 0 en laat de Toon inleren. Werk a.u.b. alleen met de programma's en laat hem met rust.
Nou moet jouw vloer warmer worden. Klopt dat?
Denk niet dat die opeens zo snel warm ga worden.. ik heb nu op 0 gezet.. woonkamer is nu 16,5 graden en verwarming staat nu op 18.. wachten tot het wat warmer wordtt
Heeft Toon een Opentherm verbinding?
Wat is dat, sorry ben niet zo handig
OK, in de Toon ga je naar Menu> Instellingen> Verwarming> en druk op Controleren
Heb ik gedaan en nu?
Wat zie je met zwarte letters geschreven? Opentherm of Aan/Uit?
Hij staat aan...
Even wat anders... ga je naar Menu>Instellingen>Overzicht. Zie je 3 groene vinkjes op Verwarming, Energiemeters,Internet?
Ja 3 vinkjes, staat geen storingen gevonden..
OK. Mooi! Dan kan Toon de ketel aansturen.
Voel je de vloer al warmer worden? Wat voor temperatuur geven de temperatuurmeters aan op de vloerverdeler?
Nee vloer wordt niet warmer.. de bovenste geeft 25graden aan en de onderste 40 graden.. maar mn vloer is nogsteeds even koud en heb al bijna 1m3 verbruikt
Voelen de slangen die recht naar beneden gaan warm aan?
Niet echt warm, ze zijn een beetje lauw
Draai alle 5 witte knoppen halfrond naar de +
De witte knoppen waren al opegedraaid naar de + maar ondertussen is het nog steeds niet warm en ben van 5.8 m3 naar 7.13m3 gegaan... is er niet wat anders waar we makkelijker kunnen praten/chatten/appen?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen