Hoog gasverbruik | Eneco Community

Hoog gasverbruik

• 20 januari 2017
  • 72 reacties
  • 1672 Bekeken

Is het normaal dat ik gemiddeld 13m3 verbruik... wanneer er niemand thuis is gebruik ik ongeveer 10 m3 aan gas.. en dan staat de verwarming op 19 graden.. ik heb dan wel een vloerverwarming maar hij blijft stoken... als ik hem op 18 graden zet, verbruik ik zelfde.. als ik hem op 20/21 graden zet verbruik ik weer iets meer..

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

72 Reacties

Als het buiten 's-nachts 8 graden vriest, vind ik het bij 18 grd niet vreemd dat er gas wordt gebruikt.
Of er dan iemand wel of niet thuis is maakt natuurlijk niet uit.
Ja zo een reactie had ik al verwacht.. maar dat is niet mijn vraag. Ben ik de enige die elkedag 13/14 m3 verbruik.. en ik heb niet eens een hele oude huis van 1920/30 ofzo mn huis is van 1970
Nou hier nog 1 hoor. Ik ben vandaag hele dag niet thuis geweest. Bij thuiskomst rond 17.00. Stond Mn toon op 10kuub. Hele dag 17 graden geweest in huis!
17:00 is nog goed.. wanneer ik slaap zet ik hem niet uit, want wanneer ik hem uitzet duurt het veelstelang dat die weer warm wordt en blijft die meer stomen.. met slapen zet ik hem iets lagen, wordt ik wakker om 07:30 staat die op 8m3.. maar het is niet alleen deze week. Oke deze week vriest het buiten.. maar ook 2/3/4 weken geleden toen het niet ging vriezen...
Zolang er niet gemeld wordt hoe laag de buitentemperatuur is (vooral 's-nachts)en hoe de woning geïsoleerd is, is er weinig te zeggen of een bepaald gebruik veel is......
Hier ook een hoger verbruik, komt waarschijnlijk door de smeltende sneeuw op het dak... Weinig zon en het miezerregent en er staat hier een redelijke wind.
Ik gebruik bijna weekelijks 70m3 ook een maand geleden. In november en december ook terwijl het niet zo koud was als nu...
Ik gebruik bijna weekelijks 70m3 ook een maand geleden. In november en december ook terwijl het niet zo koud was als nu...

Hier mijn verbruik in een goed geïsoleerde tussen-eensgezinswoning over afgelopen maanden.

Alleen radiatoren en gemiddeld 10,5 uur stoken per dag.
De CV is een Intergas HR met een super goed rendement en wordt door mij variabel geregeld qua aanvoertemperatuur analoog de buitentemperatuur.

Je ziet duidelijk dat over nov en dec er meer is gestookt dan ingepland; logisch gezien de extra koude dagen die we gehad hebben.

Als k joune zo zie, wat ik in 1 maand doe, doe jij in 2/2,5 maand ???
Helemaal vergelijkbaar is dat natuurlijk niet.
Denk aan:

Soort woning
Mate van isolatie
Soort verwarming
Soort CV
Aantal stookuren per dag
Instelling max temperatuur
Woonachtend in het westen of oosten bv; ivm mate van vorst in de nacht
Koken op gas of niet
Mate van douchen of bad
Enz
Enz
Reputatie 2
Badge
Hier een vrijstaand goed geisoleerd huis uit 2008 met 220m2 voirzien van vloerverwarming; momenteel met deze temperaturen zo'n 12-16m3 gas per dag...
Ja mijn huis is 100m2 alleen de benede verdieping is ongeveer 50m2.. als jij met 220 zoveel verbruik denk k toch wel dat er iets niet klopt bij mij... oke danheb jij misxhien een huis uit 2008 maar je huis is 2x zo groot
Huizen uit jaren 70 hebben geen isolatie. Zelfs het dubbele glas van de beneden verdieping heeft geen tot weinig isolatie waard, die waren toen met vacuüm tussen de glazen gefabriceerd en de meeste zij al lek na 40 jaar.
Het is wel zinvol om de spouwmuren, dak, en kruipkelder te isoleren en de glazen door HR++ te vervangen.
Komt nog bij dat toen het hoge verbruik er was, nog steeds niet duidelijk is hoeveel het die nacht vroor.
Dat is een belangrijke parameter voor je verbruik.
Er is in sommige regio's -8 grd vorst geweest.
Reputatie 3
Badge +4
Dan doe ik het nog redelijk goed met mijn in mijn huis uit 1973 7/8m3
Dan doe ik het nog redelijk goed met mijn in mijn huis uit 1973 7/8m3

Hangt er van af hoeveel uur je stookt op een dag en wat dan je max temp is en je nachtverlaging; om maar een paar bijzonderheden te noemen.....
Reputatie 3
Badge +4
Vandaag vanaf 09:00 heb ik het aangezet op 20 graden nu staat in op 7.40m3
Reputatie 3
Badge +4
En dat is inclusief 3 keer douchen
En de nachtverlaging staat op?
Reputatie 3
Badge +4
15 graden
Dat is redelijk.
Met die parameters. Dus jij gebruikt 200 m3 in de maand nu in januari bv?
En over december?
Reputatie 3
Badge +4
Alleen december heb ik wat meer gebruikt
Reputatie 3
Badge +4
214m3
Reputatie 3
Badge +4
Vooralsnog nu op 146m3 maand januari
Oké, nou ik hoop dat de ts met jouw en mijn gegevens een handvat heeft om zijn eerdere vraag hier tegen af te zetten.