Hoog gasverbruik | Eneco Community

Hoog gasverbruik

• 8 november 2016
  • 5 reacties
  • 303 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 2 reacties
Wij wonen sinds juni in een nieuwbouw woning. Beneden hebben we vloerverwarming en op de eerste etage en zolder wordt er gebruik gemaakt van radiotoren.
Nu merken we sinds anderhalve maand dat het gasverbruik ineens is gestegen. De toon geeft aan dat we maandelijks onder de kosten zitten, maar dat we bovengemiddeld veel gas verbruiken en dus niet erg duurzaam hierin zijn.
We hebben zelf niet echt een goed idee hoe dit hoge verbruik komt. De radiotoren boven staan uit, mits we er zijn dan stoken we even.
De temperatuur op de toon is nu ingesteld op 21 graden (doorlopend), omdat we hebben begrepen dat dit voor de vloerverwarming beneden het beste is.

Iemand een idee waardoor het gasverbruik zo hoog kan zijn?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

5 Reacties

Voordat je af kan gaan op Toon®️ dien je zeker te zijn of je geschatte jaarverbruik goed is.
Omdat je geen referentie hebt ivm nieuwbouw zou ik dat geschatte verbruik eerst laten checken.
Dat kan een moderator voor je doen.
Als het goed is heb je slimme meters en heeft Eneco je meterstanden om te controleren of je verbruik in lijn ligt of juist niet.
Hai,

Ik ga Eneco vanmiddag dan even bellen, ze hadden vanmorgen nog storing waardoor ze niets konden nakijken. Dankjewel voor de tip!
Hai,

Ik ga Eneco vanmiddag dan even bellen, ze hadden vanmorgen nog storing waardoor ze niets konden nakijken. Dankjewel voor de tip!

Je kan uiteraard bellen, maar waarom?
Ik noemde al eerder een moderator, die doe dat hier voor je met alle plezier en je krijgt hier in je eigen topic antwoord daarover. Dat scheelt ook weer belkosten.
Reputatie 7
Badge +6
@Sil,

Ondertussen heb je gebeld zie ik. Is alles duidelijk voor je?
Er is het e.e.a. doorgenomen met je en ook de instelling op Toon aangepast naar vloerverwarming. Ik ben benieuwd of het gasverbruik hierdoor minder wordt! 🙂
@danielle: jazeker. We hebben de Toon op vloerwarming gezet en houden de temperatuur over de gehele dag hetzelfde. We hopen over twee weken te zien dat het gasverbruik minder wordt. Dank hoor!