Hoelang gaat batterij mee van de Toon rookmelder? | Eneco Community
vraag

Hoelang gaat batterij mee van de Toon rookmelder?

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

100 Reacties

Oké dan is die mogelijkheid ook doorlopen.
Speelt bij jou misschien ook een grote afstand tussen de melder(s) en Toon?
Badge
Nee Brandje, ik denk dat het bedtijd wordt :8 in min melding staat dat hij vlak bij Toon hangt... de afstand is effectief nog geen 2 meter.
Teun68 wrote:

Nee Brandje, ik denk dat het bedtijd wordt :8 in min melding staat dat hij vlak bij Toon hangt... de afstand is effectief nog geen 2 meter.

Ik ben alleen maar even aan het meedenken hoor.:(
Ik ging even uit van meerdere melders vandaar mijn meervoud vorm.
In andere situatie werd gevraagd de service toegang aan te zetten, dan kan een moderator in ieder geval morgen even meekijken.
Badge
Dat waardeer ik ook Brandje. Ik zal de service toegang open zetten
Reputatie 7
Badge +6
@Teun68

Bedankt voor je melding.Kun je aangeven wanneer de laatste keer is geweest dat je de batterij hebt gewisseld? En hoe vaak is dat tot nu toe voorgekomen?
Badge
Bedankt voor de reactie. Ik heb de rookmelder sinds eind November 2015 en ben inmiddels aan de 3e batterij bezig, die ik 2 weken geleden heb geplaatst
Reputatie 7
Badge +6
@Teun68

Hij staat nu alweer op 80% zie ik, wij kunnen daar aan onze kant geen oorzaak vinden, hierdoor zoek ik het toch in de rookmelder zelf. Ik adviseer je om te bellen met Technea op 058 - 284 96 15., zodat je deze kan laten vervangen onder garantie.
Badge
OK. Dank voor het nakijken. Ik zal via dit forum het verloop melden.
Badge
Ehmm.... Folkert: klopt het nummer / bedrijf wel? Ik heb ze gebeld, maar zij deden alleen promo's voor Eneco en weten niets van rookmelders.
Reputatie 7
Badge +6
@Teun68

Nee dat nummer klopt niet:@ ik heb dat nummer uit mijn post verwijderd en het juiste nummer er in gezet voor andere klanten die het lezen, het moet zijn 058 - 284 96 15. Excuses hiervoor!
Reputatie 3
Badge +3
Folkert wrote:

@Teun68

Nee dat nummer klopt niet:@ ik heb dat nummer uit mijn post verwijderd en het juiste nummer er in gezet voor andere klanten die het lezen, het moet zijn 058 - 284 96 15. Excuses hiervoor!

Folkert, waar zit het verschil in het telefoonnummer?
Teun68 wrote:

Ehmm.... Folkert: klopt het nummer / bedrijf wel? Ik heb ze gebeld, maar zij deden alleen promo's voor Eneco en weten niets van rookmelders.

https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-opmerkingen-over-toon-110/eerste-ervaringen-de-rookmelders-9329/index1.html#post88849

Dus deze site:

http://www.technea.nl/home/cat=197/
Badge
Een beloofde update: Ik heb Technea gebeld, die verwezen mij terug naar Toon Support, omdat zij niet 'zomaar' een garantie in behandeling konden nemen. Dus Toon Support gebeld, uitgelegd, maar na wat vragen en antwoorden verwezen zij mij weer naar Technea..... Dus Technea weer gebeld en aangegeven waarom ik toch weer terug kwam. Ik proefde enige 'irritatie' bij Technea, omdat blijkbaar de afspraak is dat er alleen op directe doorverwijzing / doorverbinding (?) van Eneco actie kan worden genomen. Overigens werd het daarna zeer correct en snel door Technea opgepakt. Via een gemaild retourformulier kon ik mn rookmelder kosteloos opsturen en heb ik enkele dagen geleden een nieuwe ontvangen. Die hangt inmiddels weer aan de muur, aangemeld en wel. Nu maar hopen dat de batterij 1,5 jaar mee gaat, zoals men bij Toon Support wist te vertellen.
Badge
Ik heb nog wel een vraag: achteraf blijkt dat ik mijn 'oude' rookmelder op Toon had moeten ontkoppelen. Dat heb ik helaas me niet gerealiseerd... Nu blijft Toon aangeven dat ik een 'issue' heb met een rookmelder, omdat hij hem niet meer kan vinden (geen verbinding). Maar ja, om hem te ontkoppelen had ik dus 3 keer op de knop moeten drukken en dat gaat nu niet meer. Iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat Toon hem wil vergeten? Nu blijft er een melding staan op het display en op de app en die wil ik kwijt.
Teun68 wrote:

Iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat Toon hem wil vergeten? Nu blijft er een melding staan op het display en op de app en die wil ik kwijt.

Die melding raak je niet meer kwijt, omdat je die zelf niet kan verwijderen.
De oplossing is: zet je externe klantentoegang (Toon support) nu even aan, zodat een moderator morgen die oude melder voor je op afstand kan (laten) verwijderen!
Badge
Dank Brandje, dat dacht ik al. Klantentoegang staat open.
Moderator: vast dank voor de support: de naam van de 'oude' is alleen nog de letter W.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Teun68,

We zorgen ervoor dat dit wordt verwijdert!

Groet, Audrey
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Teun68,

Wil je nog 1 stap proberen? Wil je de oude rookmelder die niet gekoppeld is selecteren en ontkoppelen? Je hoeft dan 30 seconden niets te doen en er zal er een pop up verschijnen met een knop 'verwijderen'.

Wil je dit nog even doen?

Groet, Audrey
Badge
Beste Audrey,

Gelukt! Dank.
Sorry voor de wat late reactie, maar op een of andere manier heb ik geen melding van je berichtje gezien en ik wilde juist vandaag gaan vragen of jullie mij vergeten waren 🆒
Enne.... de nieuwe rookmelder staat al een week op 100%
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Teun68,

Bedankt dat je dit nog aan mij laat weten :-)

Groet, Audrey
T.B. van Dam wrote:

Heb gisteren Rookmelder geinstalleerd en werkend gekregen op onze Toon. Wat me nu opvalt is dat dat < 24 u de batterij van 100% naar 45% is gegaan

Das wel erg snel!!
Enige wat ik heb gedaan tot nu toe is rookmelder gekoppeld + 1-2 test uitgevoerd.
Rookmelder hangt maar 2 m van Router en 2,5 m van de Toon

mensen even een uitleg over het vervangen van de batterij voor de rookmelder van toon..type CR123A
als toon aangeeft dat de batterij vervangen moet worden of men wilt er gewoon een nieuwe in doen , dan is het het makkelijkst om de rookmelder eerst te ontkoppelen uit toon ...dus verwijderen
vervang dan de batterij ....en nu komt het ...je moet de rookmelder resetten
dit doe je door de knop ingedrukt te houden tot je een piep hoort en het lamp gaat branden
wacht tot het lampje geel brand ..en druk dan snel 1 keer op het knopje ....de rookmelder is nu gereset met de nieuwe batterij erin , en vervolgens weer koppelen met toon...zie gebruiksaanwijzing ...en de batterij status is weer 100%
Batterijen zijn altijd 100% geweest tot een update en de batterijen nog maar 10% waren, rookmelders opnieuw gekoppeld, prima weer 100% echter nu staat 1 melder op 20% en de andere nog steeds op 100%?
Gelijk nog een vraag, kan je de batterijen vervangen voor het juiste type ongeacht merk, of zit ik vast aan (een ongetwijfeld dure) versie die alleen in de shop te bestellen is?
Reputatie 2
Badge
Je kan het juiste type ongeacht het merk in de rookmelder er in stoppen
Reputatie 1
Badge
waar koop ik zo batterij voor de rook melder van toon
Op het internet. Effe Googlen en voor 2,85 ex verzendkosten kan je ze zo kopen.
Bij een winkel op de hoek kan je zo €8,95 kwijt zijn.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen