Hoelang gaat batterij mee van de Toon rookmelder? | Eneco Community
vraag

Hoelang gaat batterij mee van de Toon rookmelder?

Heb gisteren Rookmelder geinstalleerd en werkend gekregen op onze Toon. Wat me nu opvalt is dat dat < 24 u de batterij van 100% naar 45% is gegaan

Das wel erg snel!!
Enige wat ik heb gedaan tot nu toe is rookmelder gekoppeld + 1-2 test uitgevoerd.
Rookmelder hangt maar 2 m van Router en 2,5 m van de Toon

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

100 Reacties

Badge
Lijkt me niet goed. Ik heb zelf ook een rookmelder (sinds ongeveer 3 weken) en de batterij staat nog op 100%
Dat vind ik ook ff morgen afwachten en dan contact met Eneco

dank voor reactie
Dat vind ik ook ff morgen afwachten en dan contact met Eneco

dank voor reactie

Als je kijkt op de Fibaro site dan zie je dat er meer gemopperd wordt over het batterijgebruik:

http://www.domotica-blog.nl/post/fibaro-smoke-detector-review
Reputatie 4
Badge +1
Hallo T.B. van Dam!

Dat is wel heel snel ja! Heb je al contact gehad inmiddels?

Groet,
Mike
Nee nog niet,
hy blijft nu stabiel op 45 staan
overweeg om 1 maak toon te herstarten

hou je op de hoogte
Reputatie 4
Badge +1
Is goed, ik blijf het hier volgen 😉
Hier bij soort gelijke rookmelders via mijn hwz systeem is de geadviseerde levensduur 12 mnd. Mijn eerste vervanging voor al mijn rookmelders is na nog geen 3mnd

Slechts 3x een test uitgevoerd.
OK beloofd om een en ander op te volgen:
Zoals gezegd na 6-12 uur van 100% naar 45%; Echter vervolgens bleef tie op 45% staan.

OM 16 u toch besloten om als test nw batterij te plaatsen.

Met nw batterij in Rookmelder =>herstart Toon :

NU batterij weer op 100% ( na herstart Toon duurde het wel lang voordat mijn Toon app weer 10% up was: Rook melder verscheen pas na 4-6 u in de app; OP de Toon wel direct.

Efin, vanmorgen ( zeg maar 12u later)
Batterij weer op 45%

Ligt het misschien toch ad Toon sw en moeten we w8 op 3.2 voordat rookmelder 100% goed gekoppeld en uitgelezen kan worden?

Ben benieuwd hoe batterij status komeden dagen blijft :?
Hou jullie op de hoogte
Reputatie 7
Badge +6
@T.B. van Dam

Ik kan de software ontwikkelaars hier naar laten kijken het is wel apart dat de batterij van de rookmelder beide keren exact naar 45% is gedaald. Kun je de toegang klantenservice aanzetten op je Toon?
Ha Folkert, ik zal dat vanmiddag thuis doen en nog berichtje achter laten als het " aan staat"

Meest bijzondere is dat de batterij indicator idd binnen 12/24u naar 45% daalt maar nu " stabiel" op 45 blijft
Folkert, heb klantenservice aangezet op de Toon.

Ben benieuwd, hoor wel als het " weer uit mag"
Hoi TB van Dam,

Heb je ook bij de link die ik gaf extra vragen gesteld, want daar staan meer meldingen gelijk aan jouw melding?
Wellicht dat Toon geen invloed heeft, maar zit "je probleem" bij de Fibaro melder zelf...........
Reputatie 7
Badge +6
@T.B. van Dam

Bedankt, ik schiet het meteen in en laat het weten zodra ik informatie heb.
" Brandje"

Sorry had je vraag/ antwoord ff niet opgemerkt.
Antwoord ; heb wel gekeken op de link maar er verder niets meegedaan: Rookmelder heb ik via Eneco webshop en laat issues vooralsnog primair via hen lopen.
Heb slechte ervaringen om issues via > 1 partij " aan te vliegen"

Groet
" Brandje"

Sorry had je vraag/ antwoord ff niet opgemerkt.
Antwoord ; heb wel gekeken op de link maar er verder niets meegedaan: Rookmelder heb ik via Eneco webshop en laat issues vooralsnog primair via hen lopen.
Heb slechte ervaringen om issues via > 1 partij " aan te vliegen"

Groet

Prima uiteraard en Eneco is ook tenslotte je leverancier!
Maar mij leek een extra melding op de plek van de importeur van Fibaro een goed idee!
Folkert, " klantenservice staat nu al > 24 u" . Hoe staat het ermee?

Lijkt me bijonder als deze > dagen open moet blijven?
Overigens blijft de rookmelder batterij indicator nu stabiel op 45%
Reputatie 3
Badge +5
Dat zal dan wel aan de rookmelders liggen hier hangen ze al vanaf dag 1 en nog steeds alle 2 100%
Reputatie 1
Dat zal dan wel aan de rookmelders liggen hier hangen ze al vanaf dag 1 en nog steeds alle 2 100%

Hier precies hetzelfde, ook twee opgehangen en allebei nog 100% (3,5 week nu).
Nou dat denk ik ook maar,
Eneco en engineers kijken nu remote, w8 even af op volgende stappen.
Meest logishe lijkt me vervangen rookmelder , zeker als ik lees dat bij andere de batterij indicator wel op 100% blijft
Reputatie 7
Badge +6
@T.B. van Dam,

Ze hebben gisteren gekeken en konden niks vinden aan de Toon kant. Ze wilden het nog even bij een andere afdeling neerleggen ik hoop morgen er op terug te komen.
Ha Folkert, vanmiddag idd ook gebeld door collega van je.

Als er nu niets ad Toon kant mis blijkt: Dan lijkt het me dat Eneco de rookmelder gaat omruilen??

Hoe en wat regelen we dit?

vr groet

Teus
Reputatie 7
Badge +6
@T.B. van Dam

Uiteraard kun je deze laten vervangen via Technea(058 - 284 96 15.), er zit garantie op. Ik hoop zo snel mogelijk terugkoppeling te krijgen van de ontwikkelaars.
Ha Folkert, dank voor antwoord. Zet klantenservice zo wel uit, 3 dan moet toch genoeg zijn dunkt me

met vervangen, vind persoonlijk dat Eneco dit moet organiseren; Eneco is immers leverancier en heb rookmelder in Eneco wegschop gekocht
Update 26/10;
Folkert, geen nieuws van engineers??

Batterijstatus blijft op 45% staan;
Overlegd met Technea, iom afgesproken om de rookmelder retour te sturen. Deze zal worden vervangen.
Technea gaat dan zelf contact zoeken met " producent" Quby 🙂.
Heb net retour formulieren toegestuurd gekregen
Weekje stil mbt batterij status:

Zoals gemeld rookmelder terug gestuurd: eergisteren een nw ontvangen.

Wel interessant dat de " install/ koppeling" iets anders leek te gaan dan vorige keer.
Des al niet te min:
Een en ander lijkt nu correct te gaan en batterij status blijft op 100%

Voor nu dit item afsluiten