Hoelang duurt het inleren sensoren? | Eneco Community

Hoelang duurt het inleren sensoren?

Reputatie 3
Badge +4
Na reset (fabrieksinstellingen) van de Toon op oudjaars dag staat nog steeds bij  sensoren  :sensoren worden ingeregeld. Heb de sensoren al een keer verwijderd uit de Toon en alles opnieuw geïnstalleerd toen ik daar mee klaar was stond er een groen V tje en opgeslagen , tevens de Toon al gereset . De Toon geeft wel gewoon de waardes door die kan ik aflezen . Voor dat ik de Toon resette (fabrieksinstellingen ) stond er verbonden met gas en stroom ..  Moeten die sensoren soms ook 2maanden inleren??

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

59 Reacties

Reputatie 3
Badge
Nee. Ik weet niet precies wat er mis is. Voor ik er slimme meter had duurde het uren of moest ik enkele keren de meteradapter resetten.
Reputatie 3
Badge
Wat dat betreft heeft een slimme meter veel ellende bij mi bespaard. Al is dat ook niet alles
Reputatie 3
Badge +4
Aangezien wij nog geen slimme meters hebben duurd het wel lang voordat ze verbonden zijn . Wat ik al schreef is dat ik wel mijn verbruik te zien krijg  het werkt zo schijnbaar wel?
Na reset (fabrieksinstellingen) van de Toon op oudjaars dag staat nog steeds bij  sensoren  :sensoren worden ingeregeld. Heb de sensoren al een keer verwijderd uit de Toon en alles opnieuw geïnstalleerd toen ik daar mee klaar was stond er een groen V tje en opgeslagen , tevens de Toon al gereset . De Toon geeft wel gewoon de waardes door die kan ik aflezen . Voor dat ik de Toon resette (fabrieksinstellingen ) stond er verbonden met gas en stroom ..  Moeten die sensoren soms ook 2maanden inleren??

Waar heb jij dat groene "v-tje" staan dan? Alles bij mij is rood op een wit scherm, m.u.v. de groene balkjes die verschijnen bij energieverbuik (stroom en gas).
Als er staat "verbonden met stroom en gas" dan betekent dat dat je sensoren waarden doorgeven en zijn ingeregeld. Het duurt wel twee maanden eer je een status update krijgt of je onder- of boven je streefverbruik zit.
Reputatie 3
Badge +4
Kreeg een groen Vtje toen ik de sensoren had verbonden met de Toon . Had de sensoren verwijderd toen weer sensoren instellen ging de Toon koppelen en toen ie klaar was met koppelen kreeg ik een groen Vtje .
Reputatie 3
Badge
Stekker eruit boven, meteradapter eruit. En en boven toon weer aansluiten op stroom en als hij helemaal is opgestart de meteradapter terug doen. Kijken of dat helpt. Wel ven water laten stromen.
Reputatie 3
Badge +4
Stekker eruit boven, meteradapter eruit. En en boven toon weer aansluiten op stroom en als hij helemaal is opgestart de meteradapter terug doen. Kijken of dat helpt. Wel ven water laten stromen.
Heb ik ook al gedaan 😞
Reputatie 3
Badge
Nog een keer dan... 😞 ik heb dit toen 3x moeten doen? Herken dit probleem namelijk
Reputatie 3
Badge +4
Nog een keer dan... 😞 ik heb dit toen 3x moeten doen? Herken dit probleem namelijk
gaan we even doen hou je op de hoogte.
Reputatie 3
Badge
Ik ga niet zeggen dat het de oplossing is maar ik heb veel lopen klooien soms. Als het eenmaal liep dan moest ik er ook niet meer aankomen.
Reputatie 3
Badge +4
Heb hem gereset nog steeds het zelfde . Morgen Eneco maar eens bellen.
Reputatie 3
Badge
Ik kan er niet tegen dat het zo lekker onduidelijk is allemaal. Als ik een analoge meter zou hebben zou ik nu gaan testen tot ik het antwoord voor je heb maa helaas. Ik hoor het wel wa eneco tegen u zegt morgen. 😞
Reputatie 7
Badge +6
@Pietermary

Ik heb een ticket voor je ingeschoten bij onze softwarebeheerders. De sesnoren hadden al ingeleerd moeten zijn.
Reputatie 3
Badge +4
@Pietermary

Ik heb een ticket voor je ingeschoten bij onze softwarebeheerders. De sesnoren hadden al ingeleerd moeten zijn.
Dankje wel . Ik hoor het wel .
Reputatie 7
Badge +6
@Pietermary

Ik heb terugkoppeling gekregen, er wordt geadviseerd om via het menu in Toon de meteradapter te verwijderen en daarna weer toe te voegen. Laat je weten of dit het probleem verholpen heeft?
Reputatie 3
Badge +4
@Pietermary

Ik heb terugkoppeling gekregen, er wordt geadviseerd om via het menu in Toon de meteradapter te verwijderen en daarna weer toe te voegen. Laat je weten of dit het probleem verholpen heeft?
   Dit heb ik al 3keer gedaan heeft niks geholpen . Ook heb ik op herstel sensoren ook dit had geen baadt.
@Pietermary

Dit heb ik al 3keer gedaan heeft niks geholpen . Ook heb ik op herstel sensoren ook dit had geen baadt.

Waarom niet gewoon omwisselen met een andere Toon! Werkt die wel, dan is het duidelijk en ligt het probleem bij Toon. Bij de nieuwe zelfde probleem, dan toch verder zoeken.
Reputatie 7
Badge +6
@PieterMary

Bedankt voor het proberen. Ik ga dit terugkoppelen aan onze software ontwikkelaars.
@PieterMary, heb je al eens gedacht aan het woordje "garantie" en Eneco gewoon eens vragen of er een monteur langs kan komen met een nieuwe Toon om uit te sluiten dat het aan de Toon ligt? Als je met die andere Toon dezelfde problemen ondervindt, dan zou inschieten bij de software maker de laatste optie zijn. Ik zou na zoveel proberen toch wel willen weten of de hardware wel OK is.
Reputatie 3
Badge +4
@PieterMary, heb je al eens gedacht aan het woordje "garantie" en Eneco gewoon eens vragen of er een monteur langs kan komen met een nieuwe Toon om uit te sluiten dat het aan de Toon ligt? Als je met die andere Toon dezelfde problemen ondervindt, dan zou inschieten bij de software maker de laatste optie zijn. Ik zou na zoveel proberen toch wel willen weten of de hardware wel OK is.
. Problemen zijn er om opgelost te worden , bij ieder is er wel een ander probleem . Laten we eerst maar eens afwachten of er een oplossing voor is omruilen kan altijd nog .
Reputatie 3
Badge +4
Even een update : vandaag gebeld door Eneco morgen komt er een monteur  evt een nieuwe Toon . Hou jullie op de hoogte.
Reputatie 3
Badge
Ik ben benieuwd. Jij had toon toch ook al erg snel na de introductie
Reputatie 3
Badge +4
Werd vanmiddag gebeld door Eneco de monteur kwam niet niet langs want de sensoren waren op ?? Maandag komen ze langs , vrouwtje balen want die heeft de hele middag zitten wachten dat ze gisteren niet wisten dat de sensoren op waren . Ik zei nog of ze niet de Toon zelf gingen vervangen maar dat dat was volgens de medewerker niet  de bedoeling. ben benieuwd hoe dit af gaat lopen hou jullie op de hoogten.
De sensoren waren op .......................  Nou, dan moeten ze vast vaak vervangen worden.
Reputatie 3
Badge +4
Even update : monteur is langs geweest heeft een nieuwe repeater en sensoren geplaatst , probleem lijkt opgelost te zijn.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen