Hoe gaan we om met verwijzing Eneco forum naar Toon forum? | Eneco Community
beantwoord

Hoe gaan we om met verwijzing Eneco forum naar Toon forum?

Hoi @Marco & @Lisendy

Hebben jullie al een strategie hoe de Toon-gebruikers die op het oude forum reageren, te verwijzen naar het nieuwe forum?
Komt er vandaag op het oude forum nog een verwijzing met hoe in te loggen naar het nieuwe forum?
icon

Beste antwoord door MarcoG 13 juni 2017, 13:17

Goed punt! We hebben hier inderdaad plannen voor, al zal dit een geleidelijk proces zijn. Uiteraard ga ik jullie hier de komende tijd in meenemen, waar dat relevant is. Vanaf morgen plaatsen we een banner in alle Toon-gerelateerde topics op het forum van Eneco waarin het nieuwe Toon Forum wordt gepromoot. En wees niet bang, andere moderators volgen vast snel! Die moeten net als jullie vast ook nog even wennen aan al het nieuws! ☺
Bekijk origineel

19 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Ook mis ik sommige Moderators nog Ton..
Ach dat komt vanzelf goed.
De 2 community-managers zijn geweest; Folkert ook, dus de rest zal ook wel verschijnen.
Reputatie 4
Badge
Goed punt! We hebben hier inderdaad plannen voor, al zal dit een geleidelijk proces zijn. Uiteraard ga ik jullie hier de komende tijd in meenemen, waar dat relevant is. Vanaf morgen plaatsen we een banner in alle Toon-gerelateerde topics op het forum van Eneco waarin het nieuwe Toon Forum wordt gepromoot. En wees niet bang, andere moderators volgen vast snel! Die moeten net als jullie vast ook nog even wennen aan al het nieuws! ☺
Dat plaatsen van een banner, daar was ik niet opgekomen, dat is een goeie @Marco!!👌 👌

Daar kan dan ook makkelijk naar verwezen worden.
Reputatie 7
Badge +8
@Marco,

Nou zijn @Brandje en ik en andere erg fanatiek op het forum.. Is het voor ons ook toegestaan om die banner te gebruiken, om zo dit mooie nieuwe forum te promoten?
Reputatie 4
Badge
@Marco,

Nou zijn @Brandje en ik en andere erg fanatiek op het forum.. Is het voor ons ook toegestaan om die banner te gebruiken, om zo dit mooie nieuwe forum te promoten?

Vanaf morgen staat 'ie boven ieder topic van Toon op het forum van Eneco, dus als jullie -als dat relevant is- andere forumleden van Eneco daarop willen wijzen, dan heel graag! #dankbaar
Gaan we doen @Marco
Hoi @Marco,

De banner is geplaatst, maar verder zie ik op het oude forum maar bar weinig gebeuren in samenhang met dit topic.

Ik bedoel dus lopende topic's sluiten en verwijzen naar dit topic bv; enz
Reputatie 6
Badge +7
Je zou het oude forum adres ook tijdelijk automatisch door kunnen verwijzen naar dit forum. dan kunnen ze geen nieuwe topics meer openen op het oude forum .
Slotje er op en link plaatsen is m.i. veel makkelijker.
Dat hebben ze vlak na het begin met een ander topic ook zo gedaan.

Maar helaas zie ik vanuit de mods nog weinig beweging...........
Reputatie 7
Badge +8
Redirect zou wel kunnen.... Maar is m.i te omslachtig..
Het persoonlijk vertellen dat dit forum eris, is makkelijker, en beter..
Redirect is zo onpersoonlijk.. Overigens wel een optie als iemand bij ouwe forum op een Toon onderwerp starten nu drukt..

Ideetje @Marco ?
Ik ga er van uit dat een optie in het Eneco forum inzake een Toon onderwerp gewoon verwijdert wordt.
Is de keuze ook niet meer mogelijk.
Aan de andere kant oude topic's blijven wel staan; de vraag is wat ze daar mee doen, want verwijder je die niet kan je ook de onderliggende topic's niet verwijderen.

Dus blijft het slotje en verwijderen m.i nu de meest voor de hand liggende optie.
Reputatie 7
Badge +6
@Brandje

Fijn dat je met ons meedenkt. Je ziet weinig beweging, maar achter de schermen gebeurt heel veel. Op dit moment reageren wij nog op op Toon topics op het oude forum en verwijzen dan ook naar het nieuwe forum. Zoals Marco al eerder heeft aangegeven gaat de overgang geleidelijk.
Hoi Folkert,

Bedankt voor je uitleg! Duidelijk.
Ik had de overgang sneller ingeschat en zag weinig gebeuren op het oude forum.

Dan wacht ik rustig af tot er resultaat van achter de schermen tot ons komt!
Reputatie 4
Badge
Stapje voor stapje inderdaad. De banner op het Eneco Forum boven de toon-topics met een verwijzing naar het Toon Forum staat inmiddels online. Hebben jullie die gezien? Volgende stap is de komende weken de statistieken van Google Analytics in de gaten houden en kijken wat een goede volgende stap is.
Reputatie 6
Badge +7
Stapje voor stapje inderdaad. De banner op het Eneco Forum boven de toon-topics met een verwijzing naar het Toon Forum staat inmiddels online. Hebben jullie die gezien? Volgende stap is de komende weken de statistieken van Google Analytics in de gaten houden en kijken wat een goede volgende stap is.

Die banner staat er alleen als je een specifiek toon onderwerp opent . Misschien een idee om hem ook beven het toon forum zelf te zetten dan kom je hem eerde tegen .

Ja zeker heb ik de banner gezien. De volgende dag was die reeds aanwezig.
Nou die Google Analtytics staan bij mij nou juist uit; geldt dat niet voor veel inloggers??????

Hopelijk starten jullie met snel hier en daar een slotje te plaatsen en met de verwijzing dwing je meer en bereik je meer.

Ik ben benieuwd wat jullie uitbroeden🐣
Reputatie 4
Badge
Van de meeste internetgebruikers kunnen we de statistieken goed inzien. In ieder geval genoeg om conclusies uit te kunnen trekken. Zodra dat kan (slotjes plaatsen), gaan we het zeker doen @Brandje. Houd ons maar lekker scherp! 😉
Oké Marco!
Zoals altijd volg ik de zaak met interesse.
En waar nodig gooi ik zelf ook nog ff extra een verwijzingsschepje er boven op!

Reageer