Hoe ervaren jullie nu met update 4.3 de snelheid van het display? | Eneco Community

Hoe ervaren jullie nu met update 4.3 de snelheid van het display?

Hoe is jullie ervaring nu de 2e dag?
Nog een trage reactie van het scherm bemerkt?
Zijn er nog spontane reboots/opstart geweest?

102 Reacties

Reputatie 2
Badge +3
Tot nu werkt het perfect. Nog geen spontane restarts waargenomen. Snelheid blijft ook stabiel.😀
Reputatie 6
Badge +2
Qua emoticoon van radiator/warmwater zie ik liever dat als je cv aanstaat de radiator met vlammetjes brand
En als je warmwater pakt dat dan het kraantje brand
Vindt dit nogal verwarrend dat als je warmwater pakt dat dan een deel radiator en en het kraantje brand
Lijkt zo net of je beide gebruikt !
Reputatie 7
Badge +8
Wat betreft snelheid van Toon.

Toon reageert perfect nu. Ook het gaan naar bepaalde functies werken prima. Geen spontane restarts nog meegemaakt.

Ik mis wel de terug knop bij actuele stroomverbruik.

Radiatortje is duidelijk voor als de CV brand, de 3 vlammetjes erbij ook.

Voor Warm Water zie ik liever alleen Kraantje met Vlammetje, radiator erbij maak het enigzins verwarrend.
mAiden wrote:

Toon reageert perfect nu. Ook het gaan naar bepaalde functies werken prima. Geen spontane restarts nog meegemaakt

Mooi dat is een goed bericht.
En nu kijken hoe zich dit over enkele dagen verhoudt...........
Reputatie 7
Badge +8
Brandje wrote:

mAiden wrote:

Toon reageert perfect nu. Ook het gaan naar bepaalde functies werken prima. Geen spontane restarts nog meegemaakt

Mooi dat is een goed bericht.
En nu kijken hoe zich dit over enkele dagen verhoudt...........

Dat hoop ik ook Ton. Ik ben al gelukkig mens dat de VI weg is, in Toon nu.. Dat was echt een zware belasting.
Ja klopt, die was dus bij ons in versie 4.2 meteen al weg.
En dat was dus kennelijk toch een te zware belasting.
Maar ook de verbeterde GUI speelt ongetwijfeld mee.
Tijd om algoritmen en geschatte jaarverbruik weer op te nemen.
Reputatie 7
Badge +5
Het is nog wat vroeg om vast te stelllen of het display sneller blijft.
Ik kom daar zeker op terug en wat het kraantje betreft vind ik ook dat de radiator het minder duidelijk maakt in die combinatie.
Reputatie 6
Badge +5
Het scherm blijft lekker vlot ... Alleen het warmwater/radiator icoontje ben ik zelf niet kapot van ... Beetje verwarrend ... Ik mis alleen de terugknop
Reputatie 6
Badge +2
Blij dat al veel mensen de opmerking van het icoontje radiator/kraantje oppikken
Kan dit mooi met de volgende update gewijzigd worden
Maar ik vraag me wel af waarom de veldtesters dit dan niet hebben aangegeven !
picardo wrote:

Het scherm blijft lekker vlot ... Alleen het warmwater/radiator icoontje ben ik zelf niet kapot van ... Beetje verwarrend ... Ik mis alleen de terugknop

Ook mooi om te horen dat het display lekker vlot blijft.
De terug knop zit in de nieuwste versie alleen nog bij "het Weer", dat is jammer, want bij eerdere versies was de terugknop op veel meer plekken aanwezig.

Toen het radiatortje kwam, was ik daar ook niet blij mee en heb dat uiteraard gemeld, de bedoeling hiervan is dat je ziet dat je CV in bedrijf is.
Ik had liever de 3 vlammetjes alleen weer terug gehad; de vlammetjes zijn overigens niet helemaal weg uiteraard. Dit geldt ook voor het kraantje.

Voorlopig beschouw ik het maar als wennen.
Yobotje wrote:

Het is nog wat vroeg om vast te stelllen of het display sneller blijft.
Ik kom daar zeker op terug

Heel goed Theo, want uiteraard na bv een week ben ik nog meer benieuw hoe de ervaringen dan zijn.@Yobotje
Snelheid is prima, maar daar hadden wij bij de vorige versie ook geen last van.
Voor warmwater zien ook wij liever een kraantje met vlammetje, dus radiator weg. Ook is de TERUG knop nog niet te zien. Volgende update?
De snelheid t.o.v. gister is iets beter, maar merk nog steeds geen echte reactie verbetering als verwacht.
Jammer Mark.
Bij mij was de overgang van 3.79 naar 4.2.X toentertijd echt opvallend.
Zeker Ton. Had er lang naar uitgekeken dat de snelheid nu eindelijk beter zou worden. hij hapert nog steeds.

Dan maar gaan voor versie 4.x
De snelheid van de nieuwe versie is duidelijk verbeterd tegenover 3.7.9. Het scherm reageert veel soepeler en als je niet te snel achter elkaar drukt op verschillende knoppen net zoals op je smartphone dan merk ik geen vertraging.
De verkeersinformatie, was wel een steentje in de schoen.

Het ontbreken van de Terug knop is heel erg irritant, dan moet je altijd naar de Home scherm gaan en alles weer doorbladeren. Ik heb hem alleen ontdekt onder Instellingen/ Internet en Energiemeters.

Over het warmwater kraantje kan ik niets over zeggen, die is alleen beschikbaar voor Opentherm gebruikers. Het kan mij heel goed voorstellen dat het best vervelend is als beide functies aangegeven worden bij warmwater aftappen.
Verder een prima goed werkende versie. En nog stabiel...
Berny wrote:

Het ontbreken van de Terug knop is heel erg irritant, dan moet je altijd naar de Home scherm gaan en alles weer doorbladeren. Ik heb hem alleen ontdekt onder Instellingen/ Internet en Energiemeters.

Verder een prima goed werkende versie. En nog stabiel...

Hoi Pedro,

In de volgende versie is het nog treuriger met de Terugknop. Alleen bij het Weer kwam ik 'm nog tegen.
Onvoorstelbaar; uiteraard kritiek al aan Quby gegeven. De reden is helaas nog onbekend.
B.v. bij de grafieken, heb je hem eigenlijk niet nodig, je kan toch alleen terug gaan naar de Home scherm. Maar bij submenu's onder b.v. Instellingen dan kan je hem goed gebruiken. Soms heb je alleen de opties Home of Opslaan, maar eigenlijk wil je alleen een stapje Terug naar de vorige menu. Meestal kies je voor Home en opnieuw bladeren.😔
Berny wrote:

Bij de grafieken, heb je hem eigenlijk niet nodig, je kan toch alleen terug gaan naar de Home scherm. Maar bij submenu's onder b.v. Instellingen dan kan je hem goed gebruiken. Soms heb je alleen de opties Home of Opslaan, maar eigenlijk wil je alleen een stapje Terug naar de vorige menu. Meestal kies je voor Home en opnieuw bladeren.😔

Helemaal mee eens.
Hoi Pedro, @Berny

Klopt, omdat je dan links onder kan kiezen voor een andere weergave, zoals week/maand enz
Maar vooral als je start in het menu en die terugknop is er niet, dan ga je steeds weer terug naar de 1e pagina en dan kan je weer Menu aanroepen.
Kan soms knap irritant zijn. Inderdaad is dat stapje terug dan erg prettig.

Goed om het dus bij een eerst volgend veldtest-contact te bedde te brengen.
Reputatie 3
Badge +3
Dit onderdeel is nu zichtbaar voor iedereen. Ook als je niet bent ingelogd. Moet een moderator niet even actie ondernemen om dit voor anderen "onzichtbaar" te maken?
Mijn Toon blijft ook lekker snel, alleen wat langzaam als je op het knopje met de duim klikt. Dan komt de informatie traag.
Reputatie 7
Badge +6
@Arno01

Wat bedoel je precise hiermee? 4.3 is inmiddels uitgerold voor de eerste paar groepen. Wel komt er binnenkort een ruimte voor veldtesters op het forum hier, zoals er ook was op het Eneco forum.
Reputatie 3
Badge +3
Folkert wrote:

@Arno01

Wel komt er binnenkort een ruimte voor veldtesters op het forum hier, zoals er ook was op het Eneco forum.

Ik dacht dat dit onderdeel al voor de testers was. Omdat hier al veel werd ge(be)sproken over onze laatste versie.
Reputatie 7
Badge +5
Arno01 wrote:

Dit onderdeel is nu zichtbaar voor iedereen. Ook als je niet bent ingelogd. Moet een moderator niet even actie ondernemen om dit voor anderen "onzichtbaar" te maken?
Mijn Toon blijft ook lekker snel, alleen wat langzaam als je op het knopje met de duim klikt. Dan komt de informatie traag.

Klopt, dat kost meer rekenwerk ook bij mij. De rest gaat vlot.
Reputatie 5
Badge +4
Het werkt inderdaad weer lekker vlot, maar je moet niet te snel zijn, want dat vind toon niet zo fijn en verwerkt het wel traag. Maar al met al weer een stap in de goede richting.

Het radiator icoontje is leuk, maar het vlammetje is toch juist wel het meest gangbare als ik ook kijk naar andere thermostaten.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen