Hoe bevalt de slimme stekker? | Eneco Community

Hoe bevalt de slimme stekker?

• 1 september 2014
  • 45 reacties
  • 1868 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7
  • Top poster (level 15)
  • 3865 reacties
Hoe bevalt de slimme stekker , en is deze zijn prijs waard ?
bespaar je er ook mee.? ( sluip verbruik van de slimme stekker)
en duurt het dan lang eer dat je hem terug verdiend hebt.
of is het alleen maar een speeltje.
kun je het een en ander naar tevredenheid programmeren.
ik bedoel zoals je wilt.

of ontbreekt er nog het een en ander aan de software in Toon.
wat eigenlijk er wel met de introductie van de slimme stekker.
in had moeten zitten ?
ik ben benieuwd.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

45 Reacties

Ja er ontbreekt nog het e.e.a. aan de slimme stekker.
Op fibaro.com kan je precies lezen wat nog mogelijk is, ook met onze slimme stekker van Toon.
Alleen Eneco moet het nog wel even laten invoeren en dat is voor mij voornamelijk het programmeren van tijden.

Gezien het Toon 3.0 gebeuren is dat al uitgewerkt en wordt het nu in een pilot getest, dus invoer zal tzt wel gebeuren.
Reputatie 4
Badge
Het is voor mij meer een speeltje, zeker omdat ik gek ben op gadgets.
Maar natuurlijk is het ook handig om het één en ander te meten.
Reputatie 1
Badge +1
Inmiddels ben ik in het bezit van 6 slimme stekkers. Het installeren ging probleemloos alleen heb ik een bijzonder vervelende fout gevonden.
In het dagoverzicht per stekker wordt aangegeven hoeveel kWh en dus hoeveel euro je hebt verbruikt. Deze gegevens heb ik gecontroleerd met een externe kWh meter en dat klopt in ieder geval met de verbruikte kWh.
Als je nu alle dagen met elkaar optelt dan klopt het weekoverzicht van geen kant. In mijn geval zou ik op één van de stekkers een verbruik moeten hebben van € 17,99 maar het weekoverzicht in de app. geeft aan dat mijn verbruik maar € 6,19 is.
Ik heb dit ook nog gecontroleerd bij een andere stekker en daar doet zich hetzelfde probleem voor, dus wees voorzichtig met het trekken van conclusies over je verbruik.
Reputatie 4
Badge
Goed dat je dit aangeeft Wimmie. Ik zal er ook eens op gaan letten.
Reputatie 1
Badge +1
Het is voor mij ook een leuk speeltje. De kosten van de aanschaf van de stekkers zal ik wel niet terugverdienen, maar dat wist ik van tevoren, maar dan ik wil wel de juiste informatie krijgen.
Reputatie 7
Badge +6
@Wimmie,

Welkom op het forum! Bedankt voor de melding.
Mijn collega heeft n.a.v. je e-mail al telefonisch contact opgenomen en vanuit daar neem ik het over. Vind je het goed dat ik je via deze weg terugkoppeling geef?
De software-ontwikkelaars hebben je probleem bekeken en het lijkt een issue te zijn in de Tablet App. Er kwamen een paar vragen naar boven:

- Komen de bedragen op Toon zelf overeen met de €17,99?
- Welk merk en welke versie van de tablet heb je?
- Kan je de Tablet App verwijderen en opnieuw installeren? Wie weet geeft dat al verbetering.

Ik verneem het graag.
Reputatie 6
Badge +1
Voor mij is het ook meer een speeltje dan dat het bijdraagt aan de drang om zuiniger met energie om te gaan. Echter is het wel leuk dat je een keer kunt zien, wat de dagkosten van een apparaat zijn.
Reputatie 1
Badge +1
@Wimmie,

Mijn collega heeft n.a.v. je e-mail al telefonisch contact opgenomen en vanuit daar neem ik het over. Vind je het goed dat ik je via deze weg terugkoppeling geef?
De software-ontwikkelaars hebben je probleem bekeken en het lijkt een issue te zijn in de Tablet App. Er kwamen een paar vragen naar boven:

- Welke merk en versie van de tablet heb je?
- Kan je de Tablet App verwijderen en opnieuw installeren? Wie weet geeft dat al verbetering.

Ik verneem het graag.

Daniëlle

Bedankt voor je snelle reactie
Het probleem deed zich bij 3 types voor, de Samsung Tab2, Tab3 en Tab4.
De bedragen die ik noemde waren de bedragen die ik uit de Eneco app. haalde, verbruik per dag.
Op 1 tablet nl. de Samsung Tab2 10" heb ik nu de app opnieuw geinstalleerd en kloppen de bedragen wel.
Ik vermoed dus dat als je de slimme stekkers hebt geplaatst je de app opnieuw moet instaleren.
Reputatie 1
Badge +1
@Wimmie,

- Welke merk en versie van de tablet heb je?

Ik verneem het graag.

Daniëlle

Bedankt voor je snelle reactie
Het probleem deed zich bij 3 types voor, de Samsung Tab2, Tab3 en Tab4.
De bedragen die ik noemde waren de bedragen die ik uit de Eneco app. haalde, verbruik per dag.
Op 1 tablet nl. de Samsung Tab2 10" heb ik nu de app opnieuw geinstalleerd en kloppen de bedragen wel.
Ik vermoed dus dat als je de slimme stekkers hebt geplaatst je de app opnieuw moet instaleren.

Inmiddels heb ik de app ook op de andere tablets opnieuw geïnstalleerd en het probleem is ook daarop niet meer aanwezig en krijg ik de juiste bedragen per week te zien.
Reputatie 7
Badge +6
@Wimmie,

Goed nieuws! Fijn dat het is opgelost.
Reputatie 1
Badge +1
Daniëlle,
Vorige week dacht ik er uit ze zijn met de verkeerde weekregistratie maar vandaag was het probleem weer aanwezig.
Alle dagtotalen bij elkaar opgeteld van vorige week (week 36) kwamen weer niet overeen met het weektotaal van week 36.
Het totaal van de dagtotalen over week 36 zou € 14,55 moeten zijn maar de app gaf maar € 2,43 aan.
Het probleem was wel opgelost nadat ik uitlogde en opnieuw weer inlogde, maar dit kan volgens mij niet de bedoeling zijn.
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik iedere keer moet controleren of de weekberekeningen juist zijn.
Graag een oplossing voor dit probleem.
Reputatie 7
Badge +6
@Wimmie,

Jammer dat het bedrag niet naar behoren weergegeven wordt, ondanks dat het goed leek te gaan.
We gaan er verder mee om dit op te lossen.
Je verneemt verder van ons zodra we meer weten.
Reputatie 1
Badge +1
Daniëlle,
Afgelopen week heb ik dagelijks de standen van de slimme stekker uitgelezen en misschien heb je iets aan die informatie.
Overigens vraag ik mij af of ik nu de enige ben waarbij de weektotalen van de slimme stekker op de tablet geen juiste totalen geeft, ik kan hierover niets vinden op het forum.
Of ik ben de enige of iedereen gaat uit van verkeerde weektotalen en denkt, "nou mijn verbruik valt nogal mee".
Hieronder dan mijn gegevens over de afgelopen week.

Weektotaal Werkelijk
Uitleesdatum Verbr. datum kWh Weeknr. Slimme stekker Weektotaal
09-09-2014 08-09-2014 9,78 37 9,78 9,78
10-09-2014 09-09-2014 11,5 37 11,5 21,28
11-09-2014 10-09-2014 9,37 37 9,37 30,65
12-09-2014 11-09-2014 9,24 37 9,24 39,89
13-09-2014 12-09-2014 7,76 37 7,76 47,65
14-09-2014 13-09-2014 8,28 37 8,28 55,93
15-09-2014 14-09-2014 10,2 37 10,2 66,13

Hopelijk krijg ik binnenkort antwoord van je want ik vind het nu toch wel een beetje vervelend worden.
Als dat niet lukt zou ik het netjes vinden dat de overige slimme stekkers gebruikers hierover ingelicht worden.
Reputatie 7
Badge +6
@Wimmie,

Bedankt voor je uitgebreide overzicht.
Excuses voor het ongemak. Het probleem lijkt te liggen in de gegevens die de App niet volledig overneemt van Toon. We hebben jouw issue als enige binnen gekregen en het is ons niet duidelijk of iedereen het probleem heeft, dus goed dat je vraagt of andere gebruikers tegen hetzelfde aanlopen. Wij zijn er ook benieuwd naar.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen,

Zouden jullie misschien na kunnen gaan of op de Toon op Tablet App i.c.m. Slimme Stekkers het dagoverzicht per Slimme Stekker in kosten opgeteld in een week, overeenkomt met het weekoverzicht in kosten voor de Slimme Stekker op Toon?
Alvast bedankt!
Hoi Danielle,

Op Toon kan ik geen weekoverzicht van m'n slimme stekker oproepen.
Komt dat wellicht omdat ik op een iPad kijk/heb.....
Reputatie 1
Badge +1
Even een aanvulling van mijn kant op de onjuiste weekoverzichten van de slimme stekker.
Ik bedoel natuurlijk het weekoverzicht op de app "Toon op tablet"
Het weektotaal klopt wel als je eerst uitlogt en daarna weer inlogt, dan worden alle totalen weer bijgewerkt.
Je bent dan alleen alle schermindelingen kwijt en moet je alles weer opnieuw instellen.
Als je ingelogd blijft dan geeft het weekoverzicht iedere keer alleen maar het totaal van de laatste dag aan.
Reputatie 4
Badge +4
Op Toon zelf kan ik ook geen weekoverzicht van de slimme stekkers oproepen. Week 37 op Toon op tablet ziet er bij mij als volgt uit:

Week totaal 4 stekkers: KWH 8,67 € 1,98. Per dag komen de volgende cijfers te voorschijn:

08 sept. Kwh 2,69 € 0,61
09 sept. Kwh 2,73 € 0,62
10 sept. Kwh 3,25 € 0,74
11 sept. Kwh 2,87 € 0,65
12 sept. Kwh 2,84 € 0,65
13 sept. Kwh 1,81 € 1,81
14 sept. Kwh 2,25 € 0,51

Totaal Kwh 18,44 € 4,84

Het weektotaal van Toon op Tablet wijkt enorm af t.o.v. de optelling van het verbruik per dag.

Ik heb Toon op tablet niet uitgelogd omdat ik dan alle schermindelingen kwijt raak. Ik heb dus niet gecontroleerd of de gegevens wel kloppen als ik uitgelogd en opnieuw ingelogd zou hebben.
Hoi Wim,

Bedankt voor je melding.
Ik ging nav Danielle's verzoek als eerste op Toon kijken en ik dacht: ik ben toch niet gek......

Dus Danielle svp nader bericht!
Reputatie 7
Badge +6
@WvdM,

Bedankt voor je overzicht. Wat zijn de kosten totaal van die week van de Slimme Stekker? Dan hebben we alle gegevens compleet die we graag zouden willen.

@Brandje,

Sorry, ik was even abuis. Op de Tablet App kan je de kosten per dag terug zien van de Slimme Stekker. Kan je alle dagelijkse kosten van 1 week optellen en dan vergelijken met diezelfde week onder het tabblad 'weken' op de Tablet? Bij Wimmie en WvdM komt dit niet overeen. Ik ben benieuwd wat er bij jou uitkomt.
Hoi Danielle,

Oké komt ie:

ma 0809 totaal €2,17 slimme stekker €0,50
di 0909 totaal €2,11 slimme stekker €0,48
wo 1009 totaal €2,20 slimme stekker €0,52
do 1109 totaal €1,88 slimme stekker €0,45
vr 1209 totaal €2,21 slimmer stekker €0,46
za 1309 totaal €1,93 slimme stekker €0,45
zo 1409 totaal €1,79 slimme stekker €0,45

Totaal is dit €12.12 en het betreft dus week 37
Week 37 geeft echter €14.27 aan................
En nog gekker in dit zelfde blauwe WEEK-veld meld de App voor de slimme stekker €0,50!
Terwijl dit weektotaal van de slimme stekker in dit blauwe WEEK-veld €3.31 dient te zijn!

Er is dus inderdaad een manco!!
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb al een keer de app opnieuw geïnstalleerd en dan zijn de weektotalen wel weer goed maar daarna gaat het weer mis. De laatste keren heb ik alleen uitgelogd en weer opnieuw ingelogd en dan zijn de totalen ook weer goed maar ook daarna gaat het weer mis als je ingelogd blijft. Ik ben aan de ene kant blij dat ik niet de enige ben met dit probleem, omdat ik ging twijfelen aan mijn tablets, maar aan de andere kant hoop ik dat het probleem nu snel wordt opgelost
Foutje p.o. kWh genomen in deze nieuwe opgave. De vorige opgave van 18 minuten geleden is uiteraard juist!
Reputatie 4
Badge +4
@WvdM,

Bedankt voor je overzicht. Wat zijn de kosten totaal van die week van de Slimme Stekker? Dan hebben we alle gegevens compleet die we graag zouden willen.

@Brandje,

Sorry, ik was even abuis. Op de Tablet App kan je de kosten per dag terug zien van de Slimme Stekker. Kan je alle dagelijkse kosten van 1 week optellen en dan vergelijken met diezelfde week onder het tabblad 'weken' op de Tablet? Bij Wimmie en WvdM komt dit niet overeen. Ik ben benieuwd wat er bij jou uitkomt.
Heb ik vermeld: grafiek Toon op Tablet week 37: Totaal 54,1 kWh (Toon vermeld 54,2 kWh) waarvan totaal (4 stekkers) 8,67 kWh, In Euro's 12,27 (totaal), totaal 4 stekkers € 1,98.
Deze gegevens had ik ook al vermeld of bedoel je iets anders?
Reputatie 7
Badge +6
@WvdM,

Ik heb er overheen gelezen, sorry. Je hebt alles aangegeven wat we nodig hebben. Dankjewel!

@Brandje,

Ook bedankt!