Het leed dat Eneco heet(Toon) | Eneco Community

Het leed dat Eneco heet(Toon)

• 8 augustus 2014
  • 2 reacties
  • 469 Bekeken

Onderstaand verhaal is hoe het aanvragen van Toon verwerkt word bij Eneco . Dit Verhaal vandaag nogmaals eens via het contact formulier verstuurd.

In maart is er een verkoper aan de deur geweest of wij Toon zouden willen ontvangen , ik heb toen ja gezegd en volgens de verkoper was onze meter slim genoeg voor de toon. Toen de monteur kwam om de toon te plaatsen kwam hij tot de conclusie dat de toon niet slim genoeg was en er moest een nieuwe slimme meter geplaatst worden door de netbeheerder maar dit kon tot twaalf weken duren .
Inmiddels is het 8 augustus en nog steeds geen toon.

Heb al meerdere malen met de eneco klanten service gebeld en daar word verteld dat de aanvraag is gedaan bij de netbeheerder en als ik meer zou willen weten over de plaatsing datum dat ik maar met hun contact op moest nemen . Inmiddels meerdere malen met netbeheerder contact gehad maar daar word gezegd dat er geen aanvraag door eneco is gedaan voor een plaatsing van een slimme meter .
Na dit bericht weer contact met de klanten service van eneco en kreeg weer hetzelfde antwoord dat de aanvraag is gedaan bij de netbeheerder en dat zij hier niet meer aan konden doen . Na een aantal weken na het eerste telefoontje weer maar eens met de klantenservice bellen en kreeg hetzelfde verhaal dat ik maar contact op moest nemen met de netbeheerder want dat mag eneco niet direct met hun dus dat moest ik weer zelf doen , toen weer de netbeheerder gebeld en kreeg weer de melding dat er geen aanvraag door eneco was gedaan . Die zelfde dag weer naar de eneco klantenservice gebeld en gevraagd of zij contact op kunnen nemen met de netbeheerder omdat er geen aanvraag ingediend is . Er werd wel gezegd dat er intern een vraag uitgestuurd kon worden om achter dit probleem aan te gaan en dan zou ik terug gebeld worden . Inmiddels weer 14 dagen verder dus dacht zal nog eens bellen en kreeg duidelijk weer hetzelfde verhaal en heb gevraagd of ik nu een antwoordt kan krijgen en zo niet dan wil ik graag Toon annuleren en mijn oude contract terug want zit inmiddels wat aan een nieuw 4 jarig contract vast vanaf maart wat niet echt gunstiger is.

Het is echt schandalig hoe weinig de klantenservice je kan vertellen het is alleen maar zoet houden en zeggen dat er een mail gestuurd is. Na het laatste telefoontje vandaag naar de klantenservice ben ik weer afgescheept dat er intern een mail wordt gestuurd en dat ik terug gebeld ga worden. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren. Je kan zelfs niemand te spreken krijgen over vragen over je contract om dit te veranderen. Ik zou bijna zeggen dat Toon oplichterij is een duurder contract voor 4 jaar aangesmeerd krijgen maar helaas geen Toon .

Ik hoop dat er een verantwoordelijk een keer actie onderneemt en mij nu wel een keer iets kan vertellen het is gewoon schandalig !

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

2 Reacties

Je verhaal is duidelijk.
Helaas is het nu weekend en een moderator zal pas maandag reageren.

Je bent mooi tussen wal en schip gevallen. Treurig dat ze (dat geldt voor je Netbeheerder en Eneco) je aan je lot overlaten.
Overigens is al bekend dat ze bij je Netbeheerder achterstanden hebben en het is ook nog vakantietijd!
Reputatie 7
Badge +6
@Toonexpert,

Jammer om te vernemen dat je al zo'n tijd bezig bent en nog geen slimme meters en Toon hebt. Excuses voor het ongemak.
N.a.v. het telefonische contact, het bericht hier en het contactformulier zijn mijn collega's ermee aan de slag gegaan. Ik hoop dat we je spoedig meer kunnen laten weten.