beantwoord

Heeft iemand dit al eens gehoord?

Reputatie 3
Badge +4
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 546 reacties
Zojuist las ik dit op het domoticz-forum.

I had the same thing, but. I just logged into my Eneco account page, it asked me if they could read my data and provide it to me. I agreed and magically Domoticz started to process my data again.

It seems that Eneco has updated their Terms and you have to explicitly approved them to collect and process you data.

Hope this helps...

Lijkt me sterk, maar heeft iemand dit al eens gehoord?
icon

Beste antwoord door mAiden 18 oktober 2017, 07:53

Lijk me beetje broodje aap verhaal. Toestemming die Eneco vraag, gaat om het dagelijks uitlezen van je slimme meters.

Domoticz loop nogsteeds via toonopafstand.eneco.nl, deze is al enige maanden offline, waarom het bij mij wel werk is mij nogsteeds een vraagteken. Nu moet ik zeggen ook nog geen tijd gehad om erin te duiken. Veelste druk met werk en school afronden.

Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
Lijk me beetje broodje aap verhaal. Toestemming die Eneco vraag, gaat om het dagelijks uitlezen van je slimme meters.

Domoticz loop nogsteeds via toonopafstand.eneco.nl, deze is al enige maanden offline, waarom het bij mij wel werk is mij nogsteeds een vraagteken. Nu moet ik zeggen ook nog geen tijd gehad om erin te duiken. Veelste druk met werk en school afronden.
Reputatie 3
Badge +4
Het werkt bij mij nu ook redelijk., wel nog met af en toe een hik.
Reputatie 2
Badge +1
Hier nu sinds gisteren weer(al vaker) niet te benaderen vanuit Domoticz.
Zowel de Toon als mijn Pi opnieuw opgestart, maar geen succes. Werkt het bij jullie nog wel naar behoren?

Gr. Tom
Reputatie 3
Badge +4
Werkt wisselend bij mij. Op het moment gaat het prima, hoewel er nog steeds foutmeldingen in het log komen. Soms ook weer werkt het niet vanaf domoticz, maar wel als ik rechtstreeks de url intyp.

2017-11-02 08:39:15.896 Error: ToonThermostat: retrieveToonState request not successful, restarting..!
2017-11-02 08:40:48.348 Error: Error opening url: http://192.168.0.10:8084/json.htm?type=command&dparam=thermostatstate&idx=194&state=1

De server krijgt dan weer eens geen contact met Toon. Weet niet of dit nou lokaal uit de Toon wordt gehaald, of van de server(s) bij Eneco.
Reputatie 2
Badge +1
Ook maar weer eens naar het log gekeken. Oh ja.....had mijn Eneco wachtwoord aangepast. Platte hand op het voorhoofd, wachtwoord opnieuw ingesteld in Domoticz en...natuurlijk weer verbinding.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen