Grafiek/verbruik Toon | Eneco Community

Grafiek/verbruik Toon

Badge
  • Energiekeling (level 11)
  • 0 reacties
Hallo,

Sinds kort klant van Eneco en sinds gisteren een mooie Toon aan de muur hangen.
Alles werkt naar behoren, echter heb ik een vraagje betreft gebruik.
In het hoofdscherm zie ik mijn actuele verbruik van gas en stroom (analoge meters) maar ik zie geen grafiek.
De monteur vertelde mij dat het grafiek wel in werking moet zijn als het minimaal een uur is aangesloten.
Laagst verbruik stroom staat op 0 en bij gas staat streepjes.
Heb de toon al een softreset gedaan(kleine knopje indrukken) maar is een facoryreset beter?
en hoe voer ik de factoryset uit?

Veel vragen voor een eerste post:-)

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Mack

Hartelijk welkom op het Eneco forum! Je kan proberen om een harde reset uit te voeren, dit doe je door de stekker van de ketelmodule even uit het stopcontact te halen. Graag hoor ik of het gelukt is!
Reputatie 3
Badge
Factory settings herstellen kan geen kwaad als je toch geen data al verzameld hebt. Proberen kan geen kwaad. Zou wel eerst Folkert zijn tip proberen.
Reputatie 3
Badge
O ja bij een fabrieksreset ben je ook de instellingen voor de meter kwijt. Als je die niet kent registreerd toon straks niet goed
Badge
Heb de meter gereset, de waardes van de meters heb ik overgenomen.
Nu is alles werkend, krijg netjes een grafiek dus eigenlijk wel tevreden zo:-)
Op dit moment ben ik dus nog voorzien van analoge meters, hoe nauwkeurig zijn deze tov de nieuwe slimme meter?
ik heb in het grafiek af en toe pieken van 20000watt. (twintigduizend).
Loont het de moeite om de slimme meter aan te vragen?
20.000 watt is heel gewoon als je een hennep-plantage op zolder hebt. Als je die niet hebt en ook geen buurman die van jou aftapt voor zijn plantage, dan zou het kunnen zijn dat Toon niet goed is ingesteld.
Het aantal omwentelingen/pulsen per kWh van de meter komt niet overeen met de instelling op Toon (blz. 67 handleiding).
Zonder verdere info over je meter is daar op dit moment weinig meer over te zeggen.
Maak een foto of meldt merk en typenr. van je meter.
Reputatie 3
Badge
Doe de test eens met een waterkoker. Op je waterkoker staat hoeveel watt deze verbruikt en kijk wat toon aangeeft. Als dit redelijk overeenkomst is er met toon zijn ensors weinig mis denk ik dan zo.
Badge
Waterkoker test gedaan, die is ongeveer 2000watt, geeft ie ook netjes aan.
Voor @toon econoom  op mn energiemeter staat C=375, deze waarde staat ook netjes ingesteld in TOON.
Ik zal er eens opletten of het vaker gebeurd, wellicht stond de TOON nog in de modus "meters worden ingelezen"

Alvast bedankt voor de snelle reactie's
Reputatie 3
Badge
Hoelang zijn die hoge waardes zichtbaar? misschien dat de sensors soms net wat scheef zitten waardoor hij meer registreerd???
Reputatie 3
Badge
Hier 99 miljoen liter gas per uur 🙂 net slimme meter gehad.

Hier 99 miljoen liter gas per uur 🙂 net slimme meter gehad.

dat is een 4e deel wat gasunie per jaar transporteerd :D
(Werkzaam bij gasunie)

gr kevin
Reputatie 3
Badge
Na de reset was het probleem over. maar vond het wel grappig. alles viel buiten het kader van toon. 😉

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen