Grafiek gasverbruik op Tablet | Eneco Community

Grafiek gasverbruik op Tablet

• 28 november 2014
  • 9 reacties
  • 249 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 182 reacties
Hallo,
Deze week heb ik de sw update gedaan, tevens zijn bij mij slimme meters geplaatst.
Sindsdien ziet mijn grafiek voor het daggebruik er op de Tablet anders uit, zie bijgaande foto. Van 10 tot 1400 uur lijkt het erop dat je continue gasverbruik hebt. In de oude situatie zag je allemaal korte piekjes. Mijn vraag: komt dit door de slimme meters of door de software update.

Remy

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

9 Reacties

Dat komt uiteraard door de slimme meters!
Immers die registreren, achteraf, met blokken van 1 uur, het gasverbruik.

Realtime (korte piekjes) gasverbruik zal je dus niet meer zien.

Pas als de software in de gasmeters geupgraded is naar versie 5 (uit m'n hoofd) zal veel regelmatiger het gasverbruik zichtbaar zijn. Maar of die upgrade ook op de oude slimme meters zichtbaar zal zien, dat lees je nergens.
Reputatie 1
Badge
Hallo Ton,
Op Toon zelf zie ik wel allemaal die korte blokjes, zie bijgaande foto.

Remy
Hoi Remy,

Oké, maar daar zie je ook geen piekjes; ook daar zie je blokken van 1 uur; het zullen altijd blokken blijven door de wijze van verwerken van de data.
Reputatie 1
Badge
Hoi Ton,
Jij hebt weer gelijk, maar dan vind ik wel dat je diezelfde blokken op de Tablet moet zien. Maw dan zie per uur het verbruik.

Remy
Kijk daar heb jij weer gelijk in, maar kennelijk heeft men daar in een iets andere opbouw gekozen, want dezelfde data wordt gewoon bij je Toon opgehaald als je de App opstart.

Ik vind het eigenlijk niet zo belangrijk, zeker niet zolang ik het verbruik achteraf zie.
De reden is bekend, maar ik hoop dat de netbeheerder gauw de nieuwe update uitrolt, die realtime gasverbruik wel mogelijk maakt.
Reputatie 1
Badge
@ moderators,
Graag jullie mening over het door mij gemelde probleem. Ik zou graag op de Tablet dezelfde grafiek zien als op de Toon zelf.

Remy
Reputatie 1
Badge
Hallo,
Ik denk dat ik eruit ben. Op Toon wordt de grafiek als staaf diagram getoond, terwijl op de Tablet de grafiek als lijn diagram getoond wordt. Omdat de grafiek op de Tablet als " blauw" gekleurd is, lijkt het dat er continu gas verbruikt wordt. Mijn voorstel toon op de Tablet ook de staaf diagram

Remy
Hoi Remy,

Goed gevonden van jou!
Ik zei al de opbouw is wellicht anders en je hebt het gevonden dus!

En nu afwachten op maandag wat de moderators daarop te zeggen hebben.
Reputatie 7
Badge +6
@Remy

Ik ga de software developers vragen wat de stand van zaken is hierover.