Gezocht veldtesters Toon | Eneco Community
beantwoord

Gezocht veldtesters Toon

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

111 Reacties

Reputatie 5
Badge +5
hey harro,

met de installatie heb ik geen problemen gehad. alles verliep allemaal in 1 keer goed.
echter met de app heb ik meer problemen. kan nl niet eens inloggen blijft aangeven username or password incorrect. maandag maar even voor bellen of heb jij misschien nog tips?

Als het goed is heb je vandaag daar een mail over ontvangen met een gewijzigde gebruikersnaam en wachtwoord. De gebruikersnaam en wachtwoord uit de eerste mail kun je niet gebruiken.

En mooi dat het bij jou direct de eerste keer goed werkte, Eric.
hey harro,

met de installatie heb ik geen problemen gehad. alles verliep allemaal in 1 keer goed.
echter met de app heb ik meer problemen. kan nl niet eens inloggen blijft aangeven username or password incorrect. maandag maar even voor bellen of heb jij misschien nog tips?

Als het goed is heb je vandaag daar een mail over ontvangen met een gewijzigde gebruikersnaam en wachtwoord. De gebruikersnaam en wachtwoord uit de eerste mail kun je niet gebruiken.

die mail heb ik niet gehad.... even tot maandag wachten dus. gelukkig is het nog niet zo koud dat de verwarming aan hoeft
Reputatie 5
Badge +5
Inderdaad maandag maar even afwachten. En ik neem aan dat je niet van de app afhankelijk bent om de verwarming te bedienen! Goed weekend in ieder geval.
Reputatie 4
Badge +1
Hier zojuist de Test Toon opgehangen.
Alles lijkt zonder problemen gelukt te zijn (met uitzondering Toon Zon), de app werkt ook :
"- gebruikersnaam is gelijk aan je gebruikersnaam voor "Mijn Eneco"
- wachtwoord is gelijk aan je Eneco klantnummer"

Had nog wel een mailtje dat voor activatie nog iets aangepast moest worden, maar toch werkt alles.
Enige wat ik nu opmerkte is dat er software 3.1.xx op staat en dat werkt niet met Toon Zon, dat is ook het deel dat ik van de installatie niet heb kunnen doen.

Morgen even reactie op mijn mail afwachten. Ben benieuwd of er gedowngrade kan worden naar 2.10.x, of dat 3.2 snel komt, zodat ook Toon Zon weer werkt. (Dat is het risco van tester zijn)
Reputatie 5
Badge +5
Alles lijkt zonder problemen gelukt te zijn (met uitzondering Toon Zon), de app werkt ook :

Had nog wel een mailtje dat voor activatie nog iets aangepast moest worden, maar toch werkt alles.
Enige wat ik nu opmerkte is dat er software 3.1.xx op staat en dat werkt niet met Toon Zon, dat is ook het deel dat ik van de installatie niet heb kunnen doen.

Morgen even reactie op mijn mail afwachten. Ben benieuwd of er gedowngrade kan worden naar 2.10.x, of dat 3.2 snel komt, zodat ook Toon Zon weer werkt. (Dat is het risco van tester zijn)

Hoi Robin,

Volgens mij is er bij jouw iets fout gegaan. Hier heb ik versie 2.10.15 op Toon staan, dat is in combinatie met Toon Zon.
Ben wel benieuwd wat voor antwoord je morgen krijgt trouwens....
Dat de app werkt met oude gebruiksnaam en klantnummer, dat is ook héél vreemd.
Reputatie 4
Badge +1
Denk ook dat de software versie fout is gegaan.
Met de App bedoel ik de door Quby geleverde test app, de inlog gegevens zijn mijns inziens niet zo heel vreemd, is immers wat ik opgekregen heb.
Of dat het meest veilige is, is een andere visie, maar het werkt prima.

Alleen geen Toon Zon is een klein beetje jammer, maar dat wordt vast opgelost.
- Andere test toon
- Andere software (downgraden)
- Andere software (3.2 testen)
De vraag is alleen op welk termijn dat dan is.
Hoi als jullie weer mensen zoeken,bij deze:D
Reputatie 4
Badge +1
Nog even een update op mijn Test Toon.
Ik had eigenlijk software 2.10 moeten hebben, bij uitzondering krijg ik nu alvast 3.2.
Er zijn nog wel enkele bugs/problemen bekend.

Ben benieuwd, voor de weinige tijd die ik gister heb kunnen besteden aan Toon 3.1 vond ik dat deze een flink stuk sneller reageert. Vanavond na updaten nar 3.2 alvast beter testen en 'spelen'
Reputatie 5
Badge +5
Nog even een update op mijn Test Toon.
Ik had eigenlijk software 2.10 moeten hebben, bij uitzondering krijg ik nu alvast 3.2.
Er zijn nog wel enkele bugs/problemen bekend.

Ben benieuwd, voor de weinige tijd die ik gister heb kunnen besteden aan Toon 3.1 vond ik dat deze een flink stuk sneller reageert. Vanavond na updaten nar 3.2 alvast beter testen en 'spelen'

Aha, dat maakt het al een stukje duidelijker!
Ik ben nog aan het stoeien met de app.
Badge

Ja en iedereen die nu toon zon besteld moet ook maar wachten tot ergens in oktober,.. Ben je niet eens tester en toch koop je iets waarvan ze bij Eneco al weten dat het voorlopig niet gaat werken.

Ja en iedereen die nu toon zon besteld moet ook maar wachten tot ergens in oktober,.. Ben je niet eens tester en toch koop je iets waarvan ze bij Eneco al weten dat het voorlopig niet gaat werken.

Sterker nog je zal minstens tot eind november moeten wachten voor je 3.2 krijgt.
Wees maar blij want de versie 2.10.12 werkt meer dan perfect!
Als je tenminste van een goed werkende Toon Zon houdt..........

Dus voor zo ver bekend kan je dus nu wel degelijk Toon Zon bestellen.
Badge
Hmm ja had ik versie 2.10.12 maar dan kon ik tenminste wat(t) zien ipv 0 watt zodra de zo'n schijnt.

En downgrade was niet mogelijk, evenals mijn toon ruilen voor een eerdere versie.
Tja die had je moeten houden!

Heb je nu versie 3.0.32?
Badge
Nee 3.1.22 en had de versie hiervoor al voordat ik zon bestelde, avond voor de monteur kwam was er deze update en ik dacht dus dat dit DE ZON update was.

Maar helaas alleen rookmelders erbij.

Het nieuwe menu had ik al een paar weken dus ookal had ik niet geüpdate dan kon ik nog niets.
Nee 3.1.22 en had de versie hiervoor al voordat ik zon bestelde, avond voor de monteur kwam was er deze update en ik dacht dus dat dit DE ZON update was.

Maar helaas alleen rookmelders erbij.

Het nieuwe menu had ik al een paar weken dus ookal had ik niet geüpdate dan kon ik nog niets.

Tja 3.1 zelfs!
Jammer dat je je licht niet vooraf op het forum hebt opgestoken.
Zeker toen je Toon Zon wilde, dan ga je je toch inlezen?
Want ook bij 3.0 kon het ook al niet meer.............

Downgrade kan inderdaad niet, dus zal je nu tot eind november minimaal moeten wachten.
Reputatie 5
Badge +5
@J. Tielen

Ik begrijp je teleurstelling heel goed. Jammer dat het zo is gelopen. Naar mijn mening mag Eneco eerst wel eens goed kijken op welke versie Toon draait. Het was handiger geweest om eerst versie 3.2 af te wachten en dan de installatie in orde maken. Downgraden gaat helaas niet. Wat wel kan is je Toon omruilen met één die op versie 2.10.12 draait.
Maar ik zie nu dat ze dat niet van plan zijn te gaan doen, jammer.
Het was een prima mogelijkheid geweest om je tevreden te stellen
volgens mij.
Beste Foltert

Wil ook heel graag bij de testgroep
hallo,

zou een van de moderators mijn ingeschat verbruik naar de test-toon willen zenden? dan kan ik ook weer bedragen zien bij het verbruik
Reputatie 5
Badge +5
hallo,

zou een van de moderators mijn ingeschat verbruik naar de test-toon willen zenden? dan kan ik ook weer bedragen zien bij het verbruik

Hoi Eric,

Dat moet in het geval van veldtester via Quby. Is bij mij ook het geval. Zit hier ook nog op te wachten.
hallo,

Hoi Eric,

Dat moet in het geval van veldtester via Quby. Is bij mij ook het geval. Zit hier ook nog op te wachten.

hoi harro,

bedankt voor je bericht. morgen quby nog maar eens mailen dan.
Reputatie 5
Badge +5
hallo,

Hoi Eric,

hoi harro,

bedankt voor je bericht. morgen quby nog maar eens mailen dan.

Kim is er mee bezig, ik neem aan dat het ook voor jouw geldt.
Maar een extra berichtje kan natuurlijk geen kwaad!
denk dat jullie er wel genoeg hebben by now, maar zo niet.....
ik heb gisteren mijn 'normale' Toon ontvangen .
Ook ik ben wel in voor 't testen van nieuwe content tbv Toon.. Heb 'm sinds gisteren pas dus ik raak niet veel gegevens kwijt..! Mijn Toon is gekoppeld met Hue lampen.
Badge
Ook ik wil me graag aanmelden als testgebruiker.
Hallo,
Ik wil me bij deze aanmelden. Ben zelf ontwikkelaar van Domotica software en ben zelf ook van plan om met de TooAPI (als die beschikbaar is) uitbreidingen voor de Toon te maken.

Groet,
Rien