Geschat verbruik op IPad | Eneco Community
beantwoord

Geschat verbruik op IPad

• 22 februari 2018
  • 26 reacties
  • 625 Bekeken

Mijn IPad laat op de Toon app niet het geschatte verbruik zien. Iemand een idee wat er aan te doen is? Ik zie dit wel op de Toon zelf en op mijn IPhone.
icon

Beste antwoord door Berny 22 februari 2018, 22:44

Het is nogsteeds mogelijk op de iPad @RobK. Op de +Toevoegen knop links boven klicken en de opties van de de pop-up scherm kiezen en vervolgens op Tonen klicken.
Bekijk origineel

26 Reacties

Bedoel je de App Mijn Eneco?

Als je de App Toon®️ op Afstand bedoelt daar kan je het ingeschatte verbruik op de  iPad En  Iphone niet zien. Dat kan alleen op Toon®️ op de statuspagina.
Nee. Ik bedoel echt de TOON app die ik ooit een keer gedownload heb.
Nee. Ik bedoel echt de TOON app die ik ooit een keer gedownload heb.

Op de Toon®️ App Toon®️ op afstand is dat niet mogelijk. Alleen op Toon®️ zelf
Oke, bedankt. Jammer.
Oke, bedankt. Jammer.

Deze App is er puur op gericht om je verbruik/opwek/teruglevering (op afstand) te zien en Toon en aanvullende apparatuur op afstand te bedienen.
De app op de IPhone laat het wel zien. Gebruik ik die wel. Bedankt.
De app op de IPhone laat het wel zien. Gebruik ik die wel. Bedankt.

Het ingeschatte verbruik???

Alleen de App Mijn Eneco toont je het ingeschatte verbruik......
De Toon app van Eneco toont mij in de grafiek maanden ook het ingeschat verbruik middels een rode lijn. Dit is de app op mijn Iphone. Op de Ipad werkt het niet.
Een rode lijn daar ben ik het uiteraard wel mee eens.
Jij meldde ingeschatte verbruik en daar koppel ik zichtbare waardes aan, zoals Toon®️ dat laat ziet op de Statuspagina.
Ook weer opgelost!

Blijkt maar weer dat goed communiceren best lastig is.? Kan dit dan wel op mijn IPad Pp?
Blijkt maar weer dat goed communiceren best lastig is.? Kan dit dan wel op mijn IPad Pp?

Klopt Rob, vandaar dat ik qua benoemingen van zaken/onderdelen dat zo duidelijk mogelijk probeer te doen.

Als ik op de  iPad de App Toon®️ op Afstand gebruik en de grafiek op maand zet, krijg ik dezelfde rode lijn te zien als op de  Iphone.

Mooi. Maar waarom ik dan niet? ?
Mooi. Maar waarom ik dan niet? ?

Wil je even een screendump hier plaatsen?

Ps
Ik heb van mijn  iPad ook even de screendump in m’n vorige reactie geplaatst.

Kijk ik vermoedde het al, jij bedoelt de App Toon®️ op Tablet dat is een heel andere App.

Voor zo ver ik weet is die rode lijn daar nooit mogelijk geweest.

Zelf kan ik deze App niet controleren omdat voor veldtesters de  iPad niet meer ondersteunt wordt.

Eneco zet namelijk volledig in op gebruik van smartphone; vandaar dat er voor de  iPad tablet App geen onderhoud meer plaats vindt.

Wil je toch deze rode lijn op de  iPad gebruiken zal je dus net als ik moeten doen, zoals ik hiervoor liet zien.
Het is nogsteeds mogelijk op de iPad @RobK. Op de +Toevoegen knop links boven klicken en de opties van de de pop-up scherm kiezen en vervolgens op Tonen klicken.
Kijk! Heel goed Pedro; ik kon het helaas niet testen.
Reputatie 1
Badge
Het werkt echt wel op de iPad.
Het werkt echt wel op de iPad.

Klopt, dat heeft @Berny net voor jou uitgelegd?
Ik zie in de Toon app ook geen ingeschat verbruik meer. Klopt dit? Mis het wel.
Reputatie 2
Beste @Fienemans

Welkom op het forum!

Vervelend dat je geen ingeschat verbruik meer ziet op jouw Toon-app. Zie je het ook niet op Toon zelf? Zo niet, dan ligt het probleem in de Toon en moeten wij dat aanpakken. Ik kijk dit daarom graag met jou mee.

Zou je jouw klantnummer kunnen toevoegen aan jouw profiel en de Externe Toegang op Toon voor mij kunnen aanzetten? Dit doe je via MENU > TOON SUPPORT > EXTERNE TOEGANG op ‘AAN’.

Geef een seintje wanneer dit gelukt is.

Groeten,
Reputatie 7
Badge +9
@Joanna,

Op Toon zelf is het bij mij prima te zien. In app echter niet. Dit issue heb ik zelf ookal bij Quby gemeld ivm dat ik Innovator ben van de nieuwe Toon app.
Idd, het is enkel in de App, niet op de Toon zelf, daar is het wel te zien. Maar ik vond het in de oude App juist zo’n handige tool.
Reputatie 2
@Fienemans

Bedankt voor jouw reactie. Ik heb dit intern overlegd. Dit is een bekend issue, wat @mAiden ook aangeeft.

Op dit moment krijgen wij veel signalen binnen van users die dit heel vervelend vinden en het ingeschatte verbruik graag terug willen op de app. Echter, het is nog onzeker of dit überhaupt terug gaat komen.

Over dit onderwerp wordt er intern gesproken met Quby. Wanneer er meer bekend is, zullen wij dit communiceren op het forum.

Groeten,
Dat was voor mij nu juist de manier om te besparen. Ik ben zelf weinig thuis en dan is op afstand kunnen kijken heel erg handig. Zou vreemd zijn als dat niet meer terug komt.

Reageer