Geen verbinding met service centre | Eneco Community

Geen verbinding met service centre

• 19 oktober 2016
  • 55 reacties
  • 975 Bekeken

Geef Toon®️ een harde reset en maak gelijktijdig je modem even stroomloos.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

55 Reacties

Reputatie 1
Bedankt Brandje heb hem nu aangezet hopelijk word het snel geholpen word een beetje radeloos van
Reputatie 1
Hallo Brandje die heb ik al zo vaak gedaan eventjes is het gelukt maar dan valt het weer weg
Zal ik doen. Bedankt
Hallo Brandje,

Ik heb nog een laatste poging gedaan.
Modem uitgedaan.
Stekker uit het stopcontact van de toonmodule.
En tevens stekker uit het stopcontact van de CV ketel.
En ........ tada Het werkt JIPEE
Eindelijk
Toen ik probeerde in te loggen op Toon op mijn Iphone werkte dat ook weer

Prettig weekend
Ik snap ook niet waarom het bij mij niet werkte als ik de eerste 2 stappen deed.
Toon ging steeds op zwart en modem was stroomloos. Misschien omdat ik een oudere CV ketel heb.
We zullen het nooit weten maar we weten dat het nu weer werkt en dat is het belangrijkst.
Nogmaals bedankt voor alle info en moeite om mijn probleem op te lossen
Reputatie 1
ok bedankt Brandje
Reputatie 1
@Brandje
@Folkert Jongens TOP Service van Eneco vandaag monteur langs geweest om een andere toon te installeren en tot nu toe heb ik verbinding met SC
Dat had ik gelezen, maar ik schrijf:

Gelijktijdig je modem stroomloos maken.
Dus doe deze 2 handelingen nog even!

En als je een App gebruikt: verwijderen en opnieuw installeren.
Reputatie 1
Heb zojuist gedaan maar niet gelukt
Heb zojuist gedaan maar niet gelukt

Prima dan even wachten op nadere instructie van een moderator!
Reputatie 4
Badge +4
@Cemo,

Goed dat je dit probleem bij ons aankaart via onze Community. Natuurlijk help ik je graag om het probleem op te lossen. Uit de eerdere posts begrijp ik dat het resetten van Toon en het herstarten van de modem geen oplossing biedt. Heb je de reset van Toon ook uitgevoerd door de stekker van de ketelmodule 30 seconden stroomvrij te maken?
Ook hier het zelfde. Al een paar keer mijn router en mijn ketel module gereset. Dan werkt het maar als ik op mijn werk ben heb ik geen verbinding met toon.
Ik heb ook nog steeds geen verbinding met Toon
Modem al heel vaak uitgezet
App verwijderd en er weer opgezet maar krijg nog steeds foutmelding
Reputatie 7
Badge +8
@Karima:

Toon ookal is een hard reset gegeven, zoals Brandje aangeeft in zijn beginpost?

Dit doe je door bij de CV - Ketel de stekker van Toon 1min even stroomloos te maken, daarna doe je hem weer in stopcontact..
Hoi Karima,

Ook Toon dient een harde reset te krijgen om een nieuwe schone verbinding met het SC op te bouwen.
Heb je dat ook gedaan?

De melding van de moderator voor oplossing geen gebruik App is nog steeds van toepassing:

Quote oude storingstopic:

Doet je mobiele app het nog steeds niet?
We krijgen nog steeds meldingen van gebruikers die hun mobiele app niet kunnen gebruiken. Hiervoor hebben we twee oorzaken gevonden die je zelf kunt verhelpen.

Niet kunnen inloggen op iPhone
De mobiele app slaat een aantal gegevens lokaal op. Het lijkt er op dat door de storingen van de afgelopen dagen bij sommige iPhone gebruikers deze gegevens corrupt zijn geraakt, waardoor het inloggen niet meer lukt. De oplossing voor dit probleem is het deïnstalleren en opnieuw installeren van de app.

Geen verbinding met Toon / unknownHostException / gegevens in de app anders dan op Toon
Door de problemen van de afgelopen dagen zijn voor sommige Toon’s de gegevens in onze DNS servers niet goed bijgewerkt, waardoor het service center geen contact meer kan maken met je Toon. Om dit probleem te verhelpen kun je de beveiligde (VPN) verbinding opnieuw opbouwen door de Wifi verbinding van Toon kort te verbreken. Dit kan het gemakkelijkst door kort je Wifi router, ADSL modem of kabelmodem uit en aan te zetten.

Wat als dit je probleem niet oplost?
We willen graag dat je weer van je Toon app gebruik kunt maken. Om je optimaal te helpen het probleem voor jou op te lossen hebben we een paar gegevens van je nodig: het nummer van je Toon (bijv. eneco-001-123456) en een zo precies mogelijke omschrijving van de foutmelding, het liefst in de vorm van een screenshot van je mobiele app. Heb je ook een foutmelding op je Toon, stuur dan in een PM ook een foto van het scherm mee.
Bij deze laat ik weten dat ik vanmorgen de app probeerde en het lijkt nu weer te werken.
Bij deze laat ik weten dat ik vanmorgen de app probeerde en het lijkt nu weer te werken.

Altijd leuk om te horen.
Weer een tevreden Toon en App gebruiker!
Fijn weekend.
Ik heb het net nog een keer geprobeerd.
Gelijktijdig heb ik de modem uit gezet, de stekker uit het stopcontact gehaald van de CV en de app verwijderd van mijn iphone.
Ruim 5 minuten gewacht en toen alles weer aangedaan en de app opnieuw geinstalleerd maar helaas.
Mijn Toon heeft nog steeds geen" verkeer en weer" en mijn toon op afstand werkt ook nog niet.
Ik heb het net nog een keer geprobeerd.
Gelijktijdig heb ik de modem uit gezet, de stekker uit het stopcontact gehaald van de CV en de app verwijderd van mijn iphone.
Ruim 5 minuten gewacht en toen alles weer aangedaan en de app opnieuw geinstalleerd maar helaas.
Mijn Toon heeft nog steeds geen" verkeer en weer" en mijn toon op afstand werkt ook nog niet.

Ik lees niet dat je Toon®️ een harde reset hebt gegeven?
De Toon®️ module bij je CV dient daarvoor 1 minuutje stroomloos gemaakt te worden.
Hallo Brandje,

Kan ik de gegevens van mijn toon via deze site plaatsen of moet dat via een "beveiligde" website of telefonisch contact?

Alvast bedankt voor de info
Hoi Karima,

Heb je de harde reset Toon gedaan zoals ik beschreef?
Ja ik heb die stekker van de Toon module er uit gehaald toen ik de modem uit deed
Ja ik heb die stekker van de Toon module er uit gehaald toen ik de modem uit deed

Oke, dat moest ik even zeker weten, omdat je het over je CV had.
Dan val je nu in de groep (zie mijn eerdere gekopieerde reactie van Eneco) in de groep die de daar gevraagde info aan een moderator per Privé Bericht mogen sturen.
Ik zie Danielle online, die die mag je dan dat PBtje sturen.
Suc6, zij neemt het persoonlijk dan met je op en zorgt voor de oplossing.
Hierbij foto van mijn Toon
ok bedankt voor alle info

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen