Geen verbinding met service centre | Eneco Community

Geen verbinding met service centre

• 19 oktober 2016
  • 55 reacties
  • 996 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

55 Reacties

In mijn geval waren het dus 3 handelingen ipv 2:

1) modem uit
2) stekker toonmodule uit het stopcontact
3) stekker CV uit het stopcontact.

Ik deed steeds alleen de eerste 2 stappen. Maar ben blij dat het opgelost is

Ik ben blij dat het bij jou werkt, maar neem van mij maar aan dat de 3e eigenlijk hier geheel buiten staat.

Veel belangrijker is dat als Toon®️ op zwart gaat, dat gelijktijdig je modem stroomloos is, want dan pas kan Toon®️ een volledig schone nieuwe verbinding opbouwen met het Service Center.
Ik snap ook niet waarom het bij mij niet werkte als ik de eerste 2 stappen deed.
Toon ging steeds op zwart en modem was stroomloos. Misschien omdat ik een oudere CV ketel heb.
We zullen het nooit weten maar we weten dat het nu weer werkt en dat is het belangrijkst.
Nogmaals bedankt voor alle info en moeite om mijn probleem op te lossen
Reputatie 1
Gister nieuwe update geïnstalleerd tot nu toe geen verbinding met SC zachte resset en ook harde gegeven geen verandering.
Gister nieuwe update geïnstalleerd tot nu toe geen verbinding met SC zachte resset en ook harde gegeven geen verandering.

Zonder even je modem stroomloos te maken, ontstaat er geen goede verbinding met het SC.
Reputatie 1
Hallo Brandje, heb de modem ook gelijktijdig met ketelmodule eruit gehaald 1min gewacht maar geen resultaat heb zovaak gedaan maar nog steeds geen verbinding met SC
Hallo Brandje, heb de modem ook gelijktijdig met ketelmodule eruit gehaald 1min gewacht maar geen resultaat heb zovaak gedaan maar nog steeds geen verbinding met SC

Duidelijk, dan moet je bij menu/support de externe klantentoegang aanzetten.
Dan kan een moderator op afstand je Toon®️ controleren en dat levert dan problemen op zonder SC en wellicht dat je displaycode nog gevraagd wordt.
Reputatie 1
Bedankt Brandje heb hem nu aangezet hopelijk word het snel geholpen word een beetje radeloos van
Begrijpelijk!
Volgens mij is Folkert nog online; hopelijk schiet hij je nu snel te hulp!!
Reputatie 1
Tot nu toe geen reactie van Folkert
Tot nu toe geen reactie van Folkert
Helaas, ik hoopte dat hij vanmiddag nog zou reageren.
Niet gelukt dus en zal je tot morgen moeten wachten.
Reputatie 1
Kan een van Moderator mij aub helpen
Reputatie 1
ok bedankt Brandje
Reputatie 7
Badge +6
@Cemo

Wij kunnen helaas niet met je meekijken in je Toon wanneer je Toon offline is. Kun je eens proberen om een hotspot te maken met een mobiele telefoon en dan kijken of Toon wel met deze hotspot verbind?
Eigenlijk ben ik bang dat @Cemo een KPN V8 modem heeft................
Reputatie 1
@Barndje ik heb ubee modem van ziggo na de grote storing van twee weken geleden begon de ellende pas @Folkert zojuist soft resset en hij was voor een half uurtje verbonden met SC nu valt het weer uit hij is wel met internet verbonden zou je even na kinnen kijken groet Cemo
Softreset op wat?
Reputatie 1
Op mijn toon gelijktijdig modem stekker uit gehaald@ Brandje
Oké een harde reset op Toon®️ dus.
Dus Toon®️ via de ketelmodule 1 minuut stroomloos gemaakt?

Hoeveel meter hangt Toon®️ van het modem af?
Op welk kanaal stuurt je Ziggo modem het 2,4 GHz signaal uit?
Staat het op Auto? Kies eens kanaal 6
Heb je de hotspot methode die Folkert voorstelde uitgeprobeerd?
Reputatie 1
@Folkert ik heb zo juist via hotspot geprobeerd en het is geluk maar het duurt maar 5min en toen verbreekt de verbinding met SC maar wel gewoon verbonden met internet ik begrijp helemaal niets meer van
Reputatie 1
@Brandje de afstand is 4mter en ik snap niet van die 2.4ghz
Reputatie 1
Wat bedoel je ermee?@Brandje
Oké 4 meter mag geen probleem voor WiFI opleveren.
2,4 is de frequentie waar jouw modem het WiFi signaal op uitstuurt.
Als je dit niet weet, dan snap ik wel dat je m'n vraag over de kanaal instelling niet reageert.
Dan wordt alles wel lastig. Hopelijk kan Folkert morgen op afstand nog het eea regelen.
Misschien dat Folkert een monteur kan langstduren.
Reputatie 1
Dat hoop ik ook Brandje ben al een tijdje mee bezig alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +6
@Cemo

Ik vraag de softwarebeheerders hier naar te kijken voor je.
Reputatie 1
@Folkert

Hoe gaat het nu veder?kom een monteur langs?