Geen verbinding met de Toon app als mijn telefoon verbonden is met 4G. | Eneco Community
beantwoord

Geen verbinding met de Toon app als mijn telefoon verbonden is met 4G.

• 11 maart 2019
  • 23 reacties
  • 612 Bekeken

Waarom werkt de app niet als er een verbinding is met 4g . krijg dan een melding van geen verbinding .
Voor de update werkte de app wel
Groet ,
wim
icon

Beste antwoord door mAiden 16 maart 2019, 12:58

Heeft Toon op Afstand toestemming om mobiele data te mogen gebruiken? Niet klakkeloos zeggen ja, komt tevaak voor dat dit niet het geval is, even controleren! 😉
Bekijk origineel

23 Reacties

Ook met 4G werkt de App meer dan perfect.
Ik zou beginnen Toon®️ even opnieuw op te starten.
Dan maakt Toon®️ weer een nieuwe (soort) VPN verbinding met het Service Center.
Dat is vaak al voldoende.
Toon verschillende keren opnieuw opgestart , maar krijg nog steeds geen verbinding via 4g
Reputatie 7
Badge +2
@W. Greijn

Dit is een vreemd fenomeen 🤔. Heb je wel verbinding met de App via WiFi? Hoe zit het met de verbinding op een tweede/andere telefoon.. heb je dit al geprobeerd?

Groet, Urgel
via wifi werkt het wel en met andere telefoon zelfde probleem
Reputatie 7
Badge +2
@W. Greijn

Wil je voor nu de app verwijderen, de telefoon een herstart geven, de app opnieuw installeren gevolgd door het inloggen?

Groet, Urgel
telefoon herstart toon app opnieuw geïnstalleerd , krijg melding dat is mysterieus de server lijkt offline blijf het proberen
Reputatie 7
Badge +2
@W. Greijn

Dit is de melding die je te zien krijgt op de app? En is dit nu zowel op WiFi als op het 4g netwerk? Wil je voor nu ook Toon een herstart geven?

Groet, Urgel
Toon herstart via wifi werkt het wel alleen 4g geeft deze melding
Reputatie 7
Badge +2
@W. Greijn

Dit blijft een vreemd fenomeen. Vooral omdat het via WiFi wel wil lukken om in te loggen, maar niet via 4G. Hierdoor krijg ik het idee dat het meer aan de telefoon instellingen / connectie ligt dan aan de app of Toon. Om wat voor telefoons gaat het en welke telefoonprovider heb je voor de telefoons?

Groet, Urgel
IPhone 5s en iPhone 6se tele2 en vodafoon
Reputatie 7
Badge +9
Heeft Toon op Afstand toestemming om mobiele data te mogen gebruiken? Niet klakkeloos zeggen ja, komt tevaak voor dat dit niet het geval is, even controleren! 😉
Probleem is opgelost mobiele data stond uit op beide tel dank jullie voor het mee denken
Reputatie 7
Badge +2
@W. Greijn

Haha, het probleem was dus toch simpeler dan het leek 😛. Bij deze weer veel plezier met Toon . @mAiden bedankt voor het meedenken 💪🏾.

Groet, Urgel
Badge
zo langzamerhand erger ik me aan de toonapp, bij wifi

alles goed maar bij 4g is het knudde...
Dus toonapp weer er af gehaald opnieuw gedownload en zie ik dit staan als ik probeer in te loggen..

groet mario

Reputatie 6
Badge +1
@Mariodrent

Ik heb je reactie naar dit topic verplaatst. Staat de mobiele data aan in de Toon op afstand app? Kan je dat controleren?

Groeten, Tina
Badge

Badge
ja die staat aan.
Reputatie 6
Badge +1
@Mariodrent

Krijg je dezelfde melding ook als je het probeert op een andere telefoon? Heb je na het verwijderen van de app ook de cache geleegd voordat je deze opnieuw ging downloaden? Kan je dat proberen?
Badge
dat heb ik nu net gedaan, andere telefoon cache geleegd, maar helaas.
app verwijderd en nu geeft hij weer aan 'er gaat iets fout server is offline'
Reputatie 7
Badge +2
Goedemorgen @Mariodrent

Het wil maar niet lukken lees ik. Ook niet met de handelingen die je nu hebt verricht😩. Een simpele vraag, heb je Toon al een harde reset gegeven door de ketelmodule een halve minuut stroomloos te maken?

Groet. Urgel
De servers werken niet voor iedereen optimaal bij mij via 4g of zelfde WiFi netwerk doet de toon app moeilijk met geen verbinding of voor de helft laden een reset van toon/module en modem/router veranderd niks aan het resultaat.
Badge
je hebt gelijk masterbas, jij zegt het goed de ene keer werkt het wel en andere keer... merendeel niet.
Dus inderdaad reset heeft geen zin, en dat heb ik al eerder gedaan...
Hier werkte de beta app voor de update van vanmiddag vrijwel altijd. Nu met de laatste update is hij net als de officiele app zo dood als een pier 😞

Maak me er niet zo druk meer over. Op 8 okt komt hier de wp en dan is toon niet meer compatible

Reageer