Geen internetverbinding | Eneco Community
beantwoord

Geen internetverbinding

• 12 november 2015
  • 23 reacties
  • 401 Bekeken

ik heb internet op me mobiel en tv en laptop maar krijg die sins 2 weken niet meer op toon help want wacht nu al anderhalf week op antwoord van eneco wie ken dit en kan mij helpen
icon

Beste antwoord door HvM 13 november 2015, 19:30

Kijk, hier hebben we iets aan. Heb je voldoende wifi signaal op je Toon?
En heb je het statische ip adres voor Toon al geregeld?
Als je in je router kijkt zie je Toon dan ook bij je devices staan?
En staat Toon ook in je access list?
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

23 Reacties

Reputatie 5
Badge +5
Heb je de router al eens gereset?
Toon al een harde reset gegeven?
Heb je Toon een statisch IP adres gegeven?

Ik heb internet op mijn mobiel en tv en laptop, maar krijg die sinds 2 weken niet meer op Toon. Help, want wacht nu al anderhalf week op antwoord van Eneco.

Wie kent dit en kan mij helpen?

Maar niet alleen een statisch IP-adres uitdelen/maken, maar tevens de lease tijd op oneindig instellen.
alles al geprobeerd maar snap niet dat eneco niet reageerd daar ik al 6 nov een klacht stuurde maar djw

alles al geprobeerd maar snap niet dat eneco niet reageert daar ik al 6 nov een klacht stuurde maar djw

Als je hier geholpen wil worden, dan vernemen we graag wat "alles geprobeerd inhoudt"
Er is hier kennis genoeg op je op weg te helpen................
alles gereset ook bij de ketel modem toon en meterkast maar hij geef alleen aan verbinding opbouwen
Reputatie 5
Badge +5
Kijk, hier hebben we iets aan. Heb je voldoende wifi signaal op je Toon?
En heb je het statische ip adres voor Toon al geregeld?
Als je in je router kijkt zie je Toon dan ook bij je devices staan?
En staat Toon ook in je access list?
alles heb de monteur eringezet en had al last in begin maar toen pakte die me internet wel en nu al 2weken niks meer wat is staties ip adres en me wifi doet op alles en heb experia box wel nieuwe en die heb ik ook al ingevoerd bij toon onder verborgen netwerk maar doet ook niks verder zeg kpn u heb gewoon internet dus lig aan toon
:?
alles gereset ook bij de ketel modem toon en meterkast maar hij geef alleen aan verbinding opbouwen

Welke versie draait op je Toon?
Hoever hangt Toon van je modem af?
Maakt Toon wel verbinding met een SSID in de 2,4 kHz?
Welk modem heb je V8 of V9; dan vrees ik dat je problemen blijft houden.
modum v10 en hangt maar anderhalf meter ervandaan en ssid ook al geprobeerd
Oké V10 geeft mogelijkheden, maar dan zal je eerst Toon in je V10 een statisch IPadres met een lease op oneindig moeten geven.
Heb je die kennis niet, dan vraag je het aan een kennis.
Pas dan zal Toon perfect werken!
Reputatie 5
Badge +5
Als ik het zo bekijk, dan staat er in de router iets niet goed.
En een statisch ip adres voor Toon maken is een eerste vereiste zoals Ton ook al aangaf.
heb helaas die kennis niet en ook niet iemand die dit voor mij doen kan
en eneco reageerd helemaal niet op mijn mail erg service gericht zijn ze hoor maar niet heus
en eneco reageert helemaal niet op mijn mail erg service gericht zijn ze hoor maar niet heus

Tja dat is lastig, maar ook zij helpen je niet met het statisch maken van het IPadres van Toon.
heb helaas die kennis niet en ook niet iemand die dit voor mij doen kan

Dan huur je ven een "student aan huis" en die regelt dat ik 15 minuten voor je!
Advertenties genoeg in iedere stad of dorp!
Een investering waar je veel plezier aan kan hebben!
tja als je dat geld hebt wel mare ik vind dat eneco dit moest oplossen tis hun produkt waar ik 4 jaar een abonement hebt afgesloten en een produkt moet goed werken toch of zie ik dit verkeerd maar ga nog een keer mail sturen zoniet dan stap ik ermee naar kassa progama maar bedankt voor jullie hulp
Graag gedaan en suc6!
Reputatie 7
Badge +6
Beste M. Hennekij,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. Kun je de Toon eens een harde reset geven door de ketelmodule bij de ketel een halve minuut van de stroom te halen? Ik hoor graag of dit effect heeft gehad.

Groet,

Folkert
goedenmiddag ik heb alle stekers er al uitgehad ook me router v10 uitgezet paar keer hij pakt geen internet geef alleen aan verbinding opbouwen word er radeloos van en van eneco klachtenbrieven hoor ik al helemaal niks ze reageren niet hebt maling aan gebruikers ik heb om een monteur gevraagd als oplossing nou niks nada antwoord dan bel ik eerdaags maar de belbus van kassa mischien dat ze dan harder lopen want ik denk niet dat eneco slechte image wilt hebben met toon met vriendelijke groet martha
Reputatie 7
Badge +6
@M. Hennekij

Ik zie een notitie staan dat er met een hotspot wel een verbinding gemaakt kan worden met Toon. Dat betekent dat Toon om een of andere oorzaak geen verbinding kan maken met je router, het kan zijn dat je wifi kanaal vol zit deze zou je met de draadloze netwerkassistent kunnen wijzigen.
je bedoeld kpn assistent
ben aan instaleren nu
alles gedaan internet werkt goed behalve toon ik weet het niet meer ga doen wat ik gezegt hebt als ze geen monteur sturen of na 3 weken nog niet reageren