Geen gasverbruik bij plaatsen van slimme meter | Eneco Community
vraag

Geen gasverbruik bij plaatsen van slimme meter

Reputatie 3
Badge +4
Sinds vandaag heb ik een slimme meter geplaatst gekregen. Maar er is geen gasverbruik te zien op de toon! Wel het stroomverbruik is te zien. Ik heb alles al gedaan

15 Reacties

Heb je ook de submenu’s van de meetmodule op je Toon®️ bekeken?
Daar dienen de keuzes op P1 te staan.

Reputatie 3
Badge +4
Ja ik hem verwijderd en opnieuw gekoppeld. Het rare is het stroomverbruik komt wel goed binnen. Maar het gasverbruik komt niet binnen in de toon
Heb je de instelling gecontroleerd waar ik een foto van liet zien?
Reputatie 3
Badge +4
Ja de instellingen staan goed zoals op je foto
Reputatie 3
Badge +4

De foto die jij bijvoegt zegt niet zoveel het gaat om het menu wat je krijgt als je op het potloodje drukt achter Energiebronnen.
Maar als jij zegt dat de keuze bij Gas op P1 staat, dan zit je vermoedelijk in de administratieve wachttijd bij je Netbeheerder voor je slimme gasmeter qua koppeling.
Dit kan 10 tot 14 dagen duren.
Reputatie 3
Badge +4
Bedankt voor de uitleg Ton. Dan wacht ik wel 14 dagen op wat er gaat gebeuren. Als ik nog geen verbruik ziet dan meld ik het wel weer. Ik laat laat het wel weten of ie het doet of niet doet

Ps de meetmodule heb net wel een update gedaan
Top @Tollybolly !👍
Altijd leuk om de afloop te weten. 😏
Fijne dag verder😃
Reputatie 3
Badge +4
Lol hij geeft nu ineens -6891,27 m3 aan

Kijk dat is het begin dat je gasverbruik nu wel door komt.
Zo snel kan het soms gaan.
Dit hoge aantal daar moet je maar niet op letten dit komt door de overgang van dom naar slimme meter.
Vanavond na 24:00 zal alles weer normaal werken.
Reputatie 3
Badge +4
👍Top
Reputatie 1
Badge
De foto die jij bijvoegt zegt niet zoveel het gaat om het menu wat je krijgt als je op het potloodje drukt achter Energiebronnen.
Maar als jij zegt dat de keuze bij Gas op P1 staat, dan zit je vermoedelijk in de administratieve wachttijd bij je Netbeheerder voor je slimme gasmeter qua koppeling.

Goede avond, zijn foto geeft toch 2 keer aan slimme meter?
Dit komt er alleen te staan als er P1 gekozen is.
Gr. Sander

Gr. Sander

Slimme meter was verder geen issue!
Wel of de P1 keuze was gemaakt😏
Pas dan wist ik zeker, dat ik het advies, wachten op administratieve afhandeling kon geven👀
En die fase is de ts inmiddels net ook gepasseerd, dus alles is nu rond.
Reputatie 1
Badge

Gr. Sander
Slimme meter was verder geen issue!
Wel of de P1 keuze was gemaakt😏
Pas dan wist ik zeker, dat ik het advies, wachten op administratieve afhandeling kon geven👀

Dat zeg ik!
Er staat slimme meters,op zijn foto.
Dat betekend automatisch dat de P1 aangevinkt is.
Als P1 niet aangevinkt staat, dan staat daar analoog of niks.
Het is maar net waar je de nadruk op legt.
Ik sprak over “zegt niet zoveel”, ik probeer in mijn advies een forumlid in zo’n geval op dat (P1)menu te wijzen. Die optie wordt namelijk veel vergeten. En soms is er maar 1 van de 2 energiesoorten aangevinkt.
Zoals jij het aangeeft heb ik nooit getest.
Bedankt voor je nadere verduidelijking.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen