beantwoord

Geen gas en stroom zichtbaar

Reputatie 1
Heb sinds vorige week een Toon. Nu kan ik alleen nog niet het stroom- en gasverbruik zien. Kan iemand mij daarmee helpen?
groet
icon

Beste antwoord door Folkert 5 december 2018, 15:43

@EllyR2018

Niet fijn dat je geen gas en stroom ziet na de installatie van Toon. Wie weet kunnen we het snel oplossen! Zou je het volgende in Toon eens willen proberen?

Ik wil je vragen om via het Menu naar Instellingen te gaan en dan Energiemeting te selcteren. Vervolgens wil ik je vragen onderstaande stappen uit te voeren.
- Meetmodules (potlood indrukken)
- Meter module 1 (potlood indrukken)
- Energiebronnen (potlood indrukken)
- Geef aan op welke energiebron de meetmodule is aangesloten. Vink stroom en gas aan
- Hoe is jouw meetmodule aangesloten op de stroommeter? Vink P1 sensor verbinding aan
- Hoe is jouw meetmodule aangesloten op de gasmeter? Vink hier ook P1 sensor verbinding aan

Wil je het mij laten weten of het is gelukt?

Groet,

Folkert

Bekijk origineel

11 Reacties

Heb je wel een kabelverbinding met je meetmodule en je slimme meters?
Of heb je domme energiemeters?
Heeft een Eneco monteur je Toon®️ geinstalleerd?
Reputatie 1
Hoi,

heb slimme meters en alles is aangesloten door een monteur van eneco
Oke, de monteur van Toon dient na installatie de Toon werkend achter te laten.
Dus heeft het eerder wel gewerkt?
Reputatie 1
Hij is weggegaan toen het systeem nog aan het diwnloaden was
Slechte zaak! Zeker als er niet gecontroleerd was op een goed werkende Toon®️....

Dan vind ik dat de monteur weer even terug moet komen.
Er kan van alles fout zijn; geen goede witte kabel; onjuiste meetmodule.
Maar ook je slimme meter kan in storing staan, dat kan Eneco op afstand wel even in het P4 systeem kijken of Eneco wel verbruiksstanden binnen krijgt.

Even wachten dus tot een moderator jouw issue oppakt en beoordeelt
Reputatie 1
Hoi

Kan ik op dit forum contact krijgen met Iemand van eneco zodat zij in het p4 systeem kunnen kijken, of moet dat op een andere wijze?
Reputatie 1
Sorry had niet alles gelezen. Ik zie dat je al antwoordt heb gegevevn.
Reputatie 7
Badge +6
@EllyR2018

Niet fijn dat je geen gas en stroom ziet na de installatie van Toon. Wie weet kunnen we het snel oplossen! Zou je het volgende in Toon eens willen proberen?

Ik wil je vragen om via het Menu naar Instellingen te gaan en dan Energiemeting te selcteren. Vervolgens wil ik je vragen onderstaande stappen uit te voeren.
- Meetmodules (potlood indrukken)
- Meter module 1 (potlood indrukken)
- Energiebronnen (potlood indrukken)
- Geef aan op welke energiebron de meetmodule is aangesloten. Vink stroom en gas aan
- Hoe is jouw meetmodule aangesloten op de stroommeter? Vink P1 sensor verbinding aan
- Hoe is jouw meetmodule aangesloten op de gasmeter? Vink hier ook P1 sensor verbinding aan

Wil je het mij laten weten of het is gelukt?

Groet,

Folkert
Reputatie 1
Hallo Folkert,

ik ga alles even proberen.

Je hoort van mij.
Reputatie 1
Hallo Folkert,

Er stond inderdaad niets aangevinkt. jouw stappenplan gevolgd en nu heb ik inderdaad een stroom- en gasverbruik.

dank je wel voor je reactie

Groet Elly
Reputatie 7
Badge +6
@EllyR2018

Goed om te lezen! Dank voor het doorgeven.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen