Geen duimpje | Eneco Community
beantwoord

Geen duimpje

Reputatie 6
Badge +2
mijn toon hangt vanaf 01 -04-2014 maar heb vandaag nog geen groen/rood duimpje gezien
wel valt het mij op dat er over de maand april geen gegevens te zijn zien qua gasverbruik (lekker goedkoop )

kan iemand daar een verklaring voor geven

gr

richard vd werf
icon

Beste antwoord door Danielle 2 juni 2014, 15:17

@RL van der Werf,

Graag geef ik je een verklaring van de 2 zaken die je aangeeft.

- Het duimpje van het Status Verbruik is bij jou op 1 juli te zien. Na de plaatsing gaan er 2 volle maanden overheen voordat het duimpje zichtbaar is, waardoor in jouw geval april overgeslagen wordt.

- Het verbruik voor gas en elektriciteit had vanaf plaatsing al moeten werken. Helaas was de verbinding tussen de meteradapter en Toon niet goed, waardoor er geen waardes zijn gemeten. Na het plaatsen van de repeater is alles nu in orde zo te zien.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@RL van der Werf,

Graag geef ik je een verklaring van de 2 zaken die je aangeeft.

- Het duimpje van het Status Verbruik is bij jou op 1 juli te zien. Na de plaatsing gaan er 2 volle maanden overheen voordat het duimpje zichtbaar is, waardoor in jouw geval april overgeslagen wordt.

- Het verbruik voor gas en elektriciteit had vanaf plaatsing al moeten werken. Helaas was de verbinding tussen de meteradapter en Toon niet goed, waardoor er geen waardes zijn gemeten. Na het plaatsen van de repeater is alles nu in orde zo te zien.
Reputatie 6
Badge +2
Beste Danielle,

nu sla je toch echt de plank mis omdat alles vanaf het begin alles heeft heeft gewerkt met af en toe een driehoekje bij meting van de elektra
derhalve dus een repeater geplaatst bij de elektrasensor en niet bij de gassensor.
dus het blijft vreemd waarom ik over de maand april geen data heb wat gas betreft.
Reputatie 4
Badge +4
@RL van der Werf,

Een repeater wordt geplaatst om de communicatie tussen de meteradapter en Toon te verbeteren. Dit moet het uitlezen van beide meters verbeteren. Jij hebt slimme meters, deze communiceren draadloos. De gasmeter geeft het verbruik door aan de elektrameter en zo gaat het via de meteradapter naar Toon.

We willen graag onderzoeken waarom Toon in de maand april wel elektra- maar geen gasverbruik heeft geregistreerd. Kan je ons een foto toezenden waarop dit te zien is, dan kunnen we er mee aan de slag.
Reputatie 6
Badge +2
ok fijn dat jullie er aandacht aan besteden
waar ik achter kwam met het maken van de foto,s is dat bij tabblad vergelijk de maand totaal van april niet wordt aangegeven maar de tussenstanden van de weken van april wel.
denk dat de foto,s jullie wel duidelijkheid verschaffen wat ik bedoel

Reputatie 4
Badge +4
@RL van der Werf,

Bedankt voor de foto's.

Ik ga dit probleem uitzetten bij onze software afdeling. Zodra er meer bekend is, laat ik dat weten.
Reputatie 6
Badge +2
ja en weer geen gegevens op vrijdag 06-07-2014
denkn dat we de vorige softwareversie maar moeten terugzetten werkte tenminste naar behoren
ben blij dat ik het toch ook handmatig bij houdt op energiemanager !:(

Helaas teruggaan naar een oudere versie is bij Toon geheel onmogelijk!
Reputatie 4
Badge +4
@RL van der Werf,

Onze software afdeling heeft gekeken naar het probleem met het verbruik in de vergelijkfunctie voor de maand april. Op dit moment hebben we geen oplossing. Het is geregistreerd als probleem.

In juni heeft er een algemene storing in de vergelijkfunctie plaatsgevonden. Hierdoor zijn er een aantal dagen geen gegevens geregistreerd. Dit is opgelost, de vergelijkfunctie hoort nu weer naar behoren te werken.
Reputatie 6
Badge +2
het werkt nog steeds niet naar behoren
heel het weekend heb ik geen gas vergelijk !

Reputatie 4
Badge +4
Dit probleem is verder behandeld in dit topic.
Badge
Ik heb een leuk probleem dat ik een rood duimpje krijg te zien voor elektra. Toon geeft aan dat ik 278% meer verbruik dan verwacht. Toch zit ik elke dag ruim onder het gemiddelde met ca. 5 kWh t.o.v. gemiddeld 8 kWh of iets dergelijks.

Is het berekend verwachte verbruik dan zo laag? of heeft het te maken dat mijn huis een jaar leeg heeft gestaan en daarom heel weinig verbruikt heeft?

Ik heb het gevoel dat het geschatte jaarvebruik tot nu toe van 86 kWh ook wel iets te laag is. Dat is gemiddeld 1,4 kWh per dag.
Reputatie 7
Badge +6
@Funfair

Je bent inderdaad erg laag ingeschat voor Elektra 580kWh op jaarbasis.
Je hebt zelf je voorschot verhoogd, hiermee wordt de inschatting niet aangepast, en geeft Toon aan dat je ver boven je ingeschatte vebrruik zit.. Wij kunnen je inschatting voor je aanpassen, dit betekent wel dat je weer 2 kalendermaanden moet wachten voordat het status verbruik weer zichtbaar is. De beste manier om je inschatting aan te passen is op basis van je werkelijke meterstanden. Als je wilt dat we het voor je aanpassen kun je de meterstanden naar ons sturen d.m.v. een pb.