Gebruik Toon nadat ik ben overgestapt naar een andere energieleveracier | Eneco Community
beantwoord

Gebruik Toon nadat ik ben overgestapt naar een andere energieleveracier

• 21 januari 2019
  • 9 reacties
  • 341 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 3 reacties
Ik heb Toon zonder abonnement en ik overweeg over te stappen naar een andere energieleverancier.
Blijft Toon werken nadat ik ben overgestapt?
icon

Beste antwoord door TinaC 25 januari 2019, 11:56

@allen,

We hebben in het verleden aangegeven dat het niet toegestaan is om op het forum te discussiëren over het rooten van Toon. @Sareno wanneer je toch besluit om Toon te rooten, dan vervalt de garantie op Toon, kunnen we geen support meer leveren en ontvang je geen updates meer. Daarnaast kan dit ook gevolgen hebben voor de veiligheid van je Toon. Ook geven wij in onze algemene voorwaarden aan dat je niet zelf wijzigingen aan mag brengen in de software en/of hardware van Toon.

@dfrenner indien je het toch over rooten wilt hebben, dan kan je dit bespreken via dit topic Rooten van Toon in de Huiskamer. Op deze manier zijn alle forumleden zich bewust van de risico’s die rooten met zich meebrengt.

Kortom: voor de diensten die worden geleverd bij Toon is het in strijd met onze algemene voorwaarden en willen we discussies over rooten beperken tot het topic in de Huiskamer.

Groet,

Tina
Bekijk origineel

9 Reacties

Uiteraard, want Toon®️ is niet vast verbonden met Eneco. De prijzen en dus je status klopt dan niet helemaal meer, want de prijzen van je nieuwe leverancier kunnen niet in Toon®️ gezet worden.
Als kale thermostaat en monitor van je energieverbruik blijft alles het zelfde.
Reputatie 5
Badge
@Fransvn

Welkom op de Eneco Community!
Als je overstapt blijft Toon gewoon werken. Je gebruikt hem nu als reguliere thermostaat en daar heeft de levering vanuit een andere energieleverancier geen invloed op ;)

Groet,
Glenn
Waarom kan je de eensheidstarieven niet zelf in de Toon zetten? Dit lijkt me wel een gewenste feature eigenlijk.
Je bedoelt de energieprijs incl BTW?
Ik denk dat dat ook komt omdat Toon®️ aanvankelijk alleen incl abo voor Eneco klanten is ontwikkeld.
De vraag is idd eerder gesteld incl het zelf invoeren van je ingeschatte jaarverbruik.
Helaas hebben we die vrijheid (nog) niet.
Hoe meer het gevraagd wordt; hoe meer kans op vrijgave hiervan.
Maar zit een risico aan; nu wordt het “gewogen” geregeld en zorgt voor een juiste werking op dat gebied.
Ja, dat bedoel ik.

Blijven de enecoprijzen wel zichtbaar bij overstap zodat je enigszins een schatting houdt?
Voor een overstap is het anders geregeld.
Toon®️ zorgt voor een gemiddelde prijs energiecontract. Dat komt dus juist doordat andere energieleveranciers geen toegang op Toon®️ hebben.
Kijk ooit is Toon®️ als een soort klantenbinding in de markt gezet. Eneco stak 8 jaar geleden z’n nek uit; terwijl andere leveranciers er geen trek in hadden😉😉
Reputatie 2
Badge +1
Je kunt Toon wel (laten) rooten. Collega heeft dat laten doen en is gestopt met het abbo. Veel meer mogelijkheden:
https://i2.wp.com/ehoco.nl/wp-content/uploads/2018/02/toon-rooten.jpg?ssl=1

ik vind zelf dat 3,50 per maand belachelijk voor iets dat gewoon lokaal hoort te werken.

dat is 170 euro bij een contract van 4 jaar en daarmee ben je er niet... het blijft altijd doorgaan...

kosten heb ik zelf met een python scriptje in domoticz staan. Ideaal, in eigen beheer en zonder abbo!
Reputatie 6
Badge +1
@allen,

We hebben in het verleden aangegeven dat het niet toegestaan is om op het forum te discussiëren over het rooten van Toon. @Sareno wanneer je toch besluit om Toon te rooten, dan vervalt de garantie op Toon, kunnen we geen support meer leveren en ontvang je geen updates meer. Daarnaast kan dit ook gevolgen hebben voor de veiligheid van je Toon. Ook geven wij in onze algemene voorwaarden aan dat je niet zelf wijzigingen aan mag brengen in de software en/of hardware van Toon.

@dfrenner indien je het toch over rooten wilt hebben, dan kan je dit bespreken via dit topic Rooten van Toon in de Huiskamer. Op deze manier zijn alle forumleden zich bewust van de risico’s die rooten met zich meebrengt.

Kortom: voor de diensten die worden geleverd bij Toon is het in strijd met onze algemene voorwaarden en willen we discussies over rooten beperken tot het topic in de Huiskamer.

Groet,

Tina
Reputatie 2
Badge +1
Ik had niet anders verwacht, ik zal er hier niet over doorgaan...

Reageer