Gasmeter niet aangesloten | Eneco Community
beantwoord

Gasmeter niet aangesloten

Vandaag bij ons dan ook eindelijk de Toon geïnstalleerd. Toen ik thuis kwam meteen kijken en wat blijkt, geen gas verbruik. Nu blijkt dat dat alleen kan icm een slimme meter.
Uit ervaring weet ik dat bij familie hij gewoon aangesloten is met plakkers op de gasleiding en oude meter.

Installateur heeft gezegd dat we binnen 1-2maanden gebeld worden voor een afspraak om een meter te installeren.

Hoe kan het dat hij bij andere wel aangesloten is en bij ons niet?
icon

Beste antwoord door EvavdZ 14 augustus 2015, 11:29

@S.Fokker,

Wat leuk dat Toon bij je is geïnstalleerd! Het kan voorkomen dat een gasmeter niet geschikt is om met sensoren uit te lezen, dit beoordeelt de monteur bij de installatie van Toon. In dat dat geval vragen we slimme meters voor je aan bij jouw netbeheerder. De termijn voor de plaatsing van slimme meters is maximaal 12 weken, meestal wordt er binnen enkele weken een afspraak gemaakt. Als je het merk en type van jouw gasmeter doorgeeft, kan ik voor de zekerheid controleren of de gasmeter die jij hebt niet geschikt is. Al ga ik er vanuit dat de monteur dit goed heeft beoordeeld.

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

27 Reacties

Jammer dat je de Toon installateur zelf niet hebt gesproken.
Ik vermoed dat je gasmeter behoort bij het type dat niet geschikt is voor sensoren.
In zo'n geval laat Eneco op haar kosten nieuwe slimme meters plaatsen.

Dus als het goed is neemt je netbeheerder binnen enkele weken contact met je op om een afspraak te maken.
Bedankt voor je reactie!
Hoe weet ik zeker dat mijn meter niet geschikt is?
S. Fokker wrote:

Bedankt voor je reactie!
Hoe weet ik zeker dat mijn meter niet geschikt is?

Dat had de monteur je kunnen vertellen.
Nu zou je even af moeten wachten op een reactie van een moderator, die hebben ook lijsten van meters, die niet met de adapter en sensoren van Toon kunnen samenwerken.
Dan wachten we dat af.
Morgen misschien liander maar vast bellen. 1-2maanden wachten op een afspraak maken is net even te lang. Nu de toon hangt wil je er ook volledig gebruik van kunnen maken
Ik adviseer inderdaad ook altijd om de netbeheerder te bellen.
Liander heb ik over het algemeen "hoog in de boom" zitten en dat weet ik uit eigen ervaring!
In ieder geval is het slim op "druk op de ketel" bij je netbeheerder te houden.

Overigens ben ik wel bang dat je morgen iets te vroeg bent; immers Eneco doet nu namens jou een verzoek bij je Netbeheerder en dat is morgen uiteraard nog niet doorgewerkt.

Let op dat Liander niet denkt dat je zelf achter de pre-aanvraag zit, want dan gaat het je ongeveer 74 euro kosten!
Reputatie 4
Badge +4
@S.Fokker,

Wat leuk dat Toon bij je is geïnstalleerd! Het kan voorkomen dat een gasmeter niet geschikt is om met sensoren uit te lezen, dit beoordeelt de monteur bij de installatie van Toon. In dat dat geval vragen we slimme meters voor je aan bij jouw netbeheerder. De termijn voor de plaatsing van slimme meters is maximaal 12 weken, meestal wordt er binnen enkele weken een afspraak gemaakt. Als je het merk en type van jouw gasmeter doorgeeft, kan ik voor de zekerheid controleren of de gasmeter die jij hebt niet geschikt is. Al ga ik er vanuit dat de monteur dit goed heeft beoordeeld.
Bedankt voor je reactie!
Heb ook telefonisch contact gehad vanochtend. Heb inderdaad niet de goede gasmeter.
Hopen dat het beetje snel geregeld kan worden allemaal.
Ben wel benieuwd hoe alles werkt enzo
Precies, zoals ik verwachtte en nu zou ik volgende week eens met Liander gaan bellen om eventueel de zaak te bespoedigen.
Update!
Morgen komen ze de meters vervangen. Dus snelle service.
S. Fokker wrote:

Update!
Morgen komen ze de meters vervangen. Dus snelle service.

Mooi zo; ik ben nieuwsgierig naar het vervolg.............
Meters zijn vanochtend vervangen, nu afwachten tot we wat kunnen aflezen. Hoelang duurt dat ongeveer?
Badge +5
S. Fokker wrote:

Meters zijn vanochtend vervangen, nu afwachten tot we wat kunnen aflezen. Hoelang duurt dat ongeveer?

Op z'n hoogst 2 weken, als 't meezit enkele dagen. Hangt een beetje van de administratieve verwerking en koppeling af tussen je gas- elektrometer, je netbeheerder en de verwerking naar Eneco. Als je gasmeter wakker is kan het snel gaan.
Houdt ons op de hoogte!
Gasverbruik kunnen we aflezen. Nu de stroom nog
Bij slimme meters kan je stroom meteen aflezen.
Dus m.i. is er iets nog niet goed.

Is het kabeltje van de p1 poort van de stroommeter naar de adapter al eens gecontroleerd?
Er zijn niet juiste in omloop.
Waar moet ik naar kijken? Om te kijken of het de goede is
Door het kabeltje te verwijderen en een kabeltje van jezelf gebruiken.
Maar let op het dient een 4 aderig kabeltje te zijn en de plastic aansluitingen (RJ11) dienen alle bezet te zijn en de aders mogen niet geswitcht te zijn.
Uhh... heb ik zo een kabeltje?
Tja, ik weet het niet, maar als je dat niet hebt, dan kan je bij Eneco altijd een nieuw exemplaar vragen.
Zij weten uiteraard dat er foute uitvoerigen in omloop zijn.
ik heb alleen telefoonkabeltje en die is 2dradig. Dus hoop dat ze het snel lezen en een nieuwe opsturen
S. Fokker wrote:

ik heb alleen telefoonkabeltje en die is 2dradig. Dus hoop dat ze het snel lezen en een nieuwe opsturen

Aii dat is jammer!
Het moet 4 aderig zijn!
Even afwachten maar; komt vast goed.
Reputatie 7
Badge +6
@S. Fokker

We sturen je een nieuw kabeltje toe!
Top! We wachten af.
Kan je ook zien hoe het met het declaratie formulier zit? Of die ontvangen is en behandeling is genomen?
Reputatie 7
Badge +6
@S. Fokker

Ik heb een antwoord gegeven in het andere topic waar je dit vroeg 😉
Daar had ik nog bericht van gehad dus ga meteen kijken
Gisteren het kabeltje vervangen, nu alleen nog steeds geen stroomverbruik

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen