Gas verbruik door Toon hoger? | Eneco Community

Gas verbruik door Toon hoger?

• 6 september 2017
  • 31 reacties
  • 1158 Bekeken

Toon eerste bericht

31 Reacties

Ik zal een foto plaatsen. De sensor zit nog net zoals de monteur hem geplaatst heeft.

En dankjewel voor je meedenken!
Reputatie 7
Badge +7
Als deze zo,n blauw licht geeft is hij ( de sensor) niet gekoppeld / niet goed gepositioneerd toch !
Hoi jvdl,
Dat weet ik niet ze zitten al vanaf het begin zo, met blauw licht. Ik heb al wee mails gestuurd aan Eneco en hoop dat ik snel antwkord krijg
Reputatie 7
Badge +6
@JV111

Je kunt hier zien hoe je de sensoren het beste kunt bevestigen. In de doos van toon zit een extra setje stickers hiervoor. Mocht je deze niet meer hebben dan hoor ik het graag.
Badge
Vandaag via mail weer een overzicht gekregen.

Wie kan ik nu nog vertrouwen?

Per 30-11 is mijn jaar periode weer afgelopen dus ga/ging ik er van uit dat Toon een goede graad meter is/was.
Wat schetst mijn verbazing: Toon geeft 280 m3 te weinig gas verbruik aan 🤔

We hebben slimme meters vanaf dag 1 dat Toon aan de muur hangt.

Nu lees ik dat de modurator kan bijsturen, waarom wordt dit niet pro-actief gedaan.
In mijn situatie ging ik er van uit dat ik het erg goed had gedaan in 2017 maar alle schijn zit tegen.

Als ik de meterstanden op mijn slimme meters moet gaan bijhouden kan ik Toon ook van de muur halen want dan heeft deze geen meerwaarde meer.

Misschien een optie om dit soort zaken eerst op te lossen alvorens met nieuwe functies te komen.

Groeten,

Pierre
Reputatie 7
Badge +4
@Pierre1958

Ik snap je vraag goed! Het lastige is dat wij niet kunnen garanderen dat Toon al je verbruik in een jaar binnenhaalt of je slimme meters in een jaar al het verbruik uitzenden. Dit zijn apparaten waarbij storingen nog steeds mogelijk zijn. Wat betreft het bijsturen van moderators... Wat bedoel je hier precies mee? Wij kunnen bijvoorbeeld geen verbruik 'invullen' in Toon.

Groet, Denise

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen