Gas en stroom verbruik per dag | Eneco Community
beantwoord

Gas en stroom verbruik per dag

• Komt hier vaker (level 8)
  • 10 reacties
Hallo mensen,

Ben nieuwe hier en Patrick is mijn naam,zit met wat dingetjes waar ik niet helemaal uitkom.

ik heb vanmiddag mijn Toon aangesloten op mijn Intergas HRE (CW4) ketel na aanschaf Toon van een particulier.
Loop echter tegen een tweetal dingetjes aan.
De Ketel module werkt volgens mij niet wanneer ik hem installeer zoals het hoort
dus bij de CV ketel. Dan krijgt mijn Toon geen spanning genoeg.? 20,4 volt.
Nieuwe adapter besteld en geplaatst (24v 1amp) maar geen verschil.

Wanneer ik de ketel module beneden naast de Toon hang en hem zo doorlus dan werkt Toon wel.
Mijn huidige thermostaat,een simpel dingetje van WTH werkte daarvoor wel gewoon.

De bedrading in mijn Intergas (rode en blauwe draad) heb ik aangesloten op de open Therm contacten 11 en 12.
Toon werkt nu wel,maar de ketelmodule hangt nu beneden in de trapkast. ( aan de andere kant van de muur hangt Toon nl). Kan alles nu regelen op Toon en zie geen storingen maar ik zie mijn dagelijks verbruik niet op Toon.? De P1 kast op de slimme meter aangesloten en had volgens Toon ook een software update nodig. Maar ik zie dus geen dagelijks verbruik??
icon

Beste antwoord door P.Bon9 11 februari 2019, 19:55

Hoi Tina,

Wanneer ik daarop klik zijn zowel gas als stroom aangevinkt
In het veld daarna staat aangevinkt P1 slimme meterverbinding.

Zou goed moeten zijn lijkt me.?

Gr Patrick

EDIT: Stekker P1 er even uitgehaald, terug erin en nu 5 sterren..😏
Maargoed, nog steeds alleen de kolom stroom nu die aangeeft wat er verbruikt wordt.
En dat deed tie al daarvoor..

Bekijk origineel

19 Reacties

Wat is het typenr van de meter module in de meterkast?
Eindigend op 0401?
Wat is de firmware van deze module?
Heb wel een partnr: 6500-1300-7200 Fabrikant: Prodive
Firmware moet ik even opzoeken in Toon neem ik aan.?
Ja dat vind je in Toon®️.
Dat is: 4.22.7 maar dat is van Toon zelf.
Van de ketelmodule is het:37
Van de Metermodule zie ik in Toon alleen een partnr en een serienummer.?
Op de metermodule zelf zie je geen firmware.
Die vind je alleen op Toon®️.

Een moderator kan beoordelen of je wellicht een nieuwe meetmodule moet hebben.
Reputatie 5
Badge +1
@P.Bon9

Welkom op de community. Leuk dat je gebruik gaat maken van Toon. De meetmodule eindigend op 7200 is geschikt in combinatie met slimme meters. Zit er naast de P1 kabel nog andere stekkers in de meetmodule? Je geeft aan dat de softwareversie op Toon 4.22.7 is. Het kan zijn dat je in Toon ook nog de slimme meters moet koppelen. Via Menu > Instellingen > Energiemeting > Meetmodules > Meter module 1 > Energiebronnen. Zowel bij stroom als gas tik je P1 sensor verbinding aan.

Geef een seintje of dit wel of niet werkt.

Groet,
Tina
Dit is alles wat erop staat van die meetstekker
.

Reputatie 5
Badge +1
@P.Bon9

Deze meetmodule is gewoon geschikt in combinatie met slimme meters. Als je de meetmodule in het stopcontact plaatst, branden er dan kort twee groene ledlampjes? Heb je al de verbinding gecontroleerd in Toon bij Energiebronnen?
Hoi Tina,

In de instellingen van Toon ziet hij meet module 1 verbonden staan, en het nr eindigt ook op 7200.
Er zitten verder geen andere stekkers in de meter module.
Toon ziet hem wel want hij gaf de melding dat hij een software update nodig had.
Deze door hem laten uitvoeren.

Software versie 35/39.
TinaC wrote:

@P.Bon9
Als je de meetmodule in het stopcontact plaatst, branden er dan kort twee groene ledlampjes?

Ja klopt..
Als er dan nog geen verbruik binnen komt kan de P1 kabel onjuist zijn.
Het dient een 4 aderige kabel te zijn en de aders mogen niet geswitcht zijn.
Reputatie 5
Badge +1
@P.Bon9

Heb je ook de energiebronnen gecontroleerd?
@Brandje , klopt ,4 aderig en niet geswitched.
Kabel gecheckt en nadat ik ze had omgewisseld volgde er een firmware update van de meter module.
Echter verhielp dit ook niet het probleem.

@TinaC , bij energiemeeting staat ' verbonden'
Reputatie 5
Badge +1
En bij energiebronnen? Staat bij zowel stroom als gas P1 sensor verbinding?

Ik zie dus nu dat de kwalitiet van de verbinding te wensen over laat blijkbaar.?
Geen sterretjes.?

Meterkast is 3 meter verderop,mag toch niets uitmaken.?
En hij is wel verbonden met de meter module maar signaal sterkte heeft tie niet.
Reputatie 5
Badge +1
@P.Bon9

De kwaliteit verbinding is inderdaad laag. Hier zouden voor een goede verbinding 5 sterren zichtbaar zijn. Heb je al op het potlood gedrukt achter Energiebronnen? Zijn zowel Stroom en Gas aangevinkt? Zijn ze beide verbonden via de P1 sensor verbinding?

Groet,
Tina
Hoi Tina,

Wanneer ik daarop klik zijn zowel gas als stroom aangevinkt
In het veld daarna staat aangevinkt P1 slimme meterverbinding.

Zou goed moeten zijn lijkt me.?

Gr Patrick

EDIT: Stekker P1 er even uitgehaald, terug erin en nu 5 sterren..😏
Maargoed, nog steeds alleen de kolom stroom nu die aangeeft wat er verbruikt wordt.
En dat deed tie al daarvoor..
De kolommen mbt dagelijks verbruik werken nu sinds vanmorgen,dus dat is opgelost.

Hoop dat er ook iemand is die me kan uitleggen hoe dat werkt met die ketelmodule.?

Gr Patrick
Niemand een tip.?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen