Foutje in de FAQ | Eneco Community

Foutje in de FAQ

• 10 november 2012
  • 3 reacties
  • 423 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 38 reacties
Kan ik Toon meenemen als ik verhuis?
Nee, U kunt Toon niet meenemen bij een verhuizing. Toon moet worden geïnstalleerd door een monteur van Eneco. U kunt voor uw nieuwe woning een nieuwe Toon aanschaffen.

.
Dat slaat natuurlijk nergens op. In een andere FAQ staat dat Toon mijn eigendom is. Dan kan ik Toon dus ook gewoon meenemen naar een ander huis.
Waarom zou ik Toon in mijn oude huis laten hangen als het mijn eigendom is? Heb er al 120 euro voor betaald. Bij een nieuw huis neem je hem dus mee en betaal je eventueel de kosten van een installateur opnieuw, maar kans is groot dat ik het zelf beter kan dan de installateur (gezien het feit dat ik hem al mee moest helpen toen hij hier was ivm de problemen die Toon had met de wifi verbinding).

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

3 Reacties

Owh, en voordat Eneco komt met de mededeling dat altijd een monteur Toon moet aansluiten, dan is er een ander probleem binnen de FAQ. Toon is een normale thermostaat die net als elke andere thermostaat op een cv ketel wordt aangesloten. Kwestie van juiste kabeltjes op juiste aansluiting.
De meteradapters wordt in de FAQ aangegeven dat bij een andere gasmeter of bij het krijgen van slimme meters, jijzelf deze kan aansluiten op de meteradapter en dat er geen monteur voor nodig is. Dus dat mag ik bij een verhuizing ook. Dus eigenlijk zou een monteur nooit nodig mogen zijn.
Bij upc/ziggo of bij adsl kun je altijd kiezen voor een monteur (daarom zijn het extra kosten en zit de prijs van een monteur ook niet in het product verweven). Zou mooi zijn als Eneco dat ook gaat doen.
Toon is gekoppeld aan mijn contract bij eneco en dat contract kan ik ook meenemen naar mijn nieuwe huis. Dat is bij mijn huidige woning ook zo gegaan.
Reputatie 3
Badge
Dat eneco de service bied bij aanschaf toon is netjes. Vooral omdat het gratis is. Voor de rest zou er helemaal niets in de FAQ moeten staan. Toon is gewoon van de klant en live updates gewoon fijn overzetten na adres van verhuizing.
Reputatie 7
Badge +6
@Pkaak

Je hebt gelijk, Toon is je eigendom en kan meegenomen worden naar een andere woning. Ik heb gevraagd aan de beheerders van de FAQ of dit aangepast kan worden. Bedankt voor het doorgeven!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen